reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris Przemys艂 elektroniczny | 16 lutego 2017

Solaris: autobusy elektryczne stan膮 si臋 jednym z filarów produkcji

- My艣l臋, 偶e jeste艣my dobrze przygotowani do 鈥瀍lektrycznej zmiany鈥, kt贸ra nast臋puje na rynku pojazd贸w komunikacji publicznej w Polsce i w Europie 鈥 m贸wi Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach.
Solaris podsumowa艂 2016 rok. Firma sprzeda艂a do polskich i zagranicznych odbiorc贸w 艂膮cznie 1300 pojazd贸w. To oznacza wzrost liczby sprzedanych autobus贸w i trolejbus贸w w por贸wnaniu z rokiem 2015 (1279 sztuk). Sp贸艂ka zanotowa艂a tak偶e rekordowo wysokie przychody, kt贸re w 2016 roku wynios艂y 1,72 mld PLN. W ubieg艂ym roku firma wyeksportowa艂a 829 pojazd贸w, z kt贸rych najwi臋cej trafi艂o do przewo藕nik贸w w Niemczech (276 sztuk). Kolejnymi krajami pod wzgl臋dem liczby dostarczonych autobus贸w by艂y Izrael i W艂och. Solaris mocno zwraca uwag臋 na rozw贸j w sektorze autobus贸w elektrycznych.- E-mobilno艣膰 jest istotnym elementem strategii firmy Solaris ju偶 od wielu lat. Od 2001 roku jeste艣my producentem trolejbus贸w, w roku 2006 jako pierwszy europejski producent zaprezentowali艣my seryjnie produkowany autobus z nap臋dem hybrydowym, a od roku 2011 mamy w ofercie autobusy bateryjne. Dzisiaj mo偶emy 艣mia艂o stwierdzi膰, 偶e jeste艣my w tym obszarze liderem nie tylko w Polsce, ale tak偶e w ca艂ej Europie, czego potwierdzeniem jest tytu艂 Autobusu Roku 2017 oraz liczba zrealizowanych i realizowanych dostaw autobus贸w elektrycznych. My艣l臋, 偶e najbli偶sze 2-3 lata b臋d膮 w tym obszarze kluczowe dla naszej firmy, a pojazdy elektryczne stan膮 si臋 jednym z filar贸w naszej produkcji 鈥 m贸wi Zbigniew Palenica, wiceprezes zarz膮du firmy Solaris odpowiedzialny za sprzeda偶, marketing i aftersales. Ponadto firma Solaris wraz z grup膮 dziewi臋ciu innych podmiot贸w utworzy艂a klaster o nazwie 鈥濸olski Autobus Elektryczny 鈥 艂a艅cuch dostaw dla elektromobilno艣ci.鈥 W sk艂ad klastra wchodz膮 takie podmioty, jak: Akademia G贸rniczo-Hutnicza w Krakowie, EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technologies, Komel, Medcom, Politechnika Pozna艅ska, Politechnika Warszawska oraz SKB Drive Tech. Liderem przedsi臋wzi臋cia jest firma Solaris. - Klaster skupia najlepsze polskie firmy w obszarze elektromobilno艣ci. Wkr贸tce do艂膮czy do niego jeszcze kilka podmiot贸w. Razem opracowujemy rozwi膮zania, kt贸re wprowadz膮 pojazdy bateryjne na jeszcze wy偶szy poziom zaawansowania technologicznego i pozwol膮 na skomercjalizowanie tych rozwi膮za艅 nie tylko na rynku polskim, ale tak偶e na rynkach 艣wiatowych 鈥 zapowiada dr in偶. Dariusz Michalak, wiceprezes firmy Solaris odpowiedzialny za obszar bada艅 i rozwoju. Tak偶e Solange Olszewska, prezes i w艂a艣cicielka firmy Solaris Bus & Coach, zwraca uwag臋 na wzrost sprzeda偶y autobus贸w elektrycznych oraz na optymistyczne plany produkcyjne na rok 2017. - Ten rok rozpocz膮艂 si臋 dla nas bardzo pozytywnie od zdobycia kilku du偶ych kontrakt贸w, z zam贸wieniem na 208 autobus贸w hybrydowych w Belgii na czele. Solange Olszewska podkre艣la te偶, 偶e Solaris tworzy w Polsce w spos贸b bezpo艣redni i po艣redni blisko 8000 miejsc pracy, a dzia艂alno艣膰 firmy generuje dla systemu gospodarczego naszego kraju warto艣膰 dodan膮 w wysoko艣ci ponad miliarda z艂otych rocznie. W roku 2016 dosz艂o do istotnych zmian w tramwajowej dywizji Solarisa. W grudniu og艂oszono, 偶e z dniem 1 stycznia 2017 roku firmy Solaris oraz Stadler powo艂a艂y sp贸艂k臋 joint venture pod nazw膮 Solaris Tram Sp. z o.o., kt贸ra poprowadzi w 艢rodzie Wielkopolskiej wsp贸lny zak艂ad, gdzie b臋d膮 produkowane tramwaje. Solaris Tram i Stadler Polska b臋d膮 razem uczestniczy膰 w przetargach na polskim i europejskim rynku jako konsorcjum, kt贸rego liderem b臋dzie Stadler. 漏 Solaris
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1