reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 25 pa藕dziernika 2017

10 technologicznych trendów na rok 2018 wed艂ug Gartnera

鈥濪isruptive innovation鈥 鈥 w ten spos贸b okre艣la si臋 tworz膮ce nowe rynki technologie, kt贸re maj膮 szans臋 zmieni膰 spos贸b funkcjonowania firm lub os贸b prywatnych, zaburzaj膮c zasta艂y porz膮dek ekonomiczny.
Instytut badawczy Gartnera opublikowa艂 list臋 10 strategicznych trend贸w technologicznych, kt贸rych wp艂yw odczuje wi臋kszo艣膰 organizacji. Zdaniem analityk贸w z ameryka艅skiego instytutu w nadchodz膮cym roku zobaczymy m.in. rosn膮c膮 rol臋 sztucznej inteligencji, kt贸ra wkracza w coraz wi臋cej sfer zmieniaj膮c je nie do poznania czy te偶 b臋dziemy 艣wiadkami przenikania si臋 艣wiata analogowego z wirtualnym. Technologie, kt贸re znalaz艂y si臋 w zestawieniu, wed艂ug jego autor贸w powinny rozwija膰 si臋 dynamicznie na przestrzeni najbli偶szych 5 lat. - Gdy firma taka jak Gartner przedstawia prognoz臋 trend贸w nie mo偶na ich ignorowa膰. Przedsi臋biorstwa, kt贸re nie zastanowi膮 si臋 nad implementacj膮 wymienionych w niej technologii mog膮 po prostu zosta膰 w tyle 鈥 uwa偶a Piotr Rojek z DSR, sp贸艂ki dostarczaj膮cej zaawansowane rozwi膮zania IT dla produkcji. 鈥 Nie tak dawno temu w podobnych analizach mogli艣my przeczyta膰 np. o big data czy internecie rzeczy. Wtedy te poj臋cia dla wielu firm brzmia艂y enigmatycznie i cz臋sto trafia艂y do jednego worka z fantazjami rodem z film贸w science fiction. Dzi艣 widzimy, 偶e takie podej艣cie by艂o b艂臋dne, a wiele biznes贸w, kt贸re postawi艂o na te technologie odnios艂o ogromny sukces - dodaje Rojek.

1. Fundamenty sztucznej inteligencji

Firmy, kt贸re w ramach cyfrowej transformacji inwestycj膮 w specjalistyczne systemy IT przywyk艂y do sytuacji, w kt贸rej cz艂owiek decyduje o wszystkim co dzieje si臋 na poziomie oprogramowania, a komputery czekaj膮c na polecenia u偶ytkownika pozostaj膮 bierne. W najbli偶szej przysz艂o艣ci ma to ulec zmianie, a sztuczna inteligencja stanie si臋 nie tyle dodatkiem co fundamentem wielu system贸w IT, pomagaj膮c u偶ytkownikom w podejmowaniu dobrych decyzji lub przejmuj膮c na siebie wiele proces贸w decyzyjnych. - Cz艂owiek nie jest w stanie analizowa膰 w czasie rzeczywistym ogromnych zbior贸w danych, a komputery, dzi臋ki sieciom neuronowym, radz膮 sobie z tym doskonale. Wielokrotnie byli艣my 艣wiadkami tego, jak nasza platforma DMP OnAudience.com dochodzi艂a do wniosk贸w, kt贸re dla nas by艂y zdumiewaj膮ce, ale zadziwiaj膮co trafne. Kieruj膮c si臋 nimi osi膮gn臋li艣my rewelacyjne wyniki. Intuicja w reklamie jest bardzo wa偶na, ale z data miningu korzystamy, by wej艣膰 na poziom nieosi膮galny dla ludzkiego umys艂u i dowiedzie膰 si臋 zupe艂nie nowych rzeczy. Tak by艂o chocia偶by w przypadku kampanii dla w艂oskich linii lotniczych. Media planner chcia艂 skierowa膰 reklam臋 do ludzi biznesu i os贸b zainteresowanych podr贸偶owaniem. Tak podpowiada艂a mu intuicja. Jednak dzi臋ki analityce big data i uczeniu maszynowemu odkryli艣my, 偶e w czasie trwania kampanii najlepiej konwertowa艂y reklamy skierowane do os贸b, kt贸re interesuj膮 si臋 wystrojem wn臋trz 鈥 wspomina Piotr Prajsnar z Cloud Technologies, sp贸艂ki b臋d膮cej polskim liderem big data marketingu, do kt贸rej nale偶y jedna z najwi臋kszych na 艣wiecie hurtowni danych. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do wsparcia w podejmowaniu decyzji, transformacji ekosystem贸w, modeli biznesowych i zarz膮dzania do艣wiadczeniami klienta ma zdominowa膰 inwestycje w cyfrowe innowacje a偶 do 2025 r.

2. Inteligentne aplikacje i analityka

Gartner ju偶 kilka tygodni temu informowa艂, 偶e do ko艅ca dekady elementy sztucznej inteligencji znajd膮 si臋 w niemal ka偶dej aplikacji biznesowej 鈥 niezale偶nie od tego, czy b臋dzie ona oferowana jako gotowy produkt, czy jako us艂uga. Aplikacje oparte na SI s膮 w stanie automatyzowa膰 procesy dotychczas powtarzalnie wykonywane przez personel danej firmy, wspiera膰 pozyskiwanie nowych klient贸w i pracownik贸w czy analizowa膰 przep艂yw finans贸w, sugeruj膮c najlepsze drogi optymalizacji koszt贸w. Ju偶 dzi艣 mo偶na znale藕膰 rozwi膮zania dedykowane niemal wszystkim obszarom prowadzenia biznesu. Na przyk艂ad aplikacje dla dzia艂贸w HR potrafi膮 na podstawie analizy tre艣ci dokument贸w rekrutacyjnych generowa膰 rankingi kandydat贸w zg艂aszaj膮cych si臋 do pracy na dane stanowisko, wyr臋czaj膮c w ten spos贸b specjalist贸w zarz膮dzania kapita艂em ludzkim. Obs艂ug臋 klienta z kolei wspieraj膮 rozwi膮zania prowadz膮ce klienta przez szereg kana艂贸w kontaktu, tak by mo偶liwe najbardziej skr贸ci膰 drog臋 od zg艂oszenia problemu do jego rozwi膮zania. Do 2020 roku ju偶 85% interakcji pomi臋dzy konsumentami a obs艂ug膮 klienta ma zachodzi膰 przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Nie brakuje tak偶e aplikacji adresowanych do ksi臋gowo艣ci i zarz膮dzania firmowymi wydatkami. Finanse to obszar generuj膮cy ogromne ilo艣ci danych, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 do cel贸w biznesowych po zapewnieniu w艂a艣ciwego 艣rodowiska analitycznego. - Aby nie nara偶a膰 si臋 na gwa艂towny wzrost koszt贸w gromadzenia i przetwarzania coraz wi臋kszej ilo艣ci cyfrowych informacji, z pomoc膮 mo偶e przyj艣膰 chmura obliczeniowa, serwuj膮ca moc zale偶nie od rzeczywistych potrzeb. Dodatkowo mechanizmy sztucznej inteligencji mog膮 ocenia膰 bie偶膮ce zapotrzebowanie na zasoby i samodzielnie decydowa膰 o wielko艣ci wykorzystywanej mocy obliczeniowej. Dobry przyk艂ad stanowi tutaj sektor e-commerce, gdzie automatyczne zwi臋kszanie mocy obliczeniowej w momencie stwierdzenia wzmo偶onego ruchu w e-sklepie i natychmiastowe jej zmniejszanie, gdy aktywno艣膰 internaut贸w spada, mo偶e istotnie obni偶y膰 koszty korzystania z chmury, a jednocze艣nie zagwarantowa膰 dost臋pno艣膰 witryny dla u偶ytkownik贸w 鈥 podkre艣la Robert Miko艂ajski z Atmana, lidera polskiego rynku data center. Z kolei do efektywnego wykorzystywania zebranych danych s艂u偶膮 narz臋dzia oparte na SI, szukaj膮ce oszcz臋dno艣ci, automatycznie sk艂adaj膮ce zam贸wienia czy przewiduj膮ce prawdopodobie艅stwo rezygnacji danego klienta z dalszej wsp贸艂pracy. Nale偶y wi臋c doda膰, 偶e rosn膮膰 b臋dzie tak偶e rola samej analityki 鈥 na co wskazuje nie tylko Gartner. Wed艂ug prognozy Forrestera do 2020 roku analityk臋 danych wykorzystywa膰 b臋dzie ju偶 90% globalnych instytucji.

