reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
PESA_Bydgoszcz-2024
© Wikipedia_PESA
Przemysł elektroniczny |

Dynamiczny rozwój Pesy. Firma chce wejść na nowe rynki i finalizuje kolejne inwestycje

Pesa nie wyklucza ekspansji poza Europę, choć priorytetem pozostają rynki rozwinięte, w tym Niemcy, Austria i Skandynawia. Spółka kończy również budowę trzech nowych hal produkcyjnych, które mają zwiększyć moce montażowe i usprawnić logistykę.

Pesa Bydgoszcz analizuje możliwości wejścia na kolejne rynki zagraniczne. Jak poinformował Polską Agencję Prasową (PAP) Maciej Maciejewski, wiceprezes spółki, firma otrzymuje zapytania m.in. z Afryki Północnej oraz Iraku. Jednocześnie Maciejewski utrzymuje, że najważniejsze kierunki rozwoju firmy pozostają na kontynencie europejskim.

„Nie przypuszczam, że w najbliższym czasie wejdziemy na inny kontynent, ale też nie wykluczam tego typu akcji, bo mamy dużo zapytań z Afryki Północnej, mamy zapytanie i wizyty Irakijczyków, którzy wychodzą z dołka i myślą o tym, żeby postawić na kolej i kupować nowy tabor” – powiedział wiceprezes Maciejewski.

Spółka skupia się jednak przede wszystkim na rynkach rozwiniętych. „Nie boimy się w tej chwili myślenia o rynku niemieckim, austriackim czy skandynawskim. Oczywiście, nauczeni doświadczeniami, podchodzimy do tego dość ostrożnie, natomiast dużo się na tych rynkach dzieje, to są rynki, na których dostarcza się tabor o wysokim stopniu skomplikowania technicznego. Wymogi są wysokie, natomiast można też kreować dobre marże” – wskazał Maciejewski w rozmowie z PAP.

Pesa realizuje również inwestycje infrastrukturalne. Wiceprezes poinformował, że jedna z trzech nowych hal jest ukończona i uruchomiona w około 80 proc. Firma czeka na linię do składania konstrukcji pojazdów, która lada dzień ma dotrzeć z Włoch. Hala jest już częściowo wykorzystywana przy aktualnych kontraktach produkcyjnych.

Drugi obiekt to hala montażu dla pojazdów długich. „Potencjalnie moglibyśmy tutaj montować pojazdy typu high speed. Ta hala jest w 80 proc. skończona, uruchomimy ją na początku przyszłego roku, pewnie w lutym. W tej chwili jest na etapie wyposażenia w suwnice i w specjalne podesty do montażu wyposażenia na pojazdach” – dodał wiceprezes.

Trzecia hala będzie pełnić rolę centralnego magazynu. Ma zastąpić dotychczasowy system rozproszonych magazynów, który – jak wskazał Maciejewski – powoduje dodatkowe koszty i wydłuża procesy logistyczne. W nowym obiekcie ma być realizowany również przedmontaż, co pozwoli skrócić czas końcowego montażu pojazdów.

Spółka kontynuuje ekspansję oraz inwestycje w produkcję i serwis, podkreślając ostrożność i koncentrację na stabilnych rynkach o wysokich wymaganiach technicznych.

"Nie boimy się w tej chwili myślenia o rynku niemieckim, austriackim czy skandynawskim. Oczywiście, nauczeni doświadczeniami, podchodzimy do tego dość ostrożnie, natomiast dużo się na tych rynkach dzieje, to są rynki, na których dostarcza się tabor o wysokim stopniu skomplikowania technicznego. Wymogi są wysokie, natomiast można też kreować dobre marże" - wskazał Maciejewski.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB October 29 2025 21:42 V25.3.0-1
reklama
reklama