reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 01 marca 2017

Bosch na MWC 2017

Podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie firma Bosch prezentuje samochód koncepcyjny. Dzięki dostępowi do internetu nasze auta staną się trzecią, obok domu i pracy, przestrzenią życiową.
Do 2022 roku światowy rynek usług mobilnych z dostępem do internetu ma rosnąć o niemal 25 procent rocznie. W ciągu zaledwie kilku lat samochody staną się aktywną częścią internetu rzeczy i będą w stanie komunikować się z innymi środkami transportu, jak również z inteligentnymi domami. Samochód będzie także postrzegany jako osobisty asystent. Zautomatyzowanie jazdy już wkrótce umożliwi kierowcom przeznaczanie większej ilości czasu na inne zadania, takie jak na przykład pisanie e-maili, słuchanie muzyki czy oglądanie filmów.

Podczas targów MWC 2017 Bosch prezentuje samochód koncepcyjny. W przyszłości będzie on czymś więcej niż środkiem transportu, dzięki rozszerzeniu spersonalizowanej komunikacji pomiędzy samochodem, a kierowcą. Bosch prezentuje krótki opis technologii zastosowanych w Forward ShowCar.

Monitoring Camera Driver umożliwia rozpoznawanie twarzy i personalizację już od momentu, gdy kierowca wsiada do samochodu. Dla przykładu – samochód ustawia kierownicę, lusterka, temperaturę powietrza oraz stację radiową według osobistych preferencji kierowcy. Samochód koncepcyjny zawiera również pierwszy w historii panel kontroli gestów. Ta technologia wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, które monitorują ruchy rąk kierowcy. Z kolei na ekranie wyświetlane są przyciski, które dzięki technologii haptycznej niczym nie różnią się od zwykłych przycisków. Mirror Cam System to rozwiązanie oparte o kamery, które zastępuje oba lusterka zewnętrzne. Czujniki wideo mogą być zintegrowane z wnętrzem pojazdu, a obrazy są widoczne na wyświetlaczach przy przednich słupkach nadwozia po prawej i lewej stronie samochodu.



Z kolei Perfectly Keyless to skoncentrowany na użytkowniku system dostępu, który przy użyciu smartfona działa jak cyfrowy kluczyk. Za pomocą zaszyfrowanego kluczyka cyfrowego w telefonie, pojazd może zostać odblokowany i uruchomiony bez jakiejkolwiek interakcji. Kiedy kierowca zbliża się do pojazdu, system automatycznie identyfikuje tajny kluczyk na smartfonie i wykonuje pomiar odległości; przy określonej odległości od samochodu (około dwóch metrów) następuje odblokowanie drzwi. Podobnie uruchomienie silnika jest dozwolone tylko wtedy, gdy Perfectly Keyless zlokalizuje urządzenie mobilne wewnątrz samochodu. Bosch pracuje nad integracją inteligentnych usług w pojeździe, które połączą samochód z otoczeniem. Podczas komunikowania się z innymi pojazdami czy urządzeniami, samochód przejmuje również ważne zadania w mieście połączonym siecią. Na przykład wykorzystując funkcję community-based parking, samochód staje się lokalizatorem miejsca parkingowego. Podczas mijania pojazdów, rozpoznaje luki pomiędzy zaparkowanymi autami dzięki ich czujnikom pokładowym. Zebrane dane są następnie przesyłane do cyfrowej mapy miasta. Algorytmy Bosch oceniają wiarygodność danych oraz dokonują prognoz dotyczących sytuacji w miejscu parkingowym. We współpracy z Mercedes-Benz, Bosch testuje obecnie koncepcję community-based parking w Stuttgarcie i innych miastach europejskich.

