reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Lidl inwestuje w elektromobilność

ABB dostarczyła w tym roku trzy stacje do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w technologii prądu stałego (DC) dla Lidl Polska.

Od ponad roku spółki Lidla w wielu krajach Europy inwestują w technologię elektromobilności. Od kilku miesięcy inwestycje obejmują sieć w Polsce. Już w trzech sklepach Lidla w kraju klienci będą mieć możliwość bezpłatnego i szybkiego ładowania swoich samochodów elektrycznych. Pierwsza z ładowarek zainstalowana została w Poznaniu, a trzy kolejne, dostarczone w ramach ostatnich zamówień, w sklepach w Warszawie – na ulicach Modlińskiej i Puławskiej – a także w Centrum Dystrybucyjnym w Gródkowie w województwie śląskim. W każdej z lokalizacji zamontowano ten sam model stacji do ładowania: Terra 53 CJG. Właśnie ta konkretna stacja montowana jest przy sklepach Lidla w Europie: ponad 100 stacji szybkiego ładowania jest dostępnych w placówkach sieci w Szwecji, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii i na Węgrzech. I zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju Lidl zakłada kolejne inwestycje. Rynek samochodów elektrycznych cały czas się rozwija. W minionym roku w Europie sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o ponad 40 proc. w stosunku do roku 2015. Pozytywny trend ma się utrzymać i klientów przyjeżdżających na zakupy e-autem będzie przybywać. – Lidl wyznacza dla branży retail dobry kierunek. Ładowanie pojazdów elektrycznych przy sklepach wielkopowierzchniowych, galeriach i biurach będzie zyskiwało na popularności. W czasie, w którym robimy zakupy czy odbywamy spotkania, mamy możliwość doładowania samochodu. Powinniśmy jednak mieć na uwadze, ze moce stacji muszą być coraz większe, by ładowanie trwało odpowiednio krótko i czas spędzany przy stacji był dopasowany do potrzeb klientów – tłumaczy Wojciech Dziwisz z ABB, odpowiedzialny za rozwój biznesu elektromobilności. – W Lidl Polska działamy w sposób zrównoważony, opierając się na przyjętej przez nas strategii CSR. Sklepy naszej sieci wyposażone są w wiele proekologicznych rozwiązań, m.in. odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, rekuperację, gruntowe pompy ciepła, oświetlenie LED oraz duże przeszklenia pozwalające na optymalizację wykorzystania światła dziennego. Ostatnio poszliśmy o krok dalej. Sześćsetny sklep Lidla w Polsce, który powstał w Poznaniu, wyposażyliśmy dodatkowo w ogniwa fotowoltaiczne pozwalające na pozyskanie prądu z energii słonecznej. Powstał też tu wspomniany punkt ładowania samochodów elektrycznych i stacja rowerowa zintegrowana z infrastrukturą miejską – mówi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. Dostarczone przez ABB systemy do ładowania zgodne są z trzema międzynarodowymi standardami ładowania – prądem stałym, pojazdów produkcji japońskiej (CHAdeMO), a także pojazdów produkcji amerykańskiej i niemieckiej (CCS Combo 2) oraz ładowania prądem przemiennym (standard Typ 2). Stacje są więc przystosowane do obsługi wszystkich marek samochodów elektrycznych dostępnych na rynku. ABB jest liderem rynku sprzedaży szybkich stacji do ładowania. Do tej pory na całym świecie firma sprzedała ponad 5000 punktów zasilania DC (prądem stałym). Jak działa ładowanie samochodów elektrycznych? Obecnie na rynku wykorzystywane są dwie technologie ładowania samochodów elektrycznych – prądem przemiennym i stałym. Prąd przemienny pozwala ładować auta w zależności od mocy ładowarki wbudowanej w pojeździe. I tak, aktualnie oferowane pojazdy z ładowarkami o mocy 3,6 kW ładują się ok. 10 godzin, przy mocy 7,2 kW to ok. 5 godzin, aż do maksymalnych 22 kW (około godziny). Ładowanie prądem stałym to nowsza technologia dostępna praktycznie dla wszystkich samochodów elektrycznych, która pozwala uzupełnić baterię od 0 do 80 procent już w pół godziny. Ostatnia faza ładowania, ze względu na ograniczenia technologiczne baterii i ich nagrzewanie się, odbywa się przy poborze mniejszej mocy. Źródło: © ABB

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama