reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayFotocitizen Przemys艂 elektroniczny | 14 listopada 2017

SCHURTER w Polsce: mamy czas na rozwój

Jak na razie idzie nam dobrze, a perspektywy s膮 bardzo obiecuj膮ce 鈥 m贸wi o dzia艂alno艣ci polskiej sp贸艂ki SCHURTER jej dyrektor, Mariusz Duczek.

evertiq.pl: - Od ponad roku dzia艂a polska sp贸艂ka SCHURTER. Dlaczego Grupa zdecydowa艂a si臋 na ten krok?


Mariusz Duczek, SCHURTER: - SCHURTER to sp贸艂ka z niemal 85-letnim do艣wiadczeniem, kt贸ra dzia艂a w Polsce od prawie 20 lat. Przez 18 lat wystarcza艂a obecno艣膰 lokalnych dystrybutor贸w, czyli firm Semicon oraz TME, ale w strategii SCHURTER zapisano ju偶 wcze艣niej utworzenie oddzia艂u w naszym kraju, by skupi膰 si臋 na rynku lokalnym, ewentualnie na krajach s膮siednich. Sprawy przyj臋艂y konkretny obr贸t w 2015 roku, pod koniec kt贸rego rozpocz臋li艣my przygotowania i 1 kwietnia 2016 roku SCHURTER Electronics Sp. z o.o. rozpocz臋艂a dzia艂alno艣膰 operacyjn膮.

Powo艂uj膮c polsk膮 sp贸艂k臋 przede wszystkim chodzi艂o o to, by by膰 bli偶ej klient贸w. Po pierwsze dlatego, 偶e lokalny biznes bardzo szybko si臋 rozwija i pozycja Polski w Europie ro艣nie, a z drugiej strony w naszym kraju dzia艂a wiele przedsi臋biorstw o zasi臋gu globalnym. Nie wystarcza艂a ju偶 obs艂uga przez dystrybutor贸w, musieli艣my pojawi膰 si臋 na miejscu, rozmawia膰 z klientami, szuka膰 z nimi nowych projekt贸w. To jest warto艣膰 dodana, kt贸r膮 wnosimy, zapewniaj膮c wsparcie w lokalnym j臋zyku i mo偶liwo艣膰 szybkiej reakcji na realizowane w Polsce projekty.

- Jak mo偶na podsumowa膰 pierwsze 1,5 roku dzia艂alno艣ci?


- Na razie idzie nam bardzo dobrze, bo po 9 miesi膮cach wyszli艣my praktycznie na zero, czyli odrobili艣my sw贸j kapita艂 za艂o偶ycielski oraz wszystkie inwestycje, praktycznie jako pierwsza sp贸艂ka SCHURTER od wielu lat w tak kr贸tkim czasie.

Niespe艂na rok zaj臋艂o nam te偶 dostosowanie si臋 do kultury firmy i wprowadzenie wsp贸lnych dla Grupy procedur. To by艂o wiele wyzwa艅 biznesowych i sprzeda偶owych, kt贸re na艂o偶y艂y si臋 w czasie, np. kwestia implementacji pe艂nej wersji SAP, procedur controlingowych czy te偶 efektywnego networkingu.

Natomiast najwi臋kszym wyzwaniem, kt贸re wci膮偶 jeszcze wymaga pracy, by艂a kwestia efektywnej komunikacji, w szczeg贸lno艣ci z innymi sp贸艂kami Grupy. Od strony sprzeda偶owej chyba najtrudniejszym elementem w pierwszym roku by艂o zrozumienie poszczeg贸lnych segment贸w rynku i tego, jak mo偶emy w nich funkcjonowa膰 lokalnie, w oparciu o kana艂 dystrybucyjny oraz o bezpo艣rednie wsparcie techniczne, a tak偶e poznanie istniej膮cych trend贸w.

Obecnie skupiamy si臋 na trzech segmentach, tzn. na przemys艂owym, medycznym i energii. Przemys艂 to oczywi艣cie bardzo szerokie poj臋cie i widzimy tu du偶e perspektywy rozwoju. Przemys艂 stanowi g艂贸wny obszar naszej dzia艂alno艣ci, w kt贸rym prym wiedzie automatyka przemys艂owa, sterowanie, przemys艂 maszynowy czy te偶 tzw. white goods (AGD). Z kolei je艣li chodzi o produkcj臋 na potrzeby bran偶y medycznej, to jest ona w Polsce bardzo dobrze rozwini臋ta, a fakt, 偶e nasze produkty maj膮 wszelkie mo偶liwe certyfikaty na r贸偶ne rynki, stanowi znaczne u艂atwienie dla producent贸w sprz臋tu medycznego. Skupiamy si臋 tutaj g艂贸wnie na producentach sprz臋tu diagnostycznego i laboratoryjnego.

Jednym z segment贸w z najwi臋kszym potencja艂em jest energia” czyli wszystko, co wi膮偶e si臋 z o艣wietleniem, magazynowaniem energii, inteligentnymi licznikami czy te偶 tzw. internetem rzeczy (IoT). To jest mocna strona polskich przedsi臋biorstw i b臋dziemy szli w tym kierunku. Wi膮偶e si臋 to te偶 z zagadnieniami kompatybilno艣ci elektromagnetycznej i us艂ugami pomiarowymi, kt贸re wykonujemy dla klient贸w. Mocno wspieramy inicjatywy w tym zakresie oraz nieodp艂atnie wykonujemy testy pre-compliance na zgodno艣膰 z wymaganiami norm EMC

- Do kt贸rej cz臋艣ci biznesu SCHURTER nale偶y polska sp贸艂ka?


