Kalmar z nową technologię akumulatorów litowo-jonowych
Kalmar, fińska firma zajmująca się transportem i logistyką, wprowadziła na rynek akumulatory litowo-jonowe (Li-ion) drugiej generacji do swojej gamy elektrycznych urządzeń przeciwwagowych: wózków wysokiego składowania, wózków do obsługi pustych kontenerów i wózków widłowych.
Nowy system akumulatorów zapewnia zwiększoną pojemność energetyczną, lepszą stabilność termiczną oraz dłuższą i bardziej przewidywalną krzywą wydajności w szerokim zakresie warunków pracy. Rozwiązanie jest już dostępne na całym świecie w standardzie europejskim, a wersje zgodne z normami amerykańskimi i chińskimi pojawią się w 2026 r., zgodnie z informacją prasową.
Opierając się na sukcesie poprzedniego rozwiązania Li-ion, technologia akumulatorów Kalmar Gen 2 została opracowana w celu zaspokojenia rosnących wymagań klientów poszukujących bezpieczniejszych, wydajniejszych i bardziej zrównoważonych rozwiązań w zakresie obsługi ładunków.
„Nasze akumulatory drugiej generacji stanowią znaczący krok naprzód w pomaganiu naszym klientom w przejściu na floty w pełni elektryczne bez utraty wydajności. Zwiększone bezpieczeństwo, dłuższa żywotność i lepszy czas pracy zapewniają naszym klientom wysoki poziom przewidywalności i spokój ducha w zarządzaniu ich operacjami” - powiedział Peter Berndtson, wiceprezes Kalmar.
Firma Kalmar z siedzibą w Helsinkach w Finlandii działa na całym świecie w ponad 120 krajach i zatrudnia około 5200 osób. W 2024 r. sprzedaż firmy wyniosła około 1,7 mld euro.