
Scanfil i MB Elettronica łączą siły
Fińska firma Scanfil ogłosiła połączenie z włoską MB Elettronica z siedzibą w Cortonie (Arezzo). Połączone przedsiębiorstwo będzie dysponować łącznie 16 zakładami produkcyjnymi na czterech kontynentach, co czyni je znaczącym graczem na globalnym rynku EMS.
MB Elettronica prowadzi cztery zakłady we Włoszech i zatrudnia około 500 osób. Po transakcji liczba pracowników Scanfil wzrośnie do ponad 4 500. Pracownicy MB pozostaną na dotychczasowych stanowiskach, stając się częścią Grupy Scanfil.
Obie firmy oferują komplementarne usługi i obsługują różne grupy klientów. Wspólna oferta ma umożliwić tzw. cross-selling, czyli sprzedaż uzupełniających się produktów i usług w ramach jednej grupy. MB wnosi do Scanfil istotne relacje biznesowe w sektorze przemysłowym, a także doświadczenie i kompetencje w branży lotniczej i obronnej (Aerospace & Defense).
Połączone siły obu firm mają umożliwić lepszą obsługę klientów w dziesięciu krajach. Finalizacja transakcji planowana jest na czwarty kwartał 2025 roku.
„Chciałbym powitać wszystkich nowych pracowników i klientów w rozwijającej się rodzinie Scanfil. Dzięki połączeniu sił tworzymy europejską potęgę w branży EMS, silnie obecna w Europie Południowej oraz w branży lotniczej i obronnej. Dla pracowników MB duża firma oznacza nowe możliwości rozwoju kariery i rozwoju osobistego. Dla klientów MB większa firma oznacza lepszą ofertę usług z globalnymi możliwościami produkcji i dostaw” – powiedział Christophe Sut, dyrektor generalny Scanfil.
„Scanfil ma rodzinne korzenie, a MB jest firmą rodzinną. Nasze kultury operacyjne są podobne, a przedsiębiorczość jest wysoko ceniona w naszych wartościach korporacyjnych. Nasi pracownicy są wysoko wykwalifikowani i zmotywowani, co jest i będzie kluczowym czynnikiem sukcesu EMS. Dzięki sile finansowej i globalnemu zasięgowi Scanfil, MB rozpocznie nową podróż ku wzrostowi. Połączenie obu firm stworzy wartość dla naszych klientów i pracowników. Cieszę się, że MB staje się częścią rodziny Scanfil i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak MB będzie się rozwijać pod nowym właścicielem” - skomentował Roberto Banelli, dyrektor generalny MB.