
LG Display inwestuje 500 mln USD w zakład w Korei Południowej
Koncern LG inwestuje 500 milionów dolarów w najnowocześniejszą technologię OLED, nadając tym samym nowy impuls zakładowi w południowokoreańskim Paju - podał koreański magazyn gospodarczy “ChosumBiz”. Inwestycja jest częścią powrotu do Korei Południowej i podkreśla dążenie firmy do utrzymania czołowej pozycji na rynku OLED.
W Paju (na północy kraju) mają ożywić się dotychczas niewykorzystane obszary zakładu. LG Display planuje tam budowę nowych zakładów produkcyjnych diod organicznych i przeznacza na ten cel około 700 miliardów wonów, co odpowiada około 450 milionom euro. Według magazynu Elektronikpraxis z 11 czerwca nie jest jeszcze jasne, czy istniejąca infrastruktura zostanie rozbudowana, czy też powstanie nowa linia produkcyjna. Oficjalne oświadczenie o zamiarach współpracy z prowincją Gyeonggi i miastem Paju ma zostać podpisane w przyszłym miesiącu. Towarzyszą temu dotacje inwestycyjne w wysokości do 50 miliardów wonów – podzielone między środki państwowe i fundusze administracji regionalnej.
Za planowaną inwestycją w OLED stoi jasna strategia: LG Display sprzedało się w 2024 r. ze swoją fabryką LCD w chińskim Guangzhou i wraca z częścią produkcji do Korei Południowej. Sprzedaż spółce CSOT, zależnej od TCL, przyniosła około 2,25 biliona wonów (1,5 mld euro) – znacznie więcej niż pierwotnie oczekiwano. W zamian firma została sklasyfikowana przez koreańskie ministerstwo przemysłu jako „Returning Corporation” – status, który umożliwia ulgi podatkowe i dotacje państwowe. Równolegle LG Display spłaciło wewnętrzną pożyczkę w wysokości ponad biliona wonów udzieloną przez LG Electronics na około dziesięć miesięcy przed terminem wymagalności – co jest wyraźnym sygnałem reorganizacji finansowej i większej elastyczności biznesowej.
Dzięki kapitałowi, uzyskanym ze sprzedaży LG Display koncentruje się na dziale OLED. Środki są przeznaczane na nowe zakłady produkcyjne, badania i rozwój oraz bieżącą działalność. Już w połowie maja firma zaprezentowała swoje najnowsze innowacje w zakresie OLED podczas targów SID Display Week 2025 w San Jose – to przedsmak tego, co ma powstać w Paju. Strategia jest jasna: LG Display chce pozostać liderem w globalnej rywalizacji o najlepsze technologie wyświetlaczy i w tym celu stawia całkowicie na OLED.