reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 25 kwietnia 2017

Robot do nauki programowania trafi do polskich szkó艂

Od wrze艣nia nauka programowania wejdzie do podstawy programowej, a wraz z ni膮 do polskich szk贸艂 mo偶e trafi膰 innowacyjny robot Photon, czyli urz膮dzenie, kt贸re rozwija si臋 wraz z dzieckiem, ucz膮c je programowania.
鈥 Nauka programowania w szkole jest obecnie na czasie, nie tylko z uwagi na plany ministerstwa, lecz tak偶e ze wzgl臋du na otaczaj膮c膮 nas rzeczywisto艣膰. Programowanie to kluczowa umiej臋tno艣膰, kt贸rej brakuje. Szacuje si臋, 偶e w Polsce ju偶 50 tysi臋cy wakat贸w czeka na programist贸w, a co dopiero je艣li m贸wimy o 艣wiecie. Resort edukacji wprowadzi艂 do najnowszej podstawy programowej nauk臋 programowania, a robot Photon jest doskona艂ym sposobem, aby t臋 nauk臋 rozpocz膮膰 鈥 przekonuje w rozmowie z agencj膮 informacyjn膮 Newseria Innowacje Jarek Rybus z Grupy MAC, do kt贸rej nale偶y wydawnictwo Mac Edukacja. Bran偶a IT rozwija si臋 w coraz szybszym tempie. Ro艣nie zapotrzebowanie na specjalist贸w, przede wszystkim z umiej臋tno艣ci膮 programowania. Ponad 100 polskich uczelni oferuje studia informatyczne, a w 2016 roku studia na takim kierunku rozpocz臋艂o ok. 25 tys. os贸b. Deficyt na rynku stale si臋 jednak pog艂臋bia. Szacuje si臋, 偶e obecnie w kraju brakuje 30鈥50 tys. programist贸w, za艣 do 2020 roku w Unii Europejskiej luka na rynku osi膮gnie wielko艣膰 nawet miliona miejsc pracy. Obecnie problem ze znalezieniem wykwalifikowanych programist贸w ma 40 proc. pracodawc贸w.
Sp贸艂ka Photon Entertainmnet, tw贸rca robota, podpisa艂a umow臋 z Grup膮 MAC, dzi臋ki kt贸rej wzbogacona wersja edukacyjna robota trafi do szk贸艂 i przedszkoli. 鈥 W przysz艂o艣ci zabraknie os贸b, kt贸re s膮 w stanie rozwija膰 technologicznie produkty. Wakat贸w na programist贸w czeka ca艂e tysi膮ce. Podstawa programowa czy uczenie si臋 w domu nie s膮 do tego dostosowane, st膮d te偶 powsta艂 koncept zabawki edukacyjnej, kt贸ra ma w przyjemny, prosty spos贸b u艂atwi膰 dziecku pierwsze kroki w 艣wiecie programowania bez trudnych rzeczy 鈥 t艂umaczy Marcin Franc z firmy Photon Entertainment, kt贸ra stworzy艂a pierwszego na 艣wiecie robota edukacyjnego wprowadzaj膮cego najm艂odszych w 艣wiat kodowania.
