reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
new-production-building-Malaysia
© ROHM Group
Biznes |

ROHM i Schaeffler rozpoczynają wspólną produkcję inwertera

Japoński producent półprzewodników i komponentów elektronicznych ROHM Semiconductor oraz niemiecki dostawca motoryzacyjny Schaeffler rozpoczęli masową produkcję nowego modułu inwertera wysokiego napięcia. Zastosowano w nim tranzystory MOSFET z węglika krzemu (SiC) produkcji ROHM. Element ten trafi do pojazdów dużego chińskiego producenta samochodów elektrycznych.

Moduł inwertera Schaefflera, określany jako „inverter brick”, jest kluczowym podzespołem odpowiedzialnym za sterowanie napędem elektrycznym za pomocą sygnałów logicznych. To w nim generowane są impulsy prądu wysokiej częstotliwości napędzające silnik elektryczny. W nowej wersji modułu udało się zwiększyć maksymalne napięcie robocze baterii do poziomu znacznie wyższego niż standardowe 800 V oraz uzyskać prądy skuteczne do 650 A. Parametry te pozwalają traktować urządzenie jako kompaktowy, wysokowydajny zespół zasilania.

Projekt stawia na modułowość i skalowalność, co ułatwia integrację rozwiązania z różnymi konstrukcjami inwerterów. Submoduł został wyposażony w układ mocy do modulacji szerokości impulsów (PWM), kondensator obwodu pośredniego, elementy łączeniowe prądu stałego oraz system chłodzenia. Zastosowano również funkcję podwyższania napięcia (DC boost), dzięki której pojazdy z architekturą 800 V mogą być ładowane na stacjach 400 V przy zachowaniu prędkości ładowania charakterystycznej dla systemu 800 V.

Partnerstwo Schaefflera z ROHM sięga roku 2020. Początkowo obie firmy pracowały w ramach projektu dla Vitesco Technologies. Jego celem było zapewnienie dostępu do energooszczędnych półprzewodników SiC i rozwój rozwiązań dla elektromobilności.

„Dzięki naszemu strategicznemu podejściu polegającemu na włączeniu skalowalności i modułowości do naszych rozwiązań w zakresie elektromobilności – od poszczególnych komponentów po wysoce zintegrowaną oś elektryczną – opracowaliśmy łatwo integrujący się moduł falownika. W oparciu o rozwój naszej ogólnej platformy zajęło nam zaledwie rok, aby ten optymalny produkt dla popularnych architektur X-in-1 był gotowy do produkcji seryjnej” – powiedział Thomas Stierle, dyrektor generalny działu elektromobilności w firmie Schaeffler.

„Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji seryjnej modułu falownika Schaeffler z naszym tranzystorem MOSFET SiC czwartej generacji. Dzięki naszej technologii SiC wnosimy znaczący wkład w zwiększenie wydajności i osiągów samochodów elektrycznych. Współpracując z firmą Schaeffler jako naszym partnerem, wspieramy innowacyjność i zrównoważony rozwój w branży motoryzacyjnej” - powiedział dr Kazuhide Ino, członek zarządu i dyrektor wykonawczy ROHM.

Schaeffler działa na rynku technologii napędowych i rozwiązań dla mobilności od ponad 75 lat. Koncern zatrudnia ok. 120 tys. osób w ponad 250 lokalizacjach w 55 krajach. Z kolei firma ROHM Semiconductor, założona w 1958 roku, jest producentem półprzewodników i komponentów elektronicznych działającym globalnie. Firma oferuje rozwiązania dla branży motoryzacyjnej, przemysłowej, konsumenckiej i komunikacyjnej.


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB September 11 2025 10:46 V24.4.8-2
reklama
reklama