© mikhail mishchenko dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Najcenniejsze marki świata
Interbrand opublikował ranking najbardziej wartościowych marek 2017 roku (Best Global Brands 2017). W pierwszej dziesiątce jest także Google, IBM, Microsoft i Samsung.
Wartość marki Apple została wyceniona na 184,86 mld USD. Drugi w rankingu Google – na 141,703 mld USD. Z pierwszej setki światowych marek wynotowaliśmy firmy technologiczne. Oto one:
W rankingu Inberbrand znalazło się także wiele firm motoryzacyjnych, z Toyotą na czele (miejsce 7, wartość 50,3 mld USD). Zaraz za japońską spółką jest Mercedes Benz (9), a następnie: BMW (13), Honda (20), Ford (33), Hyundai (35), Audi (38), Nissan (39), Volkswagen (40), Porsche (48), Kia (69), Land-Rover (73), Harley-Davidson (77), Mini (87) i Ferrari (88).
1 Apple | +3% | 184,154 mld USD |
2 Google | +6% | 141,703 mld USD |
3 Microsoft | +10% | 79,999 mld USD |
6 Samsung | +9% | 56,249 mld USD |
8 Facebook | +48% | 48,188 mld USD |
10 IBM | -11% | 46,829 mld USD |
11 GE | +3% | 44,208 mld USD |
15 Intel | +7% | 39,459 mld USD |
16 Cisco | +3% | 31,930 mld USD |
17 Oracle | +3% | 27,466 mld USD |
41 Philips | +2% | 11,519 mld USD |
50 Siemens | +6% | 9,982 mld USD |
52 Canon | -12% | 9,788 mld USD |
53 HP | -8% | 9,541 mld USD |
57 Hewlett Packard Enterprise | -19% | 8,951 mld USD |
58 3M | +9% | 8,947 mld USD |
61 Sony | +2% | 8,474 mld USD |
70 Huawei | +14% | 6,676 mld USD |
75 Panasonic | -6% | 5,983 mld USD |
98 Tesla | 0% | 4,009 mld USD |
100 Lenovo | -1% | 4,004 mld USD |