reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

Xiaomi i Apple liderami w sprzedaży urządzeń wearables

Sprzedaż urządzeń elektroniki do noszenia rosła w pierwszym kwartale 2017 roku. Według danych firmy analitycznej IDC, w tym okresie sprzedano 24,7 mln urządzeń wearables, czyli o 17,9% więcej niż w pierwszym kwartale roku 2016, gdy sprzedano 20,9 mln sztuk.

Jak zauważa Ramon Llamas szef zespołu badawczego IDC Wearables, spółka Fitbit znajduje się obecnie w fazie transformacji, ze względu na to, że klienci coraz częściej rezygnują z opasek fitness na rzecz zegarków i innych produktów. - Umożliwiło to Xiaomi konkurowanie na rynku chińskim ze swoimi niedrogimi produktami, natomiast Apple mogło umocnić pozycję wiodącego dostawcy smartwatchy. Pojawia się jednak pytanie, czy Xiaomi i Apple będą w stanie utrzymać swoje miejsca w rankingu – komentuje Llamas. Ekspert IDC nie uważa jednak, że Fitbit miałby zostać wyłączony z walki o przywództwo na rynku wearables. - Z bazą użytkowników na poziomie 50 milionów osób, silną pozycją w obszarze programów prozdrowotnych dla firm oraz aktywami w zakresie zdrowia cyfrowego, Fitbit jest w stanie wejść w nowe segmenty i zdobywać nowe rynki – mówi Ramon Llamas. - Rynek wciąż znajduje się w początkowej fazie rozwoju, gdy firmy koncentrują się na wypuszczaniu urządzeń na rynek. Chodzi o to, by użytkownicy przekonali się do pomysłu, by nosić produkty wearables – przekonuje Jitesh Ubrani, starszy analityk w IDC Mobile Device Trackers. - Kolejnym krokiem będzie dobre wykorzystanie danych, które są zbierane od użytkowników przy pomocy urządzeń wearables. Czyli wtedy, gdy liczenie kroków przełoży się na zdrowszy tryb życia oraz kiedy zaczniemy traktować urządzenia elektroniki do noszenia jako sposób na ułatwienie naszego życia, a nie tylko jak kolejny ekran do wpatrywania się – dodaje Ubrani. Oto 5 największych graczy na rynku wearables – dane za I kwartał 2017 roku przygotowane przez firmę International Data Corporation. © IDC

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama