reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

DGT wdrożyła w Polsce system odbioru zgłoszeń typu eCall

eCall to ogólnoeuropejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych.

Zgodnie z nowymi przepisami, wszystkie nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze sprzedawane w UE od końca marca 2018 r. mają mieć instalowane urządzenia, które w razie wypadku automatycznie zawiadomią najbliższe centrum ratownictwa. System ten będzie umożliwiał manualne lub automatyczne wezwanie pomocy pod numer alarmowy 112. W Polsce przyjęto, że obsługą tych informacji będą zajmować się operatorzy CPR (w 17 lokalizacjach na terenie kraju). W automatycznie przygotowywanej, przez urządzenie zainstalowane w samochodzie, informacji MSD (Minimum Set of Data), - obok informacji o wypadku - przekazane zostaną również inne dane, takie jak: czas zdarzenia, dokładne położenie geograficzne pojazdu w czasie zdarzenia, dane pojazdu (w tym numer identyfikacyjny VIN). Taka paczka danych zostanie przekazana do CPR, nawet jeśli pasażer nie będzie w stanie mówić lub będzie nieprzytomny. Transmisja paczki danych zrealizowana zostanie w kanale głosowym wykorzystanym w następnej kolejności do nawiązania kontaktu głosowego pomiędzy operatorem CPR, a pasażerami pojazdu biorącego udział w wypadku. - Wprowadzenie obsługi eCall było możliwe dzięki rozszerzeniu funkcjonalności Podsystemu Zintegrowanej Łączności o odbiór i przetwarzanie informacji MSD oraz dołożeniu obsługi połączeń głosowych eCall do funkcjonalności konsol operatora CPR – informuje DGT w komunikacie. Firma podkreśla też, że Podsystem Zintegrowanej Łączności, wchodzący w skład zintegrowanego Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego SIPR został zbudowany w oparciu o system DGT MCS. SIPR jest ogólnokrajową platformą służącą do obsługi zgłoszeń alarmowych na potrzeby m.in. funkcjonowania Centrów Powiadamiania Ratunkowego CPR. Jest to kolejny, ale nie ostatni, krok w rozwoju Podsystemu Zintegrowanej Łączności, który został zbudowany w 2011 r. W październiku tego roku DGT poinformowało również o planie połączenia spółek DGT (spółka przejmująca) oraz DGT-Software (spółka przejmowana). Celem połączenia jest optymalizacja i uproszczenie struktury właścicielskiej.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama