
Solaris dostarczy 30 elektrycznych autobusów do Gdańska
Solaris dostarczy do Gdańska 30 nowych autobusów elektrycznych. Zgodnie z podpisaną umową pojazdy mają trafić do miasta do września przyszłego roku. Będą to modele Solaris Urbino 12 electric oraz ich przegubowe wersje.
Regularnie piszemy na łamach evertiq.pl o nowych zamówieniach realizowanych przez spółkę Solaris. Tylko w tym roku polska firma podpisała kilka kolejnych kontraktów na dostarczenie swoich elektrycznych autobusów, w tym m.in do: Sarajewa, Sztokholmu, Lipska, Malmo czy Krakowa i Lublina.
Tym razem Solaris chwali się, że dostarczy 30 autobusów do Gdańska. Firma współpracuje z miastem od 1997 roku. Ostatnia dostawa autobusów tej marki miała miejsce w 2009 roku. Nadchodzące zamówienie będzie pierwszym, w ramach którego do Gdańska trafią pojazdy zeroemisyjne producenta z Bolechowa.
Autobusy zostaną wyposażone w baterie o dużej pojemności – 600 kWh w wersjach dwunastometrowych i 800 kWh w przegubowych. Pozwoli to na realizowanie długich kursów na jednym ładowaniu. Energia będzie uzupełniana za pomocą złącza typu plug-in. Każdy autobus otrzyma dwa gniazda ładowania – nad przednim prawym nadkolem oraz z lewej strony pojazdu – co ma ułatwić obsługę w zajezdni.
“Solarisy Urbino electric, które zostaną dostarczone do Gdańska, to najnowsze modele w ofercie producenta z modułowym systemem napędowym, który umożliwia rozmieszczenie komponentów systemu napędowego na dachu pojazdu, eliminując konieczność stosowania tradycyjnej wieży silnika. Rozwiązanie to optymalizuje przestrzeń pasażerską i zwiększa jej pojemność. W modelach dwunastometrowych wyniesie ona 70 osób, natomiast przegubowe wersje będą mogły zabrać na pokład aż 107 pasażerów” - podaje firma Solaris w informacji prasowej.
Nowe Solarisy będą niskopodłogowe, klimatyzowane i spełnią aktualne wymagania bezpieczeństwa, w tym normy GSR2 i przepisy dotyczące cyberbezpieczeństwa. Zostaną wyposażone m.in. w systemy monitorujące uwagę kierowcy, ostrzegające pieszych i rowerzystów, a także informujące o użytkownikach dróg w martwym polu. Kierowcy będą mogli korzystać z inteligentnego asystenta prędkości i elektrycznych lusterek.
Pojazdy zostaną zintegrowane z systemami biletowymi i flotowymi PZUM Innolatica oraz Tristar, używanymi w Gdańsku.