3. Inteligentne urz膮dzenia

W najbli偶szej przysz艂o艣ci czeka nas wysyp elektronicznych przedmiot贸w, kt贸re wykraczaj膮 poza standardowe programowanie by dzi臋ki sztucznej inteligencji zachowywa膰 si臋 w spos贸b du偶o bardziej zaawansowany i wsp贸艂dzia艂a膰 z lud藕mi i ich naturalnym otoczeniem. Do grona takich urz膮dze艅 mo偶emy zaliczy膰 nie tylko autonomiczne samochody, roboty czy drony, lecz r贸wnie偶 inne, pod艂膮czone do internetu rzeczy (IoT). Po艂膮czenie z internetem umo偶liwia dost臋p do chmury obliczeniowej, bez kt贸rej wykorzystanie sztucznej inteligencji przez gros przedmiot贸w by艂oby niemo偶liwe. Analitycy s膮 zdania, 偶e rola takich urz膮dze艅 b臋dzie sukcesywnie ros艂a. Oznacza to, 偶e otacza膰 nas b臋dzie sie膰 komunikuj膮cych si臋 ze sob膮, 艣wietnie poinformowanych maszyn, kt贸re b臋d膮 si臋 nieustannie uczy膰, ka偶dego dnia poszerzaj膮c swoj膮 wiedz臋 o nowe dane i do艣wiadczenia.

4. Cyfrowe bli藕niaki

Coraz wi臋cej wdro偶e艅 z obszaru internetu rzeczy w przedsi臋biorstwach i rosn膮ce inwestycje we wzajemnie po艂膮czone ekosystemy umo偶liwiaj膮 dzi艣 tworzenie 鈥瀗ap臋dzanych danymi鈥 wirtualnych odpowiednik贸w rzeczywistych maszyn, proces贸w i 艣rodowisk. Pocz膮tk贸w tego zjawiska nale偶y szuka膰 jeszcze w latach 70-tych, przywo艂uj膮c s艂ynn膮 misj臋 Apollo 13. Dzi臋ki symulacjom zarz膮dzania systemami statku kosmicznego za po艣rednictwem wirtualnie wykreowanego odpowiednika panelu sterowania, pracownicy centrum kontroli misji mogli przekazywa膰 astronautom w pe艂ni sprawdzone instrukcje post臋powania, uprzednio przeprowadzone na 鈥瀋yfrowym bli藕niaku鈥. Wykorzystanie tych mo偶liwo艣ci, zdaniem wielu ekspert贸w, mia艂o kluczowe znaczenie dla sukcesu sprowadzenia za艂ogi na ziemi臋. Dzisiaj General Electric i Siemens stosuj膮 t臋 technologi臋 to monitorowania stanu turbin wiatrowych w czasie rzeczywistym, analizuj膮c przy u偶yciu sensor贸w realny wp艂yw planowanych zmian konstrukcyjnych w wirtualnym 艣rodowisku. Pozwala to na rozpocz臋cie modyfikacji dopiero w momencie, w kt贸rym in偶ynierowie b臋d膮 dysponowa膰 sprawdzonymi informacjami. Niemieckie przedsi臋biorstwo produkuj膮ce maszyny do pakowania produkt贸w Optima stosuje z kolei symulacje cyfrowe do testowania, weryfikacji i odtworzenia ca艂ego cyklu 偶ycia swoich maszyn, zanim zapadnie decyzja o rozpocz臋ciu ich produkcji. Perspektywy zwi膮zane z wirtualnym odpowiednikiem produktu czy dowolnego urz膮dzenia s膮 na tyle obiecuj膮ce, 偶e powinni艣my spodziewa膰 si臋 szybkiej popularyzacji tej technologii. 艢wiadczy o tym cho膰by fakt, 偶e zdaniem analityk贸w BI Intelligence do 2021 roku warto艣膰 globalnych inwestycji w internet rzeczy ma si臋gn膮膰 blisko 5 miliard贸w dolar贸w. Ale eksperci zwracaj膮 uwag臋 na istotny aspekt: 鈥 Wraz z rozwojem i popularyzacj膮 idei 鈥瀋yfrowych bli藕niak贸w鈥, b臋dzie ros艂o znaczenie zabezpieczenia informacji i zagwarantowania ci膮g艂o艣ci dzia艂ania. Przedsi臋biorstwa 鈥瀗ap臋dzane danymi鈥 b臋d膮 coraz bardziej uzale偶nione od sta艂ego dost臋pu do danych. Nawet kr贸tka przerwa w dost臋pie do informacji mo偶e bowiem skutkowa膰 bardzo du偶ymi stratami 鈥 zwraca uwag臋 Robert Miko艂ajski z Atmana.

