Przemysł elektroniczny |
Sprzedaż Sony Ericsson w dół o 42%
Sprzedaż w 3Q roku wyniosła 1.619 mln EUR, 4% mniej niż w 2Q.2009 oraz 42% mniej niż w 3Q.2008.
Wynik brutto, po wyłączeniu obciążeń z tytułu restrukturyzacji, ukształtował się na poziomie -198 mln EUR, w porównaniu do -283 mln EUR rok wcześniej. Poprawa wyniku była możliwa głównie dzięki wyższej marży brutto oraz mniejszym kosztom operacyjnym. Zasoby gotówkowe na koniec września wyniosły 841 mln EUR.
W połowie roku 2008 firma rozpoczęła realizację programów redukcji kosztów, które mają zaowocować 880 mln EUR rocznych oszczędności. Pełne rezultaty podjętych działań będą widoczne w drugiej połowie 2010. Koszty restrukturyzacji, związane z realizacją programów oszczędnościowych, wyniosą poniżej 500 mln EUR.
Sony Ericsson sprzedał w 3Q roku 14.1 mln sztuk telefonów, co stanowi wzrost o 2% w stosunku do poprzedniego kwartału roku, ale aż 45% mniej niż w 3Q.2008. SE szacuje, iż jego udział rynkowy wyniósł 5%.