reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© stevanovicigor dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 02 maja 2017

LG odnotowało 10% wzrost sprzedaży

Firma LG Electronics ogłosiła, iż w pierwszym kwartale odnotowała przychody w wysokości 12,70 mld USD (14,66 bln KRW), co oznacza wzrost o 9,7 % w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2016.

LG niemal podwoiło swój dochód operacyjny, który finalnie wyniósł 798,3 mln USD (921,5 mld KRW), przy czym dział Home Appliance & Air Solutions osiągnął największy wynik od ośmiu lat. W pierwszym kwartale b.r. dział LG Home Appliance & Air Solutions odnotował wzrost sprzedaży o 10% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym oraz o 15% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Przychody w wysokości 4,02 mld USD (4,64 bln KRW) są odzwierciedleniem dobrych wyników uzyskanych w Azji oraz Ameryce Łacińskiej. Sprzedaż w Korei wzrosła aż o 33% w skali roku, dzięki ogromnemu zainteresowaniu pralkami TWINWash, klimatyzatorami, lodówkami oraz najnowszym systemem do pielęgnowania ubrań LG Styler. Według prognoz warunki biznesowe w znacznej części Azji i Ameryki Łacińskiej, czyli dwóch rynkach decydujących o wzroście, ulegną poprawie w kluczowej, dla firmy LG Electronics, części roku. Dział LG Home Entertainment odnotował najwyższą marżę operacyjną w pierwszym kwartale, równą 8.8%, przy wartości sprzedaży 3,75 mld USD (4,33 bln KRW). Ten wynik był możliwy do osiągnięcia dzięki wzrostowi sprzedaży produktów Premium, poprawie struktury kosztów oraz uelastycznieniu strategii w odpowiedzi na wzrost cen paneli. Według prognoz, w następnym kwartale utrzyma się wzrost popytu na telewizory w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz Azji, do którego przyczyni się coraz większa popularność telewizorów klasy Premium, zarówno OLED jaki i Ultra HD, a także wprowadzenie nowych telewizorów LG SIGNATURE W. Przychody działu LG Mobile Communications wyniosły 2,61 mld USD (3,01 bln KRW), co oznacza wzrost o 4% w skali kwartału oraz o 2% w skali roku. Wynik pomogło osiągnąć wprowadzenie flagowego smartfona LG G6 oraz nowych modeli dla szerokiego odbiorcy. W tym kwartale firma sprzedała 14,8 mln sztuk smartfonów, o 10% więcej niż w Q1 2016 ubiegłego roku, głównie ze względu na wzrost popytu w obu Amerykach. Ubiegłoroczna reorganizacja zaczyna przynosić efekty i znacząco wpłynęła na wynik działu LG Mobile Communications. Prognozy pokazują, że w tym roku nasili się konkurencja cenowa w segmencie urządzeń dla szerokiego odbiorcy oraz najwyższych modeli smartfonów. Dział LG Vehicle Components odnotował dobre wyniki sprzedaży, 759,2 mln USD (876,4 mld KRW), co oznacza wzrost o 48% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016, wynikający w znacznej mierze z pomyślnej współpracy z General Motors w dziedzinie popularnego samochodu elektrycznego Bolt. Prognozy na dalszą część roku pokazują, że na rentowność będą wpływać ciągłe inwestycje w prace badawczo-rozwojowe. Źródło: LG
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-1