reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 17 pa藕dziernika 2017

Do 2025 r. rynek wirtualnej rzeczywisto艣ci osi膮gnie warto艣膰 50 mld PLN

Rok 2016 by艂 prze艂omowym dla tego rynku. Sprzedano w贸wczas niemal 100 milion贸w urz膮dze艅 VR, chocia偶 96 proc. z nich stanowi艂y kartonowe okulary Google Cardboard, kt贸re mo偶na kupi膰 ju偶 za 10 z艂.
鈥 Je偶eli uda nam si臋 spi膮膰 cyfrow膮, realistyczn膮 czy wiarygodn膮 posta膰 ze sztuczn膮 inteligencj膮 i b臋dzie mo偶na wej艣膰 z ni膮 w pe艂n膮 interakcj臋, to jest szansa na to, 偶e ludzie przekonaj膮 si臋 do tego typu istot w 艣wiecie wirtualnym czy rozszerzonym na swoich goglach, w kt贸rych b臋d膮 chodzi膰 po ulicy 鈥 prognozuje w rozmowie z agencj膮 informacyjn膮 Newseria Innowacje Adrian Perdjon, cz艂onek zarz膮du firmy Virthu, producenta cyfrowych postaci i awatar贸w.
Na rynku VR pojawiaj膮 si臋 coraz bardziej zaawansowane narz臋dzia, a ich ceny stopniowo spadaj膮. Eksperci zauwa偶aj膮, 偶e wkr贸tce ka偶dy b臋dzie m贸g艂 chodzi膰 po ulicy w goglach do wirtualnej rzeczywisto艣ci.
Wed艂ug prognoz Digi-Capital, w roku 2021 warto艣膰 rynku wirtualnej rzeczywisto艣ci wyniesie 25 mld dolar贸w, zdaniem Research and Markets w roku 2022 si臋gnie ona 31,07 mld dolar贸w, a Grand Review Research prognozuje warto艣膰 na 48,5 mld dolar贸w w roku 2025. Prze艂omowym dla przemys艂u wirtualnej rzeczywisto艣ci by艂 rok 2016, w kt贸rym sprzedano blisko 100 mln urz膮dze艅 VR. 96 proc. stanowi艂y niezwykle proste i tanie Google Cardboard, kartonowe okulary do samodzielnego z艂o偶enia, dla kt贸rych ekranem jest wy艣wietlacz smartfonu. 鈥 Du偶o inwestuje si臋 w rozw贸j wirtualnej rzeczywisto艣ci, firmy pompuj膮 miliardy by przekona膰 ludzi do tego, 偶eby wirtualna rzeczywisto艣膰 sta艂a si臋 cz臋艣ci膮 naszej rzeczywisto艣ci, ale to wszystko pie艣艅 przysz艂o艣ci. Obecnie na okularach du偶o si臋 gra, ogl膮da si臋 widoki albo biega w StreetView 鈥 twierdzi ekspert. Na rynku istniej膮 dwie kategorie urz膮dze艅 VR. Bardziej zaawansowane technicznie, a zarazem dro偶sze urz膮dzenia to: HTC Vive (cena od 3200 z艂), Sony Playstation VR (cena od 1400 z艂), Gear VR Samsunga (cena od 550 z艂), czy Oculus Rift od Facebooka (cena od 2600 z艂). Ten ostatni zapowiedzia艂 wprowadzenie ta艅szej wersji swoich gogli Oculus Go, kt贸re maj膮 kosztowa膰 199 dol., ale na rynku pojawi膮 si臋 na pocz膮tku 2018 r. Obok dro偶szych rozwi膮za艅, jest oferta tanich rozwi膮za艅 w rodzaju Google Cardboard, w cenach 10-100 z艂. 鈥 Istniej膮 przewidywania m贸wi膮ce o tym, 偶e w przysz艂o艣ci b臋dziemy 偶y膰 w towarzystwie cyfrowych, wirtualnych postaci. W chwili obecnej rozw贸j sztucznej inteligencji, rzeczywisto艣ci wirtualnej, rzeczywisto艣ci rozszerzonej jak najbardziej wskazuje taki kierunek 鈥 zapewnia cz艂onek zarz膮du Virthu. Wirtualn膮 rzeczywisto艣ci膮 ju偶 teraz, obok rynku rozrywki konsumenckiej, zainteresowane s膮 rynki bezpiecze艅stwa, wojskowy czy medycyny. W samej bran偶y rozrywkowej, najwi臋ksze zainteresowanie VR, jak przekonuje ekspert, wykazuj膮 kraje azjatyckie. 鈥 Ludzie w zale偶no艣ci od kultury inaczej postrzegaj膮 cyfrowe postaci. Zauwa偶yli艣my, 偶e Europejczycy podchodz膮 do nich bardziej sceptycznie, natomiast Azjaci bardzo mocno anga偶uj膮 si臋 w tego typu rozmowy i tego typu zjawisko, jakim s膮 cyfrowe postaci. Takie, z kt贸rymi mo偶na wej艣膰 w interakcj臋 jeszcze bardziej im si臋 podobaj膮 鈥 t艂umaczy Adrian Perdjon. 殴r贸d艂o: Newseria Innowacje
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1