Na 艣wiecie programowanie uwa偶ane jest za kluczow膮 nowoczesn膮 kompetencj臋 i uznawane za trzeci j臋zyk, kt贸rego nale偶y uczy膰 si臋 r贸wnolegle z ojczystym i obcym. Dlatego na Zachodzie tego rodzaju zaj臋cia od lat znajduj膮 si臋 w planie zaj臋膰 nawet najm艂odszych uczni贸w. Od tego roku r贸wnie偶 w Polsce nauka programowania wejdzie do postawy programowej. Do szk贸艂 i przedszkoli mo偶e te偶 trafi膰 wzbogacona wersja innowacyjnego robota Photon, dzi臋ki umowie podpisanej przez Photon Entertainment z Grup膮 MAC. 鈥 Wersja edukacyjna robota Photon b臋dzie odznacza艂a si臋 ca艂ym oprzyrz膮dowaniem w sensie merytorycznym 鈥 dla nauczyciela. Pedagog otrzyma wraz z robotem gotowe scenariusze lekcji, kt贸re pomog膮 mu w codziennej pracy z robotem, podpowiedz膮, w jaki spos贸b wykorzysta膰 robota poprzez zabaw臋 do nauki programowania ju偶 nawet w pierwszej klasie szko艂y podstawowej 鈥 przekonuje Rybus. 鈥 Wersja edukacyjna Photona jest stworzona z my艣l膮 o przedszkolach i szko艂ach podstawowych. Robot zosta艂 tak skonstruowany, aby m贸c naucza膰 programowania od najm艂odszych lat 鈥 dodaje przedstawiciel Grupy MAC. Photon to interaktywny robot, kt贸ry rozwija si臋 razem z dzieckiem, jednocze艣nie ucz膮c je programowania poprzez mieszank臋 tworzenia swego rodzaju fabu艂y oraz najnowszej technologii. 鈥 Intencja by艂a taka, 偶e nie oferujemy dziecku i nauczycielowi od razu ca艂ego pakietu, kt贸rym mo偶e nauczy膰 dziecko programowa膰. Chodzi o to, 偶eby zaoferowa膰 mo偶liwo艣膰 rozwoju dziecka razem z robotem, czyli robot uczy si臋 razem z dzieckiem, a dziecko razem z robotem. To odmiana wzgl臋dem innych narz臋dzi edukacyjnych, kt贸re s膮 dost臋pne 鈥 przekonuje przedstawiciel Photon Entertainment. Roboty s膮 wyposa偶one w sensory, dzi臋ki kt贸rym robot widzi, s艂yszy i reaguje na dotyk. Ka偶dy u偶ytkownik Photona dostaje dost臋p do aplikacji na smartfony, dzi臋ki kt贸rej poznaje histori臋 robota, kt贸rego statek kosmiczny po zderzeniu z asteroid膮 spad艂 na Ziemi臋. Dziecko poprzez wykonywanie programistycznych zada艅 pomaga Photonowi odbudowa膰 statek. 鈥 Wsp贸艂pracujemy z resortem nauki, z dydaktykami i pod wzgl臋dem samej merytoryki, czyli tego, czego chcemy dzi艣 naucza膰 i tego, w jaki spos贸b chcemy naucza膰, jakie umiej臋tno艣ci kszta艂towa膰. Istotne s膮 r贸wnie偶 konsultacje z psychologami, wsp贸艂praca z nauczycielami. Jest ca艂a rzesza os贸b, kt贸re decyduj膮 o tym, jak Photon ma wygl膮da膰, ale odbiorc膮 s膮 dzieci, wi臋c przede wszystkim to z nimi wsp贸艂pracujemy, aby stworzy膰 robota dok艂adnie dla nich 鈥 t艂umaczy Marcin Franc. Jak opowiada ekspert, prace nad robotem rozpocz臋艂y si臋 dwa lata temu. Obecnie trwa produkcja, a pierwsze roboty pojawi膮 si臋 w sklepach w ci膮gu kilku miesi臋cy. Pierwsze dostawy planowane s膮 na wrzesie艅 2017 roku. Photon we wzbogaconej wersji edukacyjnej dost臋pnej tylko w Grupie MAC ma kosztowa膰 990 z艂. Ju偶 teraz prowadzony jest te偶 pilota偶owy program z wykorzystaniem robota Photon mi臋dzy innymi w szko艂ach w Kielcach i Bia艂ymstoku. 鈥 Robot zwiedzi艂 ju偶 chyba ca艂膮 Polsk臋, zar贸wno szko艂y, przedszkola, jak i oddzia艂y szpitalne. Pokazywali艣my, w jaki spos贸b u偶ywa膰 robota, mia艂y z nim kontakt tak偶e dzieci, kt贸re s膮 odseparowane od codziennej rzeczywisto艣ci. Tak wi臋c roboty by艂y testowane praktycznie wsz臋dzie 鈥 podsumowuje Marcin Franc. 殴r贸d艂o: Newseria Innowacje
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 19 2019 15:52 V12.2.2-1