reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemys艂 elektroniczny | 28 listopada 2017

Volkswagen przeznaczy 22,8 mld EUR na fabryki

Volkswagen zapowiada du偶e inwestycje, w du偶ej mierze w samochody elektryczne, a cz臋艣ci膮 tego planu jest rozw贸j zak艂ad贸w produkcyjnych koncernu, na kt贸ry firma przeznaczy 22,8 mln EUR.
Marka Volkswagen wdra偶a strategi臋 Transform 2025+, w kt贸rej g艂贸wny nacisk po艂o偶ono na dalszy rozw贸j produkcji opartej na wykorzystaniu modu艂owych platform konstrukcyjnych, na kontynuacj臋 ofensywy nowych modeli oraz na dalszy rozw贸j pojazd贸w elektrycznych. W tym celu marka Volkswagen w latach 2018-2022 zainwestuje na ca艂ym 艣wiecie 22,8 mld EUR 鈥 informuje firma w komunikacie.

14 mld EUR Volkswagen przeznaczy na rozw贸j swojej dzia艂alno艣ci na terenie Niemiec. G艂贸wnym zadaniem jest takie rozbudowanie fabryki w Zwickau, by sta艂a si臋 zak艂adem produkuj膮cym wy艂膮cznie pojazdy elektryczne; w tym celu Volkswagen zainwestuje tam miliard euro. W Zwickau Volkswagen b臋dzie prowadzi艂 w pierwszej fazie seryjn膮 produkcj臋 przysz艂ych aut elektrycznych skonstruowanych na bazie nowej platformy modu艂owej (MEB). W 2020 roku na rynku pojawi si臋 Volkswagen I.D. 鈥 pierwszy z serii elektrycznych samochod贸w nowej generacji.

MEB to technologia stworzona do produkcji bezemisyjnych pojazd贸w przysz艂o艣ci. Dzi臋ki niej Volkswagen b臋dzie m贸g艂 zaoferowa膰 klientom samochody elektryczne o zasi臋gu 400-600 km, kt贸rych akumulatory b臋dzie mo偶na 艂adowa膰 w bardzo kr贸tkim czasie, dobrze wyposa偶one i dost臋pne w cenie por贸wnywalnych aut osobowych z silnikiem Diesla. MEB jest tak偶e istotnym narz臋dziem umo偶liwiaj膮cym sprostanie ambitnym wyzwaniom w dziedzinie 艣redniej emisji ca艂ej gamy aut producenta. Pocz膮tkowo cele stawiane w tej dziedzinie b臋dzie mo偶na osi膮gn膮膰 w Europie i w Chinach, a potem tak偶e w USA. W sumie nowy modu艂owy zestaw do konstrukcji aut z nap臋dem elektrycznym pozwoli na produkcj臋 samochod贸w od kompaktowych modeli po 7-miejscowe vany i SUVy. Pod wzgl臋dem technicznym elektryczne pojazdy nowej generacji Volkswagena zostan膮 wyposa偶one w innowacyjne urz膮dzenia dost臋pne dot膮d w samochodach klasy premium.

Nowa generacja pojazd贸w pojawi si臋 prawie jednocze艣nie w Europie, Chinach i w USA. W 2020 roku, wraz z rozpocz臋ciem sprzeda偶y Volkswagena I.D., produkcja wyniesie 100.000 samochod贸w, w 2025 roku marka planuje produkowa膰 co najmniej milion elektrycznych aut.

Produkcja Volkswagen贸w 鈥 Golfa i Passata 鈥 zostanie w przysz艂o艣ci przeniesiona z Zwickau do fabryk w Wolfsburgu i w Emden. Volkswagen zainwestuje w zak艂ad w Wolfsburgu 2,9 miliarda euro, 偶eby rozpocz膮膰 tam mi臋dzy innymi produkcj臋 Golf贸w nowej generacji. Inwestycje w Emden wynios膮 1,1 miliarda euro 鈥 od ko艅ca 2018 roku rozpocznie si臋 tam produkcja aut z rodziny Passata.

Zak艂ady samochodowe w Pamplonie w Hiszpanii, w Palmeli w Portugalii oraz w Bratys艂awie na S艂owacji przygotowuj膮 si臋 do podj臋cia produkcji innych aut skonstruowanych w oparciu o modu艂ow膮 platform臋 MQB. W fabrykach w Meksyku, USA, w Ameryce Po艂udniowej oraz w Rosji b臋d膮 powstawa膰 nowe SUV-y dostosowane do potrzeb tamtejszych rynk贸w.

W rozw贸j niemieckich fabryk komponent贸w Volkswagen zainwestuje: ponad 750 milion贸w euro w Brunszwiku, 1,5 miliarda w Kassel i ponad 800 milion贸w euro w Salzgitter.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1