- SCHURTER dzieli si臋 na 3 dywizje. Najstarsza to Komponenty (Components) i w艂a艣nie do niej nale偶y sp贸艂ka w Polsce. Kolejna, dynamicznie rozwijaj膮ca si臋 cze艣膰 biznesu, zreszt膮 bardzo widoczna w Polsce, to Systemy wej艣ciowe (Input Systems). I wreszcie najm艂odsza dywizja, Rozwi膮zania (Solutions), kt贸ra powsta艂a w odpowiedzi na potrzeby naszego g艂贸wnego partnera - firmy Siemens - oraz innych kluczowych klient贸w, i na razie skupia si臋 na rynku szwajcarskim i niemieckim. Dywizja ta integruje dzia艂alno艣膰 Grupy na r贸偶nych polach, dodaj膮c do tego projekt klienta, aby stworzy膰 w ten spos贸b zupe艂nie nowy produkt. Pocz膮tkowo by艂y to us艂ugi projektowania 艣wiadczone przez naszych in偶ynier贸w, p贸藕niej przekszta艂cone w produkcj臋. Dzi艣 jest to bardzo skuteczny model biznesowy.

Dywizja Rozwi膮zania to inaczej zewn臋trzny dzia艂 wykonawczy dla klient贸w. Przyk艂adem niech b臋d膮 pompy insulinowe jednego z naszych zleceniodawc贸w, kt贸ry zapyta艂 nas pocz膮tkowo tylko o projekt, a obecnie wykonujemy dla niego projekt, pe艂ny monta偶 na p艂ytce PCB, dok艂adamy obudow臋, pakujemy i wysy艂amy. Oferujemy wi臋c ca艂o艣ciow膮 obs艂ug臋 klient贸w. Jest to najtrudniejsza cz臋艣膰 biznesu, ale i najbardziej satysfakcjonuj膮ca.

- SCHURTER w zesz艂ym roku zadecydowa艂 o dw贸ch ciekawych przej臋ciach europejskich sp贸艂ek.


- Fakt, 偶e przejmujemy sp贸艂ki, wynika z jednej prostej przyczyny: 偶eby rosn膮膰 globalnie mo偶na to robi膰 w spos贸b ewolucyjny, co zajmuje sporo czasu, albo rewolucyjny, czyli przej膮膰 firm臋 wraz z jej technologi膮 i rozwija膰 si臋 zdecydowanie szybciej. Oczywi艣cie to kwestia analiz biznesowych, ale ostatnio ta druga opcja jest bardziej widoczna. W 2014 roku mia艂a miejsce akwizycja Danielsona, czyli dw贸ch firm w Holandii i Anglii. Obecnie obie te sp贸艂ki zosta艂y ju偶 zintegrowane w strukturach SCHURTER. Najnowsze zakupy to czeski Aki elektronic oraz austriacki Burisch.

- Jakie s膮 cele firmy na najbli偶sze lata?


- W艂a艣nie powstaje nowa strategia na lata 2018-2023 dla ca艂ej Grupy SCHURTER i tam b臋d膮 uj臋te konkretne cele oraz spos贸b ich realizacji. B臋d臋 m贸g艂 o nich opowiedzie膰 dopiero w po艂owie przysz艂ego roku, gdy przedstawimy nasz plan.

Og贸lnie rzecz ujmuj膮c: g艂贸wne cele SCHURTER wynikaj膮 przede wszystkim z dwutorowej dzia艂alno艣ci firmy, czyli podzia艂u obrot贸w pomi臋dzy kana艂 dystrybucyjny a kana艂 obs艂ugi bezpo艣redniej. Je艣li spojrzymy na to globalnie, to praktycznie po艂owa obrot贸w firmy pochodzi z kana艂u dystrybucyjnego, a druga po艂owa ze sprzeda偶y bezpo艣redniej. Te dwa podej艣cia r贸偶ni膮 si臋 zdecydowanie, poniewa偶 przy obs艂udze bezpo艣redniej m贸wimy te偶 o pracy nad projektami dla naszych klient贸w, tzn. tworzymy warto艣膰 dodan膮, innowacj臋 czy doradzamy w projektowaniu 鈥 reasumuj膮c: szukamy zupe艂nie nowych produkt贸w.

Je艣li chodzi o polsk膮 sp贸艂k臋, to poprzedni rok, obecny i nast臋pny to czas dzia艂alno艣ci g艂贸wnie na rynku lokalnym, chocia偶 w obecnej strategii s膮 r贸wnie偶 zapisane rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Ch臋tnie zagospodarowujemy ciekawe nisze, tak jak wszystkie sp贸艂ki Grupy SCHURTER nie boimy si臋 niekonwencjonalnych projekt贸w. Ale dok艂adne plany dotycz膮ce SCHURTER Electronics Sp. z o.o. pojawi膮 si臋 w nowej strategii.

- Dzi臋kuj臋 za rozmow臋!





Na zdj臋ciu: Mariusz Duczek, 漏 SCHURTER Electronics
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 18:25 V11.10.11-2