
© Pixabay
Analizy |
Harman i Panasonic liderami rynku infotainment
W 2016 roku zaledwie 6 dostawców systemów audio, infotainment i nawigacji samochodowej odpowiada za około dwie trzecie rynku – raportuje Semicast Research.
Semicast Research przedstawił 10 największych dostawców systemów audio, infotainment i nawigacji 2016. Oto lista:
rynek w 2016 r. – 80,6 mln szt.
W marcu tego roku Samsung sfinalizował zakup lidera powyższego rankingu – firmy Harman. Koreański koncern zapłacił 8 mld USD, ale eksperci Semicast Research oceniają ten ruch bardzo pozytywnie. - Przez trzy lata Apple i Alphabet opracowywali harmonogram dotyczący integracji smartfonów z samochodowymi systemami rozrywki. Po zakupie Harmana, Samsung automatycznie został liderem tego szybko rozwijającego się rynku – ocenia Colin Barnden, główny analityk w Semicast Research.
W swojej analizie firma badawcza Semicast Research wzięła pod uwagę systemy audio, systemy informacji i rozrywki (infotainment) oraz wbudowane systemy nawigacji, wyłączyła natomiast urządzenia montowane już na liniach produkcyjnych. W 2016 roku na rynku dominowały systemy audio – sprzedano ich 42 mln sztuk.
Jak zauważają analitycy Semicast Research, rynek samochodowych systemów audio, rozrywki i nawigacji zaczyna się mocno zmieniać, odchodząc od płyt CD czy radia na rzecz systemów infotainment opartych o materiały wideo. Coraz popularniejsze są także systemy nawigacji zintegrowane ze smartfonem oraz szerokopasmowa łączność z internetem.
Źródło: Semicast Research
Miejsce | Firma | Udział w rynku |
1 | Harman (Samsung) | 13.7% |
2 | Panasonic | 12.5% |
3 | Alpine | 9.9% |
4 | Clarion | 9.5% |
5 | Bosch | 9.4% |
6 | Continental | 9.4% |
7 | Fujitsu-Ten | 5.3% |
8 | Hyundai | 4.3% |
9 | Visteon | 4.0% |
10 | Mitsubishi | 3.0% |
Top 10 łącznie | 81.0% | |
Pozostali | 19.0% |