5. Edge Computing

Kolejnym trendem, kt贸ry b臋dzie szczeg贸lnie akcentowany w nadchodz膮cym roku, jest Edge Computing, a wi臋c nowa metoda wymiany informacji w ramach infrastruktury IT, na kt贸r膮 coraz cz臋艣ciej sk艂adaj膮 si臋 tak偶e wzajemnie komunikuj膮ce si臋 urz膮dzenia internetu rzeczy. To rodzaj topologii, kt贸ra zak艂ada przetwarzanie, zbieranie i dostarczanie informacji jak najbli偶ej ich 藕r贸d艂a. W przypadku IoT i geograficznie bardzo rozproszonych aplikacji infrastruktura sk艂ada si臋 z urz膮dzenia, serwera i kraw臋dzi sieci (Edge). Istotne jest wi臋c przetworzenie informacji mo偶liwie najbli偶ej urz膮dzenia, aby przyspieszy膰 procesy analityczne. Przesy艂anie ich z powrotem do centralnego serwera wi膮偶e si臋 bowiem z op贸藕nieniami, a nie brakuje przyk艂ad贸w 艣rodowisk IoT, w kt贸rych natychmiastowa reakcja jest kluczowa dla poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania urz膮dzenia. Wymiana danych pomi臋dzy urz膮dzeniami IoT z pomini臋ciem komunikacji z 鈥瀋entral膮鈥 znajduje swoje zastosowanie np. w przypadku zinformatyzowanych system贸w zarz膮dzania produkcj膮 roln膮, gdzie cz臋sto nie s膮 one pod艂膮czone do globalnej sieci, ale mog膮 bezproblemowo komunikowa膰 si臋 pomi臋dzy sob膮.

6. Platformy do komunikacji

Eksperci Gartnera prognozuj膮, 偶e w najbli偶szych latach responsywne interfejsy umo偶liwiaj膮ce interakcje u偶ytkownika i oprogramowania stan膮 si臋 naczelnym celem projektowym aplikacji. Ju偶 obecnie na rynku wida膰 rosn膮ce zainteresowanie firm platformami do zarz膮dzania komunikacj膮 wykorzystuj膮cymi elementy sztucznej inteligencji. Warto jednak podkre艣li膰, 偶e to, co dzisiaj w og贸lnym uj臋ciu nazywa si臋 sztuczn膮 inteligencj膮, najcz臋艣ciej jest wy艂膮cznie jednym z jej element贸w a w艂a艣ciwsze terminy dla wykorzystywanych przez firmy technologii, to uczenie maszynowe, rozpoznawanie mowy, obraz贸w, tekstu czy t艂umaczenie j臋zyk贸w. - Dla przyk艂adu zainteresowanie rozwi膮zaniami z kategorii UCaaS, czyli Unified Communication as a Service ro艣nie, poniewa偶 staj膮 si臋 one wa偶nym agregatorem informacji, co w erze big data ma szczeg贸lne znaczenie a integracja system贸w z aplikacjami do analityki przynosi szereg korzy艣ci, jak np. informacje o preferencjach konsument贸w, dzi臋ki kt贸rym firmy s膮 w stanie personalizowa膰 ofert臋 i obs艂ug臋 klienta a tym samym zwi臋ksza膰 swoje przychody 鈥 komentuje Pawe艂 Pier艣cionek, Chief Technology Officer z firmy Cludo, dostarczaj膮cej zaawansowane platformy komunikacyjne w modelu SaaS dla call i contact center. 鈥 Tego rodzaju narz臋dzia pozwalaj膮 r贸wnie偶 optymalizowa膰 koszty chocia偶by poprzez przeniesienie cz臋艣ci zada艅 konsultant贸w do kana艂u samoobs艂ugowego 鈥 dodaje ekspert. Wed艂ug Gartnera komunikacja przysz艂o艣ci b臋dzie nale偶a艂a w艂a艣nie do inteligentnych platform, kt贸re dzi臋ki analizie g艂osu i technologiom maszynowego uczenia b臋d膮 w stanie udziela膰 odpowiedzi na podstawowe pytania a z biegiem czasu coraz bardziej si臋 specjalizowa膰. - Technologie stosowane w wirtualnych centralach telefonicznych, na infoliniach i w szeroko poj臋tej obs艂udze klienta w ostatnich latach rozwin臋艂y si臋 do tego stopnia, 偶e klientom czasami trudno jest rozpozna膰 czy rozmawiaj膮 z 偶ywym cz艂owiekiem, czy z automatem 鈥 wyja艣nia Pawe艂 Pier艣cionek, CTO Cludo. Systemy operacyjne wykorzystywane obecnie w nowoczesnych centrach kontaktu s膮 ju偶 wyposa偶one w narz臋dzia rozpoznaj膮ce mow臋, a nawet analizuj膮ce nastr贸j rozm贸wcy. 鈥 Bez w膮tpienia integracja cz艂owieka z maszyn膮 nigdy nie by艂a tak g艂臋boka i wielopoziomowa jak obecnie. Automatyzacja ju偶 zmieni艂a nasz膮 rzeczywisto艣膰 gospodarcz膮 i spo艂eczn膮 oraz spos贸b w jaki si臋 komunikujemy a prognozy wskazuj膮, 偶e w najbli偶szych latach b臋dziemy 艣wiadkami pog艂臋biania tego trendu 鈥 dodaje ekspert.

