reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
TV-title
© TPV
Analizy |

Globalny dostawy telewizorów poniżej 50 mln sztuk w Q3 2025 r.

W III kwartale 2025 r. globalne dostawy telewizorów spadły do 49,75 mln sztuk. To pierwszy raz, gdy wynik dla tego okresu nie przekroczył 50 mln. Według TrendForce rynek hamują m.in. dłuższe cykle wymiany urządzeń oraz przesunięcie popytu z powodu obaw o wyższe cła.

TrendForce podaje, że w III kwartale 2025 r. na rynek trafiło 49,75 mln telewizorów. Oznacza to wzrost o 6% kwartał do kwartału oraz spadek o 4,9% rok do roku. Organizacja podkreśla, że to pierwszy Q3 (trzeci kwartał) w historii z wynikiem poniżej 50 mln odbiorników. Do czynników ograniczających popyt zaliczane są dłuższe cykle wymiany sprzętu, wcześniejsze zakupy związane z obawami o taryfy celne oraz słabnący efekt chińskich subsydiów.

Przed branżą RTV okres największych promocji – Black Friday, świąteczne zakupy w Europie i Stanach Zjednoczonych (trwające właściwie aż do końca grudnia), a także chińskie święta: “dzień singla” (11 listopada)  i “dzień zakochanych” (12 grudnia). Według szacunków globalne dostawy w IV kwartale 2025 r. wzrosną o 7,3% kwartał do kwartału, do poziomu 53,21 mln sztuk.

“Ogólny wpływ ceł w tym roku będzie minimalny, pomimo obaw w Stanach Zjednoczonych. Jednak w drugiej połowie 2025 r., wraz ze spadkiem korzyści wynikających z chińskich dotacji, globalna sprzedaż telewizorów ma osiągnąć poziom 195,59 mln sztuk, co oznacza spadek o 1,2% w ujęciu rok do roku” - szacuje TrendForce.

W III kwartale 2025 r. pięciu największych producentów – Samsung, Hisense, TCL, LGE i Xiaomi – miało łącznie 64,3% rynku. Hisense zmienił strategię, agresywnie obniżając ceny na rynku krajowym i zagranicznym. W efekcie dostawy firmy osiągnęły 7,66 mln sztuk, czyli o 9,7% więcej niż w II kwartale. Pozwoliło to odzyskać drugie miejsce globalnie. Firma osiągnęła rekordowy udział rynkowy 15,4%.

Według TrendForce zmienia się strategia producentów telewizorów. Zamiast powiększania przekątnych, kluczowe mają być ulepszenia jakościowe i funkcjonalne. W raporcie podano, że kolejnym etapem rywalizacji będzie podnoszenie wartości produktów – m.in. dzięki RGB Mini LED, wyższym częstotliwościom odświeżania i integracji z systemami wykorzystującymi AI w zakresie obrazu i dźwięku. Technologie te mają stać się główną płaszczyzną różnicowania modeli w najbliższych latach.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB November 06 2025 18:43 V25.4.5-1