reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ElectroMobilityPoland Przemys艂 elektroniczny | 30 pa藕dziernika 2017

W listopadzie ruszy konkurs na prototyp polskiego samochodu elektrycznego

Sp贸艂ka ElectroMobility Poland, kt贸ra odpowiada za realizacj臋 projektu polskiego samochodu elektrycznego, zamierza og艂osi膰 w listopadzie konkurs na prototyp takiego pojazdu.
Nisz膮 na tym rynku, kt贸r膮 mog膮 zagospodarowa膰 polscy producenci, s膮 ma艂e, miejskie elektryki. Eksperci podkre艣laj膮, 偶e polski przemys艂 ma szans臋 z tym produktem zaistnie膰 na zagranicznych rynkach. Kluczem do sukcesu jest wsp贸艂praca mi臋dzy producentami aut a producentami komponent贸w. Nawi膮zywaniu takich relacji mia艂y s艂u偶y膰 Targi Elektromobilno艣ci, kt贸re odby艂y si臋 25 pa藕dziernika w Warszawie.
鈥 Targi Elektromobilno艣ci zosta艂y zorganizowane, aby pokaza膰 potencja艂 polskiego przemys艂u w zakresie elektromobilno艣ci, ale r贸wnie偶 po to, aby rozpocz膮膰 nawi膮zywanie kontakt贸w mi臋dzy producentami pojazd贸w a producentami komponent贸w 鈥 m贸wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Zaremba, szef projektu ElectroMobility Poland. 鈥 Chcieliby艣my, aby do naszego konkursu na prototypy zg艂osili si臋 producenci, kt贸rzy maj膮 do艣wiadczenie w budowie i we wdra偶aniu pojazd贸w na rynek, ale musz膮 oni by膰 zasileni wiedz膮 producent贸w komponent贸w.
W po艂owie wrze艣nia sp贸艂ka ElectroMobility Poland rozstrzygn臋艂a konkurs na wizualizacj臋 nadwozia polskiego elektryka. Wy艂onione zosta艂y cztery najlepsze projekty. Pod koniec listopada EMP zamierza uruchomi膰 kolejny etap 鈥 konkurs na budow臋 prototyp贸w polskiego auta na pr膮d, kt贸ry kierowany jest do producent贸w pojazd贸w lub komponent贸w z bran偶y samochodowej. 鈥 Celem jest pozyskanie dobrych, funkcjonalnych prototyp贸w. Chcieli艣my da膰 szans臋 polskim, zdolnym zespo艂om, kt贸re pracowa艂y nad prototypami, aby mog艂y te prace sfinalizowa膰. Liczymy, 偶e po roku pracy te prototypy b臋d膮 gotowe, by wyjecha膰 na ulice. W ramach ElectroMobility Poland powo艂any zostanie zesp贸艂, kt贸ry b臋dzie ocenia艂 jako艣膰 tych prototyp贸w, i na koniec jeden zesp贸艂 i jeden prototyp zostanie zaproszony do przedsi臋wzi臋cia produkcyjnego 鈥 m贸wi Piotr Zaremba. ElectroMobility Poland og艂osi艂a ju偶 wst臋pne za艂o偶enia konkursu na prototyp. Obecnie konsultuje je z potencjalnymi uczestnikami konkursu.鈥 Chcemy by膰 pewni, 偶e te za艂o偶enia odpowiadaj膮 na ich potrzeby, kt贸re sygnalizowali w trakcie przygotowa艅. Je艣li nie b臋dzie du偶ych zmian, chcieliby艣my pod koniec listopada og艂osi膰 konkurs na prototypy 鈥 potwierdza Piotr Zaremba. Rol膮 EMP b臋dzie nadzorowanie procesu budowy prototyp贸w i przygotowania ich do produkcji. Harmonogram prac nad stworzeniem polskiego elektryka zosta艂 zaprezentowany w艂a艣nie podczas Targ贸w Elektromobilno艣ci. 