7. Immersive Experience

Podczas gdy konwersacyjne interfejsy zmieniaj膮 spos贸b, w jaki ludzie kontroluj膮 艣wiat cyfrowy, wirtualna, rozszerzona i mieszana rzeczywisto艣膰 zmieniaj膮 spos贸b, w jaki ludzie postrzegaj膮 艣wiat cyfrowy i wchodz膮 z nim w interakcje. Rynki VR i AR s膮 jeszcze m艂ode i mocno sfragmentaryzowane, jednak zainteresowanie obiema technologiami jest bardzo du偶e, co przek艂ada si臋 powstawanie licznych nowatorskich aplikacji, kt贸re nie maj膮 realnej warto艣ci biznesowej, a oferuj膮 przede wszystkich rozrywk臋 (gry wideo i filmy w 360 stopni). Aby zwi臋kszy膰 rzeczywiste korzy艣ci biznesowe, przedsi臋biorstwa musz膮 zbada膰 konkretne scenariusze, w kt贸rych mo偶na zastosowa膰 VR i AR, aby zwi臋kszy膰 produktywno艣膰 pracownik贸w i dostarczy膰 nowych form wizualizacji, wzbogacaj膮c zarazem procesy projektowania i szkolenia 鈥 czytamy w informacji prasowej Gartnera. Mieszana rzeczywisto艣膰, rodzaj immersji 艂膮cz膮cy w sobie i poszerzaj膮cy techniczne funkcje AR i VR, wy艂ania si臋 jako rodzaj wci膮gaj膮cego do艣wiadczenia opartego o atrakcyjn膮 technologi臋, kt贸ra optymalizuje interfejs, aby lepiej dopasowa膰 si臋 do sposobu widzenia u偶ytkownika i tego w jaki spos贸b wchodzi on w interakcj臋 ze 艣wiatem. Istnieje ca艂e spektrum mieszanej rzeczywisto艣膰, a technologia ta wykorzystuje wy艣wietlacz HMD dla rozszerzonej lub wirtualnej rzeczywisto艣ci, smartfon lub tablet oraz czujniki 艣rodowiskowe. Mieszana rzeczywisto艣膰 jest czerpie pe艂nymi gar艣ciami z tego, w jaki spos贸b poruszamy si臋 w cyfrowym 艣wiecie. 鈥 Cho膰 technologia wirtualnej czy te偶 rozszerzonej rzeczywisto艣ci wci膮偶 jest rynkow膮 nowo艣ci膮, to jej zastosowanie w obszarze produkcji jest bardzo obiecuj膮ce. Po艂膮czenie okular贸w z takimi rozwi膮zaniami informatycznymi jak Shop Floor Control, pozwala pracownikowi uzyska膰 pe艂en obraz sytuacji na linii produkcyjnej 鈥搘idzi on wszystkie niezb臋dne informacje bez konieczno艣ci si臋gania po nie do systemu IT. To nie tylko u艂atwia i przy艣piesza prac臋, ale umo偶liwia identyfikacj臋 w膮skich garde艂 鈥 zwraca uwag臋 Piotr Rojek z DSR.

