reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 19 października 2009

Europejski rynek telematyki samochodowej wzrośnie trzykrotnie do roku 2015

Frost & Sullivan przedstawił perspektywy europejskiego rynku telematyki samochodowej.

Rośnie zapotrzebowanie na zintegrowanie urządzeń osobistych, mobilny Internet, zdalne monitorowanie i diagnostykę, a przy tym na większą ochronę i bezpieczeństwo w samochodach. W związku z tym producenci i dostawcy pojazdów w Europie poszukują nowych rozwiązań bezprzewodowych. Strategie integracji technologii bezprzewodowych przyczynią się do podniesienia wartości pojazdów dzięki połączeniu zaawansowanych systemów elektronicznych, takich jak systemy łączące funkcje informacyjne i rozrywkowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i stabilności oraz systemy zwiększające komfort i wygodę w pojeździe. Nowa analiza globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan pt.: Strategiczna Analiza Europejskiego Rynku Technologii Bezprzewodowych i Integracyjnych dla Samochodowych Zastosowań Telematycznych, wykazała że rynek przyniósł w 2008 roku dochody przekraczające 279,42 mln EUR. Przewiduje się, że do roku 2015 sięgną one 889,34 mln EUR. Możliwe jest, że wzrośnie zapotrzebowanie na połączenia pomiędzy osobistymi urządzeniami informacyjnymi i rozrywkowymi a jednostką centralną samochodu. Rodzaje zastosowań uwzględnione w niniejszym badaniu to: technologie bezprzewodowe, usługi telematyczne oraz systemy informacyjno-rozrywkowe. ‘Prawodawstwo Unii Europejskiej, rosnąca popularność odtwarzaczy osobistych oraz kwestie bezpieczeństwa są czynnikami, które wywierają największy wpływ na kierunki rozwoju bezprzewodowej technologii związanej z przemysłem samochodowym w Europie’ mówi Vinod Nookala, analityk Frost & Sullivan. ‘Producenci samochodów starają się dostosować swoją ofertę do wymagań świadomych technologicznie klientów. Telefoniczne zestawy słuchawkowe (głośnomówiące) stanowią już właściwie standardowe wyposażenie ze względu na wymogi prawne.’ W 2008 roku na rynku niepodzielnie królowała technologia Bluetooth, która była powszechnie używana w zastosowaniach związanych z telefonią komórkową oraz strumieniowym przesyłaniem muzyki. Frost & Sullivan spodziewa się, że Bluetooth będzie pełnić kluczową rolę na rynku technologii bezprzewodowych co najmniej do 2013 roku. Główną przeszkodą powstrzymującą producentów samochodów przed wdrażaniem rozwiązań bezprzewodowych jest brak infrastruktury. ‘Trudno jest przewidzieć, jak będzie się kształtować rozwój nowej technologii’ wyjaśnia Vinod Nookala. ‘Zastosowanie technologii bezprzewodowych w pojeździe wymaga od operatorów i dostawców tego rodzaju usług zapewnienia dużej funkcjonalności, tak aby można było stworzyć optymalne i opłacalne w produkcji modele. Jest tak zwłaszcza w przypadku Europy, w której istnieje silna sieć komórkowa i, co za tym idzie, brakuje motywacji do poszukiwania jakichkolwiek alternatywnych rozwiązań.’ Niektóre stosowane sposoby wchodzenia na ten rynek to alianse z dostawcami sieci komórkowych, a także fuzje i przejęcia. Bezprzewodowe elementy telematyczne mogą być efektywnym narzędziem dla inteligentnych systemów zarządzania ruchem. „Partnerstwa publiczne i prywatne pozwolą stworzyć nowe ścieżki rozwoju" – podsumowuje Vinod Nookala. ‘Producenci powinni ze sobą współpracować, aby przyspieszyć proces ustanawiania standardów komunikacji samochodowej.’
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-1