© LG
Przemysł elektroniczny |
LG: OLED-y mają potencjał
Europa to niezwykle istotny rynek dla producentów wyświetlaczy OLED – podkreśla firma LG i zapowiada zwiększenie produkcji paneli organicznych. Podczas Europejskiego Dnia OLED w Monachium firma LG Display zaprezentowała swoją strategię, badania rynku oraz nowe możliwości zastosowania paneli organicznych.
Dla LG Display Europa to kluczowy rynek dla kategorii telewizorów najwyższej klasy. Region ten szczególnie wyróżnia się na tle innych - według najnowszych danych GfK, modele premium z technologią UHD, HDR czy WCG stanowią aż 76% całego rynku telewizorów w Europie.
- Europa oferuje optymalne warunki dla rozwoju OLED – wśród konsumentów panuje wysoki stopień akceptacji dla nowych technologii, a segment premium ma duży udział we wszystkich sektorach rynku. W perspektywie dwóch najbliższych lat, LG Display zamierza zmaksymalizować udział w globalnym rynku ekranów wielkoformatowych OLED – przyznał w swoim wystąpieniu Sang-Deong Yeo, prezes i dyrektor ds. marketingu spółki LG Display.Liczba producentów telewizorów wykorzystujących panele OLED stale rośnie. Podczas ostatnich Międzynarodowych Targów Elektroniki IFA w Berlinie swoje produkty wyposażone w tę technologię zaprezentowało 13 marek. Według danych GfK, pozycja rozwiązań z technologią OLED na globalnym rynku telewizorów znacznie się umocniła. Modele z panelem organicznym stanowią już 74% kategorii telewizorów premium z ekranem większym niż 55 cali i droższych niż 2 000 dolarów, oraz 61% w segmencie powyżej 65 cali i 3 000 dolarów. Oznacza to, że zgodnie z przewidywaniami w segmencie premium technologia OLED zdominowała rozwiązania LCD. - Odsetek klientów decydujących się na rozwiązania z technologią OLED na świecie, a także liczba produktów OLED będą rosnąć jeszcze szybciej. Efekt aureoli produktów OLED sprawi, że producenci wprowadzający tę technologię zauważą wzrost świadomości ich marki oraz sprzedaży. Ostatecznie zaowocuje to tym, że firmy stawiające głównie na produkty OLED staną się liderami rynku telewizorów – powiedział Sang-Hoon Lee, starszy wiceprezes i szef grupy ds. sprzedaży i markietingu w LG Display. - Spółka LG Display stworzyła stabilny system, gwarantujący utrzymanie wysokiego poziomu produkcji i jakości. Planujemy zwiększyć produkcję paneli OLED z poziomu 1,7 miliona sztuk (stan na 2017 r.) do poziomu 2,5 miliona w roku 2018. Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na zwiększony popyt na telewizory OLED. Zamierzamy także nawiązać ścisłą współpracę z naszymi europejskimi partnerami, by opracować akcję promocyjną technologii OLED – powiedział reprezentujący firmę LG Display Jean Lee. LG w komunikacie podkreśla zalety technologii OLED, wśród których wymienia jakość obrazu, szeroki kąt widzenia czy fakt, że oglądanie obrazów na ekranie OLED mniej męczy oczy niż w przypadku korzystania z wyświetlaczy z matrycą ciekłokrystaliczną. Panele organiczne dają też więcej możliwości projektantom.