鈥 Sektor motoryzacyjny podlega dzisiaj du偶ym zmianom. Silnik spalinowy zast臋powany jest silnikiem elektrycznym i nie jest to jednostkowe zjawisko 鈥 wszystkie koncerny nad tym pracuj膮. To stwarza szanse dla nowych producent贸w, poniewa偶 silnik i nap臋d elektryczny s膮 prostsze ni偶 nap臋d spalinowy. Samoch贸d elektryczny sk艂ada si臋 z mniejszej liczby podzespo艂贸w ni偶 samoch贸d spalinowy. Liczymy, 偶e ten trend, coraz bardziej popularny, jest szans膮 na to, 偶eby polscy producenci mogli zaistnie膰 w 艣wiecie 鈥 dodaje Piotr Zaremba. 鈥 B臋dzie nam bardzo trudno tworzy膰 nowe trendy na rynku elektromobilno艣ci, poniewa偶 jest to rynek ca艂kowicie zdominowany przez obce koncerny, to one rozdaj膮 karty i dyktuj膮 warunki. Mo偶emy jednak spr贸bowa膰 otworzy膰 sobie kolejne nisze 鈥 typu ma艂y, miejski pojazd elektryczny. Stopniowo mo偶emy wchodzi膰 na kolejne rynki na ca艂ym 艣wiecie 鈥 m贸wi Wac艂aw Stevnert z firmy SAM Polska. 鈥 Wszyscy, kt贸rzy dzia艂amy w ramach rynku elektromobilno艣ci, liczymy na jego szybki i spektakularny wzrost 鈥 m贸wi Rafa艂 Budweil, prezes zarz膮du sp贸艂ki Triggo, kt贸ra stworzy艂a pojazd 艂膮cz膮cy zalety motocykla i samochodu, zasilany nap臋dem elektrycznym. Wsparciem dla polskiego przemys艂u ma by膰 ustawa o elektromobilno艣ci i paliwach alternatywnych, kt贸rej konsultacje w艂a艣nie si臋 zako艅czy艂y. Wprowadza ona wiele korzystnych rozwi膮za艅 dla os贸b, kt贸re zdecyduj膮 si臋 na zakup samochodu elektrycznego. 鈥 S膮 to mi臋dzy innymi korzy艣ci finansowe, jak obni偶ona akcyza i zwi臋kszone odpisy amortyzacyjne, ale r贸wnie偶 mi臋kkie korzy艣ci, jak na przyk艂ad mo偶liwo艣膰 poruszania si臋 po buspasach czy specjalne miejsca parkingowe w centrach miast oraz mo偶liwo艣膰 korzystania z darmowych parking贸w. Pakiet korzy艣ci, kt贸ry wprowadzi ta ustawa, powinien uruchomi膰 rynek pojazd贸w elektrycznych 鈥 m贸wi Micha艂 Kurtyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Energii. Wed艂ug wrze艣niowych zapowiedzi ministra Kurtyki ustawa prawdopodobnie wejdzie w 偶ycie w 2018 roku. Elektromobilno艣膰 to jeden z kluczowych punkt贸w uchwalonej w tym roku Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Rz膮dowy plan zak艂ada, 偶e do 2025 roku po polskich drogach ma je藕dzi膰 ju偶 milion pojazd贸w zasilanych nap臋dem elektrycznym (cz臋艣膰 krajowej produkcji). 鈥 Powinni艣my si臋 spodziewa膰 na polskich drogach coraz wi臋kszej liczby pojazd贸w elektrycznych. Wa偶nym elementem ich upowszechnienia b臋dzie rozbudowa infrastruktury do 艂adowania. Zak艂adamy, 偶e do 2020 roku powstanie oko艂o 6,5 tys. punkt贸w 艂adowania w ca艂ej Polsce. Doprowadzi to do sytuacji, w kt贸rej b臋dziemy mogli powiedzie膰, 偶e pojazd elektryczny jest takim 艣rodkiem transportu, z kt贸rego mo偶emy bezpiecznie, spokojnie i r贸wnie偶 bardzo ekologicznie skorzysta膰 鈥 m贸wi Micha艂 Kurtyka. 殴r贸d艂o: Newseria Biznes
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-1