reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© bahar bostanci dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 06 czerwca 2017

Maxcom publikuje prospekt i rozpoczyna ofert臋 publiczn膮

Maxcom, producent i dystrybutor telefon贸w kom贸rkowych w Europie, rozpoczyna ofert臋 publiczn膮, z kt贸rej planuje pozyska膰 ok. 45 mln z艂.
Zgodnie z opublikowanym wczoraj prospektem emisyjnym zapisy na akcje sp贸艂ki dla inwestor贸w indywidualnych b臋d膮 przyjmowane po cenie maksymalnej ustalonej na 72 z艂 i potrwaj膮 do 12 czerwca 2017 r. Wraz z akcjami sprzedawanymi przez obecnych akcjonariuszy warto艣膰 transakcji mo偶e wynie艣膰 ok. 62 mln z艂.

鈥 Dzia艂amy na rynku, na kt贸rym praktycznie nie ma ogranicze艅 w zakresie globalnego rozwoju. Stworzyli艣my niezawodne urz膮dzenia i zdobyli艣my pozycj臋 lidera w naszym segmencie. Zamierzamy wykorzysta膰 dotychczasowe do艣wiadczenia i rozszerzy膰 dzia艂alno艣膰 na kolejne kraje oraz wprowadza膰 nast臋pne innowacyjne urz膮dzenia, takie jak smartfony dla senior贸w. Pieni膮dze od inwestor贸w pomog膮 nam wykorzysta膰 pojawiaj膮c膮 si臋 szans臋 ekspansji 鈥 m贸wi Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcom. 鈥 Jako sp贸艂ka notowana na GPW znajdziemy si臋 w gronie innowacyjnych firm z ekspozycj膮 na globalny wzrost 鈥 dodaje Wilusz.

Cele emisyjne

Sp贸艂ka oczekuje, 偶e wp艂ywy netto z emisji akcji wynios膮 ok. 45 mln z艂, 艣rodki te zostan膮 przeznaczone na realizacj臋 strategii rozwoju Maxcom. Sp贸艂ka planuje rozwija膰 nowe modele klasycznych telefon贸w oraz smartfon贸w, w tym innowacyjnego smartfona dla senior贸w. Dodatkowy kapita艂 ma r贸wnie偶 pozwoli膰 na dalsz膮 ekspansj臋 zagraniczn膮 w Europie, kt贸ra b臋dzie realizowana poprzez akwizycje zagranicznych dystrybutor贸w sprz臋tu telefonicznego i uruchamianie w艂asnych przedstawicielstw handlowych.



Maxcom posiada ponad 15-letnie do艣wiadczenie w produkcji oraz dystrybucji w艂asnych marek produkt贸w telekomunikacyjnych. Sp贸艂ka dzia艂a na ponad 20 rynkach, a jej udzia艂 w polskim rynku klasycznych telefon贸w kom贸rkowych wyni贸s艂 w I kw. 2017 r. 40-45 proc. G艂贸wnymi odbiorcami sp贸艂ki zar贸wno w Polsce jak i zagranic膮 s膮 czo艂owi operatorzy telekomunikacyjni (m.in. Orange, Play, T-Mobile, Plus, O2, Telenor) oraz sieci handlowe i dystrybutorzy.

Maxcom dysponuje w艂asnym dzia艂em bada艅 i rozwoju, produkcja urz膮dze艅 prowadzona jest przez chi艅skich partner贸w. Przychody ze sprzeda偶y sp贸艂ki w 2016 r. osi膮gn臋艂y 109,2 mln z艂, co oznacza wzrost o 116,5% w por贸wnaniu z 2015 r. Zysk operacyjny wyni贸s艂 16,9 mln z艂, wobec 6,2 mln z艂 rok wcze艣niej. Z kolei zysk netto wzr贸s艂 do 12,2 mln z艂 z 4,0 mln z艂. Maxcom prognozuje dalszy dynamiczny wzrost wynik贸w finansowych: w 2017 r. przychody maj膮 wynie艣膰 156,7 mln z艂, EBITDA 22,9 mln z艂, a zysk netto 17,7 mln z艂.

漏 Maxcom
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1