
Słabszy Q1 Aplisens, ale firma nie rezygnuje z celów strategicznych
Grupa Kapitałowa Aplisens opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku spółka odnotowała wyraźny spadek przychodów i zysków. Zarząd podkreśla jednak, że nie zamierza rezygnować z założeń przyjętych w Strategii Rozwoju na lata 2023–2025.
Przychody ze sprzedaży w I kwartale wyniosły 35,32 mln zł, co oznacza spadek o 17,2% w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny osiągnął poziom 4,8 mln zł wobec 9,48 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 3,97 mln zł, co oznacza spadek z 7,6 mln zł w I kwartale 2024 roku.
“Wyniki pierwszego kwartału 2025 roku należy analizować przez pryzmat wyjątkowo wysokiej bazy z ubiegłego roku. Trzeba pamiętać, że pierwszy kwartał 2024 roku był rekordowym pierwszym kwartałem w historii Aplisensa. Tegoroczne wyniki z pierwszych trzech miesięcy są zbliżone do poziomów z IV kwartału 2024 roku, co świadczy o pewnej stabilizacji w bardzo trudnym otoczeniu rynkowym. Skupiamy się nadal na innowacjach i ekspansji geograficznej. Rozwijamy naszą obecność w Azji, rozpoczynamy duży projekt technologiczny w Radomiu i tworzymy nowe struktury dystrybucyjne w Uzbekistanie. Nasza strategia na lata 2023–2025 pozostaje nadal aktualna” – powiedział Adam Żurawski, prezes Aplisens.
Eksport odpowiadał za 58% sprzedaży ogółem, w porównaniu do 62% w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zgodnie z przyjętą strategią na lata 2023–2025, Aplisens planuje w 2025 roku 14-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym. Zarząd przyznaje, że wynik pierwszego kwartału nie pozwolił na realizację tego celu. Powodem była m.in. bardzo wysoka baza z ubiegłego roku. Mimo to spółka podtrzymuje założenie, że cel jest możliwy do osiągnięcia w ujęciu narastającym.