reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 04 maja 2017

Harman i Panasonic liderami rynku infotainment

W 2016 roku zaledwie 6 dostawców systemów audio, infotainment i nawigacji samochodowej odpowiada za około dwie trzecie rynku – raportuje Semicast Research.

Semicast Research przedstawił 10 największych dostawców systemów audio, infotainment i nawigacji 2016. Oto lista:
MiejsceFirmaUdział w rynku
1Harman (Samsung)13.7%
2Panasonic12.5%
3Alpine9.9%
4Clarion9.5%
5Bosch9.4%
6Continental9.4%
7Fujitsu-Ten5.3%
8Hyundai4.3%
9Visteon4.0%
10Mitsubishi3.0%
Top 10 łącznie81.0%
Pozostali19.0%
rynek w 2016 r. – 80,6 mln szt. W marcu tego roku Samsung sfinalizował zakup lidera powyższego rankingu – firmy Harman. Koreański koncern zapłacił 8 mld USD, ale eksperci Semicast Research oceniają ten ruch bardzo pozytywnie. - Przez trzy lata Apple i Alphabet opracowywali harmonogram dotyczący integracji smartfonów z samochodowymi systemami rozrywki. Po zakupie Harmana, Samsung automatycznie został liderem tego szybko rozwijającego się rynku – ocenia Colin Barnden, główny analityk w Semicast Research. W swojej analizie firma badawcza Semicast Research wzięła pod uwagę systemy audio, systemy informacji i rozrywki (infotainment) oraz wbudowane systemy nawigacji, wyłączyła natomiast urządzenia montowane już na liniach produkcyjnych. W 2016 roku na rynku dominowały systemy audio – sprzedano ich 42 mln sztuk. Jak zauważają analitycy Semicast Research, rynek samochodowych systemów audio, rozrywki i nawigacji zaczyna się mocno zmieniać, odchodząc od płyt CD czy radia na rzecz systemów infotainment opartych o materiały wideo. Coraz popularniejsze są także systemy nawigacji zintegrowane ze smartfonem oraz szerokopasmowa łączność z internetem. Źródło: Semicast Research
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-2