reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen AG Przemys艂 elektroniczny | 13 wrze艣nia 2017

Volkswagen rozpoczyna ofensyw臋 w dziedzinie elektrycznych aut

Najp贸藕niej do 2030 roku Volkswagen dokona elektryfikacji ca艂ej oferty swoich modeli. Oznacza to, 偶e ka偶dy z 300 modeli produkowanych przez koncern b臋dzie mia艂 co najmniej jedn膮 wersj臋 z nap臋dem elektrycznym. Volkswagen planuje olbrzymie inwestycje.
Volkswagen wyznaczy艂 konkretny termin przestawienia ca艂ej gamy swoich aut zasilanych energi膮 elektryczn膮. Na wyposa偶enie ich w akumulatory koncern potrzebuje rocznie do 2025 roku baterii o 艂膮cznej wydajno艣ci przekraczaj膮cej 150 GWh. Odpowiada to rocznej wydajno艣ci co najmniej czterech 鈥瀏igafactories” do produkcji akumulator贸w. W tym celu koncern rozpisa艂 jeden z najwi臋kszych przetarg贸w w historii przemys艂u: wart ponad 50 mld EUR.

- Zrozumieli艣my i dostarczymy te samochody. To nie jest lu藕ne o艣wiadczenie o ewentualnych zamiarach, ale zobowi膮zanie, z kt贸rego od dzisiaj b臋dzie nas mo偶na rozlicza膰 鈥 powiedzia艂 Matthias M眉ller, prezes zarz膮du Volkswagen AG, podczas wieczoru zorganizowanego w przeddzie艅 otwarcia Mi臋dzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie. - Transformacji przemys艂u samochodowego nic nie zatrzyma. B臋dziemy jej przewodzi膰 鈥 stwierdzi艂 M眉ller.

Volkswagen zak艂ada, 偶e w 2025 roku mniej wi臋cej co czwarty nowy samoch贸d koncernu 鈥 czyli zale偶nie od rozwoju sytuacji rynkowej nawet trzy miliony aut rocznie 鈥 m贸g艂by by膰 zasilany wy艂膮cznie energi膮 elektryczn膮 pochodz膮c膮 z akumulator贸w.
Z okazji tegorocznej wystawy IAA Volkswagen, prezentuj膮c 鈥濺oadmap E”, wkracza w tej dziedzinie w kolejny etap i tak planuje swoje produkty, by znacznie przyspieszy膰 elektryfikacj臋 palety modeli koncernu. Do 2025 roku marki do niego nale偶膮ce przedstawi膮 艂膮cznie ponad 80 nowych modeli z nap臋dem elektrycznym, w艣r贸d nich 50 aut czysto elektrycznych i 30 hybryd typu plug-in. W kolejnych latach liczba ta szybko b臋dzie si臋 zwi臋ksza膰, a偶 do czasu, gdy zgodnie ze zobowi膮zaniem Volkswagena, najp贸藕niej w 2030 roku ka偶dy z 300 modeli oferowanych przez koncern na 艣wiecie we wszystkich klasach i segmentach rynku b臋dzie mia艂 co najmniej jedn膮 wersj臋 z silnikiem elektrycznym 鈥 informuje firma.

鈥濺oadmap E” zak艂ada dalsze zwi臋kszenie 艣rodk贸w inwestycyjnych na rozw贸j i produkcj臋 aut elektrycznych. Do 2030 roku koncern przeznaczy ponad 20 mld EUR euro na bezpo艣rednie inwestycje we wdra偶anie do produkcji samochod贸w elektrycznych 鈥 w nowe pojazdy, kt贸re zostan膮 skonstruowane na zupe艂nie nowych p艂ytach pod艂ogowych przeznaczonych w艂a艣nie do takich aut, w przystosowanie fabryk do ich produkcji i w szkolenie za艂贸g, w sie膰 stacji 艂adowania, w handel i sprzeda偶, a tak偶e w opracowanie technologii akumulator贸w i w ich produkcj臋.

Volkswagen opracowa艂 te偶 wieloetapow膮 strategi臋 w dziedzinie akumulator贸w: najpierw w 鈥濩enter of Excellence” w Salzgitter b臋d膮 prowadzone prace nad ich rozwojem, pozyskiwaniem oraz b臋dzie przeprowadzana kontrola jako艣ci cewek i modu艂贸w akumulatorowych na potrzeby koncernu. Marka Volkswagen rozpocznie tam r贸wnie偶 pilota偶ow膮 produkcj臋, by zebra膰 do艣wiadczenia w tej dziedzinie.

Aby zaspokoi膰 ogromne zapotrzebowanie na baterie do samochod贸w elektrycznych rozpisano przetarg na wieloletni膮 strategiczn膮 wsp贸艂prac臋 w Chinach, Europie i w Ameryce P贸艂nocnej. Warto艣膰 zlece艅 wynosi 艂膮cznie ponad 50 mld EUR na same wielkoseryjne modele koncernu skonstruowane na bazie modu艂owej platformy do produkcji aut elektrycznych 鈥 jest to jedno z najwi臋kszych zlece艅 w historii przemys艂u samochodowego 鈥 podkre艣la Volkswagen w komunikacie.

W dalszej perspektywie Volkswagen przygotowuje si臋 do wprowadzania kolejnej generacji akumulator贸w ze szklanym elektrolitem (akumulatory solid-state). Tak偶e t臋 najnowsz膮 technologi臋 koncern wraz z partnerami chce wdro偶y膰 do seryjnej produkcji.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 16:24 V11.10.10-1