
Produkcja smartfonów wzrosła o 4% w Q2 2025 r.
Najnowsze badania TrendForce pokazują, że globalna produkcja smartfonów osiągnęła 300 milionów sztuk w drugim kwartale 2025 r., Oznacza to wzrost o 4% w ujęciu kwartalnym i 4,8% w ujęciu rocznym.
Mimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, która wciąż ogranicza popyt na elektronikę użytkową niemal na całym śiwecie, przewiduje się, że nadchodzący szczyt sezonu (m. in. listopadowe wyprzedaże i święta w grudniu) oraz promocje w handlu internetowym przyczynią się do wzrostu w drugiej połowie roku.
TrendForce zaznacza, że chiński program dotacji na smartfony w pierwszym kwartale zapewnił krótkoterminowy wzrost sprzedaży urządzeń średniej i niskiej półki tych urządzeń oraz pomógł przyspieszyć wyprzedaż zapasów. Jednak biorąc pod uwagę ograniczoną dotację i wąski zakres produktów kwalifikujących się do programu, wpływ na sprzedaż w całym 2025 r. pozostanie niewielki.
Analizując wyniki marek w drugim kwartale 2025 r., sześciu największych dostawców utrzymało łącznie około 80% udziału w rynku. Numerem jeden pozostał Samsung, ale produkcja giganta z Korei Południowej spadła o 5% w ujęciu kwartalnym - do 58 milionów sztuk. Może to mieć związek ze spadkiem popularności nowych modeli flagowych.
Apple uplasowało się na drugim miejscu z wynikiem 46 milionów sztuk - co oznacza spadek o 9% w ujęciu kwartalnym. Mimo to, firma z Cupertino zaliczyła wzrost o 4% w ujęciu rocznym - głównie dzięki dobrym wynikom sprzedaży iPhone'a 16e. Dodatkowo, aby ożywić sprzedaż w Chinach, Apple wprowadziło w maju większe rabaty niż w innych regionach, co w połączeniu z lokalnymi dotacjami pozwoliło utrzymać wyniki na rynku na stałym poziomie w ujęciu rocznym.
Na trzecim miejscu uplasowało się chińskie Xiaomi (w tym Redmi i POCO). Firma wyprodukowała 42 miliony sztuk smartfonów. Dużym wsparciem dla tej firmy była ekspansja w Ameryce Łacińskiej i Afryce oraz chińska polityka dotacji.
Czwarte w zestawieniu Oppo (w tym OnePlus i Realme) odnotowało silne odbicie po zakończeniu korekty zapasów, produkcja wzrosła o 35% w ujęciu kwartalnym do prawie 37 milionów sztuk.
Transsion (w tym TECNO, Infinix i itel), skupiająca się na rynkach wschodzących, również odnotowała wzrost produkcji do ponad 27 milionów sztuk. Tutaj wzrost był bardzo duży, bo aż o 33% w ujęciu kwartalnym i 15,7% w ujęciu rocznym. Tym samym firma “wspięła się” na piąte miejsce.
Szóste w zestawieniu Vivo (w tym iQOO) skorzystało na rozwoju za granicą i na chińskim wsparciu w postaci dotacji, zwiększając produkcję o 8% w ujęciu kwartalnym do 26 milionów sztuk.
Pozycja | Producent | Produkcja (w mln sztuk) | Kwartał do kwartału | Udział w rynku |
1 | Samsung | 58 | -5% | 19% |
2 | Apple | 46 | -9% | 15% |
3 | Xiaomi | 42 | 1% | 14% |
4 | Oppo | 37 | 35% | 12% |
5 | Transsion | 27 | 33% | 9% |
6 | Vivo | 26 | 8% | 9% |
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź TrendForce.