
Cyfryzacja niemieckiej kolei przez Alstom
Koncern Alstom zawarł umowę z Deutsche Bahn. Kontrakt dotyczy cyfryzacji niemieckiej sieci kolejowej. Stanowi to ważny krok w modernizacji infrastruktury kolejowej w Niemczech.
Umowa podpisana pomiędzy Alstom i Deutsche Bahn jest warta ponad 600 milionów euro i przewiduje kilka faz zamówień w latach 2025-2028. Pierwsze zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 roku. Alstom będzie realizował poszczególne projekty do 2032 r.
Zakres umowy obejmuje wymianę co najmniej 1890 urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Jednostki te obejmują napędy zwrotnic, sygnalizatory i szlabany.
Alstom będzie odpowiedzialny za dostawę i integrację cyfrowej technologii blokad, a także technologii sterowania i bezpieczeństwa zgodnie z międzynarodowym standardem ETCS (European Train Control System).
Tim Dawidowsky, prezes Alstom na region Europy Środkowej i Północnej, wyraził dumę z zaufania Deutsche Bahn do technologii Alstom. Podkreślił znaczenie tej długoterminowej umowy ramowej dla powodzenia inicjatywy „Digital Rail Germany”.
Alstom umacnia swoją pozycję lidera we wdrażaniu technologii sygnalizacji cyfrowej na liniach głównych i odgałęzionych. Firma zrealizowała już ponad 135 projektów ETCS na całym świecie i wyposażyła 23 000 km torów w swoją technologię sterowania pociągiem i bezpieczeństwa. Ponadto Alstom zainstalował ponad 3000 urządzeń w ponad 35 krajach, demonstrując swoją zdolność do integracji rozwiązań cyfrowych z różnorodną i złożoną infrastrukturą.