
Highlander Enterprise stawia na grafen
Firma Highlander Enterprise S.A.ogłosiła strategię rozwoju na lata 2025–2028. Główne założenia obejmują intensyfikację działań w trzech obszarach: kosmetyce, odzieży UV oraz komercjalizacji rozwiązań opartych na grafenie. To właśnie ten ostatni segment spółka traktuje jako kluczowy z punktu widzenia długofalowego wzrostu i innowacyjności.
Highlander Enterprise (wcześniej znana jako Advanced Graphene Products S.A.) zamierza wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenie w pracy z grafenem, a także zabezpieczone patenty, by rozpocząć szeroko zakrojoną komercjalizację technologii opartych na tym materiale. Spółka planuje zacieśnić współpracę z obecnymi partnerami przemysłowymi – szczególnie z branży motoryzacyjnej, druku 3D oraz produkcji przemysłowej.
Równolegle uruchomione ma zostać nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, którego celem będzie poszukiwanie nowych, praktycznych zastosowań grafenu. Przykładem takiego podejścia ma być projekt stworzenia marki lakierów hybrydowych z dodatkiem grafenu – rozwiązania, które ma zostać objęte ochroną patentową i wprowadzone do sprzedaży.
Oprócz grafenu strategia zakłada rozwój działalności w segmencie kosmetycznym oraz odzieży UV.
“Przyjęcie Strategii rozwoju na lata 2025-2028 to ważny moment w rozwoju Highlander Enterprise, który został poprzedzony szeroką analizą rynku, dotychczasowych osiągnięć, posiadanych przez nas kompetencji i możliwości, jakie na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiły się przed spółką. Chcemy w pełni skupić się na rozwoju naszego portfolio produktowego, w tym szerokiej gamy lakierów hybrydowych, kosmetyków do pielęgnacji dłoni i ciała oraz unikalnej odzieży UV. Nie zapominamy również o możliwościach grafenu i wykorzystaniu posiadanych patentów oraz komercjalizacji wybranych technologii. Nasze działania mają na celu osiągnięcie pełnej synergii biznesowej i kosztowej pomiędzy wszystkimi segmentami działalności” - powiedział Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.