reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayTumisu Przemys艂 elektroniczny | 03 pa藕dziernika 2017

Born Electric tworzy systemy nap臋dowe dla lekkich pojazdów elektrycznych

Na razie system 艂贸dzkiego start-upu testowany jest w gokartach elektrycznych, ale - zdaniem jego tw贸rc贸w 鈥 w przysz艂o艣ci mo偶e by膰 wykorzystywany np. w skuterach czy ma艂ych miejskich samochodach.
Born Electric zajmuje si臋 projektowaniem i budow膮 system贸w nap臋dowych z alternatywnym, innowacyjnym rozwi膮zaniem sterowania wraz z multifunkcyjn膮 bateri膮. Ich rozwi膮zanie - BE Plug&Drive - jest gotowym systemem nap臋dowym zdolnym zast膮pi膰 silnik spalinowy w lekkim poje藕dzie, maszynie czy platformie. Obecnie jest on testowany w gokartach. - Nasz start-up tworzy modu艂owe rozwi膮zania nap臋dowe dla lekkich pojazd贸w elektrycznych. Zauwa偶yli艣my luk臋 na rynku, poniewa偶 du偶o firm musi tworzy膰 te nap臋dy od zera, natomiast my proponujemy gotowe rozwi膮zanie sk艂adaj膮ce si臋 z baterii, sterownika i silnika - powiedzia艂 PAP Szymon Madziara z Born Electric.
Born Electric jest jednym z 10 start-up贸w, kt贸re 4 pa藕dziernika zaprezentuj膮 si臋 przed Prezydentem RP oraz przedstawicielami polskich i zagranicznych funduszy VC, w ramach cyklu #StartupyWPa艂acu, organizowanego przez Kancelari臋 Prezydenta RP i Fundacj臋 Startup Poland.
Zaprojektowana bateria wielowoltowa, multiplikuje 12 V i mo偶e zosta膰 u偶yta w dowolnym rozwi膮zaniu - od 12 V do 96 V. - Czyli mo偶na j膮 np. spi膮膰 do samochodu gdzie b臋dzie zasila膰 instalacj臋 12 V lub np. przepi膮膰 do skutera gdzie pracowa膰 b臋dzie generuj膮c 48 V. Jest to mo偶liwe dzi臋ki systemowi BMS, kt贸ry monitoruje prac臋 baterii i inteligentnie dostosowuje si臋 do rekonfiguracji ogniw - opisuje rozm贸wca PAP. In偶ynierowie z 艂贸dzkiego start-upu tworz膮 te偶 inteligentny sterownik, kt贸ry adaptuje si臋 do samego silnika, dzi臋ki czemu mo偶na zwi臋kszy膰 jego efektywno艣膰 i zasi臋g pojazdu. W zaprojektowanym przez nich gokarcie elektrycznym tylna o艣 jest roz艂膮czona, dzi臋ki czemu osobno nap臋dzane s膮 oba tylne ko艂a. - Mamy dwa silniki nap臋dowe i dwa sterowniki do tych silnik贸w, dzi臋ki czemu jeste艣my w stanie dostarcza膰 moment na poszczeg贸lne ko艂a z osobna i tak go regulowa膰, 偶eby poprawia膰 trakcj臋 tego pojazdu na torze - wyja艣ni艂 wsp贸艂tw贸rca projektu Tigran Soghbatyan. Jak podkre艣li艂, zwyk艂y gokart spalinowy ma sztywn膮 tyln膮 o艣 i nie ma mechanizmu r贸偶nicowego steru, zatem za ka偶dym razem w zakr臋cie gokart hamuje i ma z艂e warunki jezdne i skr臋tne. - Tutaj mamy naturalny mechanizm r贸偶nicowy. Do tego regulacja momentu na ka偶dym kole pomaga nam przejecha膰 zakr臋t i jest to pojazd bardziej zbli偶ony do zwyk艂ego samochodu - zaznaczy艂. Tw贸rcy rozwi膮zania podkre艣laj膮, 偶e b臋dzie mog艂o by膰 ono zastosowane w innych pojazdach tj. skuterach b膮d藕 ma艂ych samochodach miejskich. Ich zdaniem, w por贸wnaniu do spalinowych odpowiednik贸w, b臋dzie charakteryzowa艂o si臋 du偶o wy偶sz膮 sprawno艣ci膮 w mie艣cie. - Ten nap臋d posiada te偶 mo偶liwo艣膰 wysokiej efektywno艣ci regeneracji energii, dzi臋ki czemu w cyklu miejskim, gdzie cz臋sto przyspieszamy i hamujemy, ta energia jest po prostu regenerowana i wykorzystywana ponownie, a nie wytracana na ciep艂o hamulc贸w - zaznaczy艂. Tw贸rcy innowacyjnego elektrycznego systemu nap臋dowego licz膮, 偶e m艂odzi ludzie startuj膮cy na gokartach przekonaj膮 si臋 do potencja艂u, jaki le偶y w nap臋dzie elektrycznym i przestanie by膰 on traktowany jako wolny i nudny rodzaj nap臋du. - Mamy nadziej臋, 偶e ludzie b臋d膮 podchodzi膰 do tego rodzaju nap臋du z wi臋kszym optymizmem i b臋d膮 w przysz艂o艣ci ch臋tniej przesiada膰 si臋 ze spalinowych na bezg艂o艣ne, elektryczne samochody - doda艂 Soghbatyan. Tw贸rcy systemu licz膮, 偶e dzi臋ki wizycie w Pa艂acu Prezydenckim b臋d膮 mieli szans臋 wypromowa膰 sw贸j pomys艂, a ich wizja zacznie si臋 urzeczywistnia膰. - B臋dziemy r贸wnie偶 mieli szans臋 porozmawia膰 z inwestorami i dzi臋ki temu by膰 mo偶e zyskamy nowe fundusze na rozw贸j i badania naszego pomys艂u - oceni艂 Madziara. 殴r贸d艂o: PAP 鈥 Nauka w Polsce
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-1