reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Przemys艂 elektroniczny | 01 sierpnia 2017

BMW zapowiada elektryfikacj臋

Centralnym filarem strategii BMW Group jest konsekwentna elektryfikacja samochod贸w. W roku 2017 firma planuje sprzeda膰 100 000 zelektryfikowanych samochod贸w i mie膰 tym samym na drogach 艂膮cznie 200 000 modeli z nap臋dem elektrycznym lub hybrydowym.
- Wszystkie marki i serie modelowe mo偶na zelektryfikowa膰, tzn. zamiast w klasyczny silnik spalinowy wyposa偶y膰 je r贸wnie偶 w nap臋d ca艂kowicie elektryczny lub hybrydowy plug-in. Ka偶dego roku b臋d膮 przybywa膰 nowe, zelektryfikowane modele, a po roku 2020 nast臋pna generacja samochod贸w o nowej konstrukcji umo偶liwi wprowadzenie kolejnych ca艂kowicie elektrycznych modeli 鈥 informuje sp贸艂ka w komunikacie. BMW Group zapowiedzia艂o nowy, ca艂kowicie elektryczny model MINI na bazie wersji 3-drzwiowej. Produkcja elektrycznego MINI rozpocznie si臋 w roku 2019. W przysz艂o艣ci klient b臋dzie mia艂 do wyboru trzy rodzaje nap臋du: spalinowy, hybrydowy plug-in lub stricte elektryczny. Uk艂ad nap臋dowy elektrycznego MINI pochodzi膰 b臋dzie z zak艂ad贸w BMW Group w Dingolfing i Landshut, o艣rodk贸w kompetencyjnych mobilno艣ci elektrycznej. Montowany b臋dzie w autach w zak艂adach BMW Group w Oksfordzie. Oksford wybrano z tego wzgl臋du, 偶e to w艂a艣nie tam produkowana jest wi臋kszo艣膰 wszystkich 3-drzwiowych MINI. - Dingolfing i Landshut pe艂ni膮 w naszej sieci produkcyjnej na ca艂ym 艣wiecie rol臋 technologicznych prekursor贸w elektryfikacji. Nasz adaptacyjny system produkcji jest zdolny do reakcji i innowacyjny: jeste艣my w stanie szybko i wydajnie dostosowywa膰 liczb臋 produkowanych elektrycznych komponent贸w nap臋du odpowiednio do sytuacji na rynku i rosn膮cego popytu 鈥 m贸wi Oliver Zipse, cz艂onek zarz膮du ds. produkcji BMW Group.
W przysz艂o艣ci system produkcyjny BMW b臋dzie wygl膮da艂 tak, 偶e linia produkcyjna zak艂ad贸w b臋dzie umo偶liwia艂a jednoczesn膮 produkcj臋 modeli z silnikiem spalinowym, hybrydowym plug-in lub z nap臋dem ca艂kowicie elektrycznym.
W roku 2025 firma BMW Group spodziewa si臋 udzia艂u zelektryfikowanych aut w ca艂ej sprzeda偶y na poziomie od 15 do 25%. Jednak to, jak膮 rol臋 mobilno艣膰 elektryczna b臋dzie odgrywa膰 w poszczeg贸lnych krajach, zale偶e膰 b臋dzie od takich czynnik贸w, jak podstawy prawne, systemy zach臋t oraz infrastruktura do 艂adowania. Obecnie BMW Group produkuje zelektryfikowane modele w dziesi臋ciu zak艂adach w r贸偶nych krajach. Ju偶 od 2013 r. istotne komponenty nap臋du elektrycznego powstaj膮 w zak艂adach w Dingolfing i Landshut. W Dingolfing montowane s膮 ponadto wersje hybrydowe plug-in BMW serii 5 i BMW serii 7, a od 2021 r. produkowane b臋d膮 BMW iNEXT. W sumie do tej pory BMW Group zainwestowa艂o w mobilno艣膰 elektryczn膮 w zak艂adach w Dingolfing ponad 100 milion贸w euro, a wraz z rozszerzaniem oferty zelektryfikowanych samochod贸w b臋dzie inwestowa膰 r贸wnie偶 w innych plac贸wkach.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 21 2019 14:28 V12.2.5-1