reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

Sharp mocno zwiększył sprzedaż telewizorów

W drugim kwartale 2017 roku na świecie sprzedano 47,37 mln sztuk telewizorów LCD – informuje WitsView, oddział firmy analitycznej TrendForce.

Wspomniane 47,37 mln sztuk LCD TV oznacza wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego kwartału o 7,6%, ale obniżkę o 5,2% w porównaniu z drugim kwartałem 2016 roku. Główne przyczyny to utrzymywanie się słabej sytuacji na rynku chińskim oraz wzrost cen w kanałach dystrybucyjnych w Ameryce Północnej. Pierwsze trzy miejsca w rankingu utrzymały firmy Samsung, LG Electronics oraz TCL. Niespodzianką jest nagły skok Sharpa, z 9 na 4 pozycję. Japoński producent niemal podwoił sprzedaż w drugim kwartale 2017 roku, a zasługę przypisuje się tu nowemu właścicielowi – firmie Foxconn. Oto pierwsza szóstka największych dostawców telewizorów LCD po 2Q2017 według © WitsView Analitycy WitsView zwracają uwagę, że wzrost cen paneli TV wyhamował w maju i czerwcu, po zwyżkach, które trwały przez ponad rok. Co więcej, światowe moce produkcyjne paneli TV mają w drugiej połowie bieżącego roku stopniowo rosnąć. Markowi producenci telewizorów uważają, że będą w stanie kupować panele po jeszcze niższych cenach. To sytuacja zupełnie różna od tej, jaka miała miejsce w poprzednich latach, gdy markowi dostawcy telewizorów czuli presję do utrzymywania wysokich zapasów, by przygotować się do bardziej wzmożonego popytu w sezonie jesiennym. Według WitsView mało prawdopodobne jest, by wzrost sprzedaży w drugiej połowie bieżącego roku zrekompensował spadek w pierwszym półroczu, dlatego prognoza na 2017 rok zakłada sprzedaż 214 mln sztuk LCD TV, o 2,3% mniej niż poprzednie szacunki zakładające sprzedaż 219 mln sztuk. Źródło: WitsView

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama