Sonel ze wzrostem sprzedaży
Grupa Sonel zakończyła trzy kwartały 2025 roku ze wzrostem sprzedaży o 5 proc., osiągając 166,6 mln zł przychodów. Jednocześnie spółka zanotowała spadek wyników operacyjnych i netto, co było efektem niższych marż oraz rozliczeń wewnątrzgrupowych.
Po trzech kwartałach 2025 roku Grupa Kapitałowa Sonel wypracowała 166,62 milionów zł sprzedaży, wobec 158,05 milionów zł rok wcześniej. Wzrost przychodów nie przełożył się jednak na poprawę zysków. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 33,18 milionów zł przy stabilnej 20-procentowej marży. Zysk operacyjny spadł do 7,96 milionów zł z 13,82 milionów zł, a zysk netto do 5,98 milionów zł.
“Zamknęliśmy trzy kwartały 2025 roku z wyższą sprzedażą rok do roku, pomimo wymagającego otoczenia ekonomicznego i ograniczonej dynamiki gospodarczej w Europie. Wyniki były pod presją marżowości oraz rozliczeń wewnątrzgrupowych, jednak popyt na nasze urządzenia pozostaje zadowalający. Koncentrujemy się na utrzymaniu tempa sprzedaży na kluczowych rynkach i dalszym wzmacnianiu pozycji zagranicznych spółek zależnych. Trzeci kwartał obciążyły finalne rozliczenia z Foxytechem, co przełożyło się na jednorazową stratę w Grupie Kapitałowej ujętą w tym okresie. Traktujemy ją jako zdarzenie incydentalne. Warto zaznaczyć, że Sonel na poziomie jednostkowym, zakończył ten okres z zyskiem netto w wysokości 1,2 miliona zł. Na czwarty kwartał oraz kolejne lata patrzymy z optymizmem, zakładając poprawę wyników” – powiedział Tomasz Wiśniewski, Prezes Zarządu Sonel S.A.
W otoczeniu rynkowym Sonel podkreśla stabilny popyt na urządzenia pomiarowe zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Jednocześnie wpływ na działalność miały czynniki makroekonomiczne, w tym wojna w Ukrainie, słabsza kondycja gospodarki niemieckiej oraz wysoka inflacja. Spółka zwraca uwagę, że segment energetyczny, w którym operuje, pozostawał obszarem o stosunkowo wysokiej aktywności inwestycyjnej, napędzanej m.in. rozwojem fotowoltaiki i elektromobilności.
“Energetyka, w której działamy, rozwija się stabilnie, co sprzyja inwestycjom w nowe konstrukcje i rozszerzanie portfolio produktowego. Zwiększamy obecność w krajach DACH, w Indiach i Singapurze, a nasze spółki zagraniczne poprawiają efektywność działalności. Oczekujemy, że kontynuowane prace rozwojowe oraz inwestycje przełożą się na wzrost skali działalności w kolejnych latach” – dodał Wiśniewski.


