reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 27 kwietnia 2017

Wykład Unisystem na TEC Warszawa 2017

Unisystem to prawdziwy specjalista w branży wyświetlaczy przemysłowych. Warto zatem posłuchać, co o tym rynku ma do powiedzenia Kamil Kozłowski, COO firmy Unisystem.
Wykład pt. „Rynek przemysłowych wyświetlaczy TFT, OLED i EPD (E-Paper)” rozpocznie tegoroczne seminarium TEC Warszawa 2017, które odbędzie się 25 maja w hotelu Double Tree by Hilton. Serdecznie zapraszamy do udziału w seminarium oraz targach dla przemysłu elektronicznego. Darmowa rejestracja możliwa jest pod tym linkiem.

Podczas prezentacji firmy Unisystem przeprowadzona zostanie próba analizy rynku i możliwych sposobów unikania problemów związanych z ryzykiem stabilności dostaw przy zachowaniu niskiej ceny jednostkowej. Jak podkreśla bowiem Kamil Kozłowski, przed łańcuchem dostaw wyświetlaczy przemysłowych stawiane są bardzo wysokie wymagania: ilości bywają niewielkie, rozwój projektów długi, a cena coraz częściej musi konkurować z rozwiązaniami konsumenckimi. Zapraszamy do rozmowy z ekspertem Unisystemu.

evertiq.pl: - Do kogo skierowany będzie wykład?

Kamil Kozłowski, Unisystem: - Praktycznie do wszystkich, którzy używają wyświetlaczy. Na pewno opowiem o popularnych obecnie technologiach i aktualnych trendach, ale nie będzie to wykład tylko dla inżynierów, ponieważ będę się starał jak najszerzej przedstawić ten sektor, by każdy znalazł dla siebie coś interesującego.

- Jakie są aktualne trendy na rynku wyświetlaczy?

- Przede wszystkim wzrasta popyt na wyświetlacze TFT. Jest to tendencja widoczna od kilku lat: wyświetlacze monochromatyczne zastępowane są kolorowymi. Kolejny bardzo wyraźny kierunek dotyczy OLED-ów - wyświetlacze monochromatyczne zamieniane są też na monochromatyczne, ale wykonane właśnie w technologii OLED. Jest to trend, który bardzo szybko się rozwija, zmiany te nabrały już dużego tempa w Europie Zachodniej i są trochę wolniejsze w Europie Centralnej i Wschodniej ze względu na fakt, że OLEDy ciągle pozostają nieco droższe od odpowiedników LCD. Coraz popularniejsze są też pojemnościowe panele dotykowe.

- Na co powinni zwrócić uwagę klienci, by uniknąć ewentualnych problemów przy zakupie wyświetlaczy?

- Na początek trzeba wyszukać odpowiednich partnerów, którzy mają stabilną, ugruntowaną pozycję na rynku i doświadczenie w pracy z klientami w tym obszarze. Jest to o tyle istotne, aby dostawca znając specyfikę branży był w stanie odpowiednio zadbać o klienta. Cechą charakterystyczną w sektorze wyświetlaczy jest to, że firmy produkujące te komponenty mają ogromne moce produkcyjne, a możliwości zakupowe klientów, również polskich, są zazwyczaj relatywnie niewielkie. Mówimy tu na przykład o średniej wielkości fabryce produkującej 5 mln wyświetlaczy miesięcznie, podczas gdy zapotrzebowanie klienta może wynieść np. 10 tys. sztuk rocznie.

- Co robi Unisystem, by wyróżnić się na rynku?

Na polskim rynku konkurencja jest silna, ponieważ jest przynajmniej kilka znaczących firm dostarczających wyświetlacze. W Unisystemie, chociaż zaczynaliśmy od szerszego asortymentu, to jednak od ponad dekady mocno specjalizujemy się właśnie w wyświetlaczach. Oferujemy także panele dotykowe i komputery przemysłowe, czyli te komponenty, które są niezbędne do współpracy z wyświetlaczami.

W tej branży niezwykle istotne jest wsparcie techniczne klienta, wiedza o tym, jak dobrać wyświetlacz do projektu i jak go uruchomić. Dysponujemy własnym centrum badawczo-rozwojowym, w którym uruchamiamy niemal każdy nowy w naszej ofercie wyświetlacz. Dużą część naszej pracy stanowi także projektowanie wyświetlaczy i paneli dotykowych pod specjalne wymagania klienta (tzw. projekty customizowane). Minimalizujemy przy tym pracę po stronie klienta oraz dostarczamy projekt i wycenę w możliwie najkrótszym czasie.

Kwestia uruchomienia i doboru parametrów jest jeszcze ważniejsza, gdy mówimy o panelach dotykowych, zwłaszcza pojemnościowych. A że w obecnych aplikacjach panele dotykowe są wszechobecne, to i właśnie ten aspekt jest niezwykle istotny. Jest to trudny komponent do montażu, bo trzeba brać pod uwagę większą liczbę parametrów, niż przy samym wyświetlaczu. Na samym początku należy bowiem określić rodzaj aplikacji, wybrać obudowę, zwrócić uwagę na to, jakie będą zakłócenia, jak panel będzie używany, by w efekcie dobrać odpowiedni panel dotykowy i kontroler oraz obsługujący go firmware.

Tym co nas wyróżnia w porównaniu z konkurencją jest również oferta montażu. W centrum B+R Unisystemu dysponujemy własnym cleanroomem, czyli pomieszczeniem o wysokiej czystości, w którym przeprowadzamy montaż paneli dotykowych. Dzięki temu oferujemy wysoką elastyczność w postaci częstszych dostaw mniejszych ilości oraz krótkie terminy realizacji.

- Jaki wygląda geograficzna struktura sprzedaży Unisystemu?

- Chociaż większość biznesu nadal jest w Polsce, to mamy obecnie zasięg i klientów w całej Europie. Niemniej konkurencja za granica jest bardzo silna, zdominowana przez kilka firm globalnych oraz wiele mniejszych o bardziej lokalnym zasięgu. Tym bardziej cieszy nas rosnący eksport oraz docenienie naszej wiedzy i jakości pracy przez zagranicznych kontrahentów. Współpraca z klientami zagranicznymi ma jeszcze jedną zaletę – dzięki tym doświadczeniem lepiej rozumiemy funkcjonowanie innych rynków przez co możemy lepiej wspierać naszych polskich klientów, szczególnie tych którzy także eksportują część produktów lub to rozważają w najbliższej przyszłości.

- Dziękuję za rozmowę!

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 21 2018 11:51 V11.0.0-1