reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Steve Fecht / GM
Przemysł elektroniczny |

GM i LG zbudują tanie ogniwa do pojazdów elektrycznych

General Motors (GM) i partner w dziedzinie akumulatorów, firma LG Energy Solution, planują rozpoczęcie komercyjnej produkcji tańszych ogniw do pojazdów elektrycznych w zakładzie w Stanach Zjednoczonych od 2028 roku.

Obie firmy wprowadzą na rynek pryzmatyczne ogniwa litowo-manganowe (LMR) do przyszłych elektrycznych ciężarówek i pełnowymiarowych SUV-ów GM, co stanowi przełom w technologii akumulatorów. Ta współpraca jest kontynuacją wieloletniej relacji obu firm w zakresie rozwoju technologii pryzmatycznych ogniw akumulatorowych i powiązanych procesów chemicznych oraz długiej tradycji innowacji General Motors.

GM zamierza stać się pierwszym producentem samochodów, który zastosuje akumulatory LMR w pojazdach elektrycznych. Ultium Cells, spółka joint venture GM i LG Energy Solution, planuje rozpocząć komercyjną produkcję pryzmatycznych ogniw LMR w Stanach Zjednoczonych do 2028 r., a produkcja przedkomercyjna ma rozpocząć się w zakładzie LG Energy Solution pod koniec 2027 r.

„Jesteśmy pionierami w dziedzinie technologii akumulatorów bogatych w mangan, które zapewniają doskonały zasięg i osiągi przy przystępnej cenie, zwłaszcza w elektrycznych ciężarówkach. Ponieważ dążymy do opracowania idealnego akumulatora dla każdego pojazdu z naszej zróżnicowanej oferty pojazdów elektrycznych, LMR uzupełni nasze rozwiązania z wysoką zawartością niklu i fosforanu żelaza, poszerzając wybór klientów na rynku samochodów ciężarowych i pełnowymiarowych SUV-ów, przyspieszając amerykańskie innowacje w dziedzinie akumulatorów i tworząc miejsca pracy na długie lata” - powiedział Kurt Kelty, wiceprezes ds. akumulatorów, napędu i zrównoważonego rozwoju w GM.

Ostateczny projekt produkcyjny tych ogniw akumulatorowych LMR zostanie zatwierdzony w centrum rozwoju ogniw akumulatorowych GM w Warren w stanie Michigan, które ma zostać otwarte na początku tego roku, a także w zakładzie LG Energy Solution, jak podano w komunikacie prasowym.

Katody akumulatorów wymagają materiałów takich jak kobalt, nikiel i mangan, przy czym kobalt jest najdroższy. Ogniwa akumulatorowe LMR wykorzystują większy udział tańszego manganu, zapewniając jednocześnie większą pojemność i gęstość energii.

Inżynierowie ds. akumulatorów z GM i LG Energy Solution opracowali nowe pryzmatyczne ogniwa akumulatorowe LMR, które zapewniają o 33% wyższą gęstość energii w porównaniu z najlepszymi ogniwami na bazie fosforanu żelaza litowego (LFP) — przy porównywalnych kosztach.

Dzięki połączeniu technologii akumulatorów LMR oraz zalet ogniw pryzmatycznych w zakresie produkcji i efektywności wykorzystania przestrzeni GM zamierza zaoferować elektrycznym ciężarówkom zasięg ponad 400 mil, jednocześnie osiągając znaczne oszczędności w zakresie kosztów zestawu akumulatorów w porównaniu z dzisiejszymi zestawami o wysokiej zawartości niklu.

„Cieszymy się, że możemy wprowadzić pierwsze ogniwa pryzmatyczne LMR do pojazdów elektrycznych, które są zwieńczeniem naszych wieloletnich badań i inwestycji w tę technologię. Przyszłe ciężarówki GM napędzane tą nową technologią są doskonałym przykładem naszego wspólnego zaangażowania w oferowanie konsumentom różnorodnych opcji pojazdów elektrycznych” - powiedział Wonjoon Suh, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu zaawansowanych akumulatorów samochodowych w LG Energy Solution.


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB May 13 2025 19:50 V24.1.3-1