reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 13 października 2008

Firma analityczna J.D. Power przewiduje znaczny spadek na rynku nowych samochodów

Analitycy J.D.Power przewiduj─ů, i┼╝ sprzeda┼╝ na rynku ameryka┼äskim w roku 2008 obni┼╝y si─Ö o 16%, z poziomu 16.1 mln sztuk w roku 2007 do 13.6 mln sztuk w roku bie┼╝─ůcym oraz 13.2 mln sztuk w roku 2009. Spadek w Europie ma by─ç mniejszy i ma wynie┼Ť─ç tylko 3.5%.
Co wi─Öcej, analitycy J.D.Power przewiduj─ů kryzys tak┼╝e na innych rynkach ┼Ťwiatowych w kategorii pojazd├│w lekkich, tj. samochod├│w o wadze brutto poni┼╝ej sze┼Ťciu ton. Rynek chi┼äski, kt├│ry w roku 2007 m├│g┼é pochwali─ç si─Ö wzrostem na poziomie 24.1%, w tym roku zwi─Ökszy si─Ö jedynie o 9.7% i osi─ůgnie poziom 8.9 mln sztuk. Podobnie jest w przypadku rynku indyjskiego, gdzie wzrost wyniesie 5.1%, wobec 16% w roku 2007 oraz 21% w roku 2006.
Sprzeda┼╝ w Europie obni┼╝y si─Ö do poziomu 21.3 mln sztuk, co oznacza spadek o 3.1%. W Europie Zachodniej zostanie sprzedane 15.6 mln sztuk (spadek o 7.5% w stosunku do roku 2007), w Europie Wschodniej 5.8 mln sztuk (wzrost o 11.3%)
Jeff Schuster, Executive Director w J.D.Power stwierdzi┼é “Podczas gdy ca┼éy przemys┼é samochodowy w roku 2008 ewidentnie do┼Ťwiadcza spowolnienia, to w roku 2009 mo┼╝e ulec nawet za┼éamaniu. Co prawda rozwini─Öte rynki b─Öd─ů ci─Ö┼╝ej do┼Ťwiadcza┼éy tego kryzysu ani┼╝eli rynki rozwijaj─ůce si─Ö, ale nikt nie pozostanie odporny na za┼éamanieÔÇÖ.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2