Oparty na chmurze system ostrzegania kierowcy o jeździe pod prąd

Komunikaty drogowe o jeździe pod prąd są aż nazbyt znajomym zjawiskiem. Często incydenty te prowadzą do sytuacji krytycznych, w tym do poważnych wypadków. Obecnie informacje na temat ruchu są podawane za pośrednictwem kanału wiadomości o ruchu drogowym. Tu średni czas od otrzymania zgłoszenia do transmisji komunikatu wynosi około trzech i pół do czterech minut. Nowy, oparty na chmurze system ostrzegania o jeździe pod prąd Boscha ostrzega kierowcę i zagrożonych uczestników ruchu drogowego kilka sekund szybciej i bardziej precyzyjnie. W celu wykrycia jazdy pod prąd, algorytm porównuje rzeczywisty ruch pojazdu, gdy zbliża się on do wjazdu lub zjazdu z autostrady, z dozwolonym kierunkiem jazdy. Jeśli dwa zestawy informacji są niezgodne, kierowca jadący pod prąd zostaje poinformowany o błędzie. Jednocześnie kierowcy pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka również zostają ostrzeżeni. Funkcja opiera się na regularnym, anonimowym zgłaszaniu do chmury pozycji każdego pojazdu na wjeździe na autostradę. Im więcej pojazdów jest podłączonych do internetu, tym gęstsza jest niewidzialna sieć bezpieczeństwa, i więcej użytkowników dróg może zostać powiadomionych o kierowcach jadących pod prąd. System ostrzegania kierowcy o jeździe pod prąd jest dostępny w aplikacji przygotowanej na smartfony. Aplikacja ta może być zintegrowana w ramach Software Development Kit (SDK) z już istniejącymi aplikacjami lub z ICE (infotainment) w samochodzie.

Rozwiązania dla jednośladów zwiększają komfort i bezpieczeństwo

Bosch koncentruje się także na rosnącym zapotrzebowaniu na inteligentne rozwiązania komunikacyjne dla motocykli. Integrated Connectivity Cluster (ICC) to system informacyjny opracowany specjalnie dla użytkowników motocykli. Posiada wyświetlacz o zmiennej wielkości i rozdzielczości, a dzięki najnowszej technologii jest łatwy do odczytu bez względu na okoliczności. MySPIN dla jednośladów to niezależny system integracji smartfonów dla motocykli, skuterów i rowerów elektrycznych oraz pojazdów typu powersports. Technologia, która od 2014 roku jest dostępna dla samochodów, została przystosowana do jednośladów i stanowi idealne rozwiązanie umożliwiające zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa, na przykład poprzez informacje o sytuacji w ruchu drogowym lub wymianę preferowanych tras z innymi motocyklistami. mySPIN dla jednośladów jest kompatybilny z systemami iOS i Android.



Inteligentne czujniki: szerokie zastosowanie w obszarze IoT

Maleńkie czujniki Boscha MEMS (Micro Electro-Mechanical Systems) można znaleźć w większości urządzeń elektronicznych – od smartfonów, przez konsole do gier i tablety, po liczne aplikacje w pojazdach, systemy bezpieczeństwa i wiele różnych urządzeń. Chociaż bardzo małe, czujniki te są bardzo skuteczne jako "oczy i uszy" dla milionów urządzeń elektronicznych. Podczas MWC 2017 Bosch zaprezentuje swoje pierwsze na świecie optyczne czujniki MEMS, które umożliwiają sterowanie urządzeniami domowymi, tabletami i robotami.

Transport Data Logger zapewnia przejrzystość całego łańcucha dostaw

Transport Data Logger (TDL) firmy Bosch umożliwia monitorowane i śledzenie procesu dostaw towarów przemysłowych i rejestrowanie odpowiednich parametrów pomiarowych takich jak temperatura, wilgotność, pochylenie i wstrząsy. Pomiary te są następnie dokumentowane i wizualizowane za pośrednictwem aplikacji na smartfony i tablety. Graniczne wartości każdego parametru mogą być indywidualnie konfigurowane. Parametr, który przekracza limit jest identyfikowany, dzięki czemu każdy etap łańcucha dostaw zostanie właściwie rozliczony. W przypadku, gdy parametr przekracza limit, TDL weryfikuje informacje o możliwych pierwotnych i wtórnych uszkodzeniach. W przypadku, gdy żaden limit nie zostanie przekroczony, TDL tworzy dowód starannie przeprowadzonego i bezawaryjnego łańcucha dostawy. Zatem TDL dostarcza wartość dodaną dla każdej sytuacji logistycznej - podkreśla Bosch.

© Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 15 2018 00:12 V9.6.1-1