8. Blockchain

Blokchain to technologi膮, kt贸ra wci膮偶 kojarzy si臋 przede wszystkim z kryptowalutami, jednak ma ona szans臋 przyczyni膰 si臋 do rewolucji w wielu sferach. Aplikacje oparte o zdecentralizowane bloki informacji znalaz艂y ju偶 zastosowanie w bran偶y finansowej, ochronie danych, IT, opiece zdrowotnej, transporcie czy energetyce. Jeszcze do niedawna na ich implementacj臋 decydowali si臋 tzw. early adopters, czyli podmioty, kt贸re przecieraj膮 szlaki i jako pierwsze testuj膮 nowoczesne technologie. Eksperci s膮 zgodni, 偶e wi臋kszo艣膰 projekt贸w wykorzystuj膮cych ten rozproszony model gromadzenia informacji do niedawna by艂a w fazie proof-of-concept. Ten okres dobieg艂 jednak ko艅ca, a co do mo偶liwo艣ci, jakie daj膮 艂a艅cuchy blok贸w nie trzeba nikogo przekonywa膰. To dlatego ogl膮damy rosn膮c膮 liczb臋 wykorzystuj膮cych je rozwi膮za艅 IT, dedykowanych przer贸偶nym bran偶om. Pa艅stwowe systemy IT oparte o t臋 technologi臋 wprowadzi艂a ju偶 m.in. Estonia, umo偶liwiaj膮c swoim obywatelom realizacj臋 wielu istotnych czynno艣ci online i zabezpieczaj膮c si臋 przed atakami haker贸w. 鈥 Trudno wypowiada膰 si臋 o potencjalnych zastosowaniach technologii blockchain, bo jest ona tak dalece rewolucyjna, 偶e mo偶liwo艣ci staj膮 si臋 nieograniczone. Na pewno mo偶emy spodziewa膰 si臋 tego, 偶e stworzy ona nowe rynki, o kt贸rych istnieniu dzisiaj nie mamy nawet poj臋cia. Czego przyk艂adami mog膮 by膰 rynki predykcyjne tj. Augur czy Gnosis, daj膮ce wolnemu rynkowi narz臋dzia wr臋cz do sterowania losem 艣wiata. Najciekawsze i najbardziej rewolucyjne zastosowania Blockchain dopiero przed nami 鈥 uwa偶a Szczepan Bentyn z Pracowni Nowych Technologii.

9. Architektura zorientowana na zdarzenia

Biznes kierowany zdarzeniami to idea, kt贸ra zak艂ada, 偶e firma nieustannie stara si臋 wyczu膰 biznesowe momenty. S膮 to wszystkie wydarzenia, kt贸re da si臋 cyfrowo odnotowa膰, od zam贸wienia w sklepie internetowym po wyl膮dowanie samolotu. Wykorzystuj膮c event broker贸w, IoT, cloud computing, blockchain, in memory data managment i sztuczn膮 inteligencj臋, zdarzenia biznesowe mog膮 by膰 wykrywane szybciej i dok艂adniej analizowane. By w pe艂ni korzysta膰 z tej technologii konieczna jest wprowadzenie zmian w zarz膮dzaniu organizacj膮.

10. CARTA

By zabezpieczy膰 firm臋 przed zaawansowanymi atakami hacker贸w i szpiegostwem korporacyjnym managerowie odpowiedzialni za zarz膮dzanie ryzykiem i bezpiecze艅stwem musz膮 wdro偶y膰 CARTA (Continuous Adaptive Risk and Trust Assessment). Jest to spos贸b dzia艂ania, kt贸ry zak艂ada nieustann膮 prac臋 nad strategi膮 bezpiecze艅stwa i dopasowywanie jej do poszczeg贸lnych wydarze艅. Dost臋p do poufnych danych przydzielany jest u偶ytkownikowi za ka偶dym razem, gdy pr贸buje si臋 do nich dosta膰 na podstawie historii wcze艣niejszego zachowania. Jest to mo偶liwe dzi臋ki zaawansowanej analityce danych w momencie, gdy zestaw r贸l i przywilej贸w w 艣rodowisku IT zostanie jasno okre艣lony.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-1