reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemys艂 elektroniczny | 09 lutego 2017

Nowy dzia艂 Bosch: Powertrain Solutions

Bosch chce si臋 dobrze przygotowa膰 do zmian, jakie zachodz膮 na rynku motoryzacyjnym, w czym pom贸c ma nowy dzia艂 integruj膮cy kompetencj臋 w obszarze uk艂ad贸w nap臋dowych.
Wed艂ug szacunk贸w Boscha w 2025 roku na 艣wiecie zostanie wyprodukowanych blisko 20 milion贸w samochod贸w hybrydowych i elektrycznych. To pokazuje, 偶e przysz艂o艣ciowym i wa偶nym obszarem dzia艂alno艣ci firmy b臋dzie elektromobilno艣膰. Dlatego Bosch tworzy nowy dzia艂 Powertrain Solutions, kt贸ry od pocz膮tku 2018 roku, opr贸cz obszaru elektromobilno艣ci, b臋dzie obejmowa艂 tak偶e dzisiejsze dzia艂y bran偶owe Gasoline Systems i Diesel Systems. Dzi臋ki temu w przysz艂o艣ci Bosch b臋dzie m贸g艂 oferowa膰 nowym klientom wszystkie technologie nap臋dowe z jednego 藕r贸d艂a. Wraz z rozwojem obszaru elektromobilno艣ci, Bosch intensywnie pracuje nad dalszym usprawnianiem technologii dla pojazd贸w spalinowych. W roku 2025, opr贸cz 20 mln samochod贸w hybrydowych i elektrycznych wyprodukowanych zostanie ok. 85 mln nowych samochod贸w z nap臋dem benzynowym oraz Diesla. - Bosch jest partnerem numer jeden dla producent贸w samochod贸w z silnikami Diesla, spalinowymi i wykorzystuj膮cymi inne nap臋dy w obszarze elektromobilno艣ci. Jeste艣my strategicznie dobrze przygotowani na zmiany w kierunku samochod贸w z nap臋dem elektrycznym 鈥 m贸wi dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions i cz艂onek zarz膮du sp贸艂ki Robert Bosch GmbH. - Niezale偶nie od tego, czy chodzi o benzyn臋 czy pr膮d, Bosch tak偶e w przysz艂o艣ci b臋dzie dostawc膮 wydajnych koncepcji nap臋dowych. Dzi艣 nie wiadomo jeszcze, kt贸ry rodzaj nap臋du czy ich kombinacja b臋d膮 dominuj膮ce, dlatego dzia艂amy dwutorowo i rozbudowujemy nasze kompetencje oraz know-how zar贸wno w obszarze elektromobilno艣ci, jak i silnik贸w spalinowych 鈥 powiedzia艂 Bulander. Inwestycje w innowacje w segmencie rozwi膮za艅 nap臋dowych Na rozw贸j rozwi膮za艅 nap臋dowych Bosch przeznacza rocznie kilka miliard贸w euro. W sam膮 elektromobilno艣膰 sp贸艂ka inwestuje rocznie 400 milion贸w euro. G艂贸wny nacisk w pracach badawczo-rozwojowych koncern k艂adzie na rozw贸j akumulator贸w. Jak podkre艣la firma w komunikacie, Bosch jest jedynym na 艣wiecie tradycyjnym dostawc膮 techniki motoryzacyjnej dla przemys艂u samochodowego, kt贸ry prowadzi badania nad aktualnymi oraz przysz艂ymi technologiami ogniw, a wsp贸lnie z mi臋dzynarodowymi producentami samochod贸w zrealizowa艂 ju偶 ponad 30 projekt贸w na potrzeby produkcji seryjnej. Nad tematami zwi膮zanymi z elektromobilno艣ci膮 pracuje ok. 1 800 ekspert贸w Bosch. W ramach nowego dzia艂u bran偶owego Powertrain Solutions Bosch chce oferowa膰 klientom rozwi膮zania nap臋dowe z jednego 藕r贸d艂a oraz kompletne rozwi膮zania systemowe jako uzupe艂nienie oferty pojedynczych podzespo艂贸w. Strategicznie dzia艂 Powertrain Solutions b臋dzie koncentrowa膰 si臋 na trzech g艂贸wnych segmentach: samochody osobowe i u偶ytkowe z nap臋dem spalinowym, hybrydowym oraz samochody elektryczne. - Du偶y potencja艂 rozwoju dostrzegamy w obszarze elektromobilno艣ci i samochod贸w u偶ytkowych. W przypadku samochod贸w osobowych z klasycznym nap臋dem spalinowymi skupiamy si臋 w szczeg贸lno艣ci na wzro艣cie wydajno艣ci 鈥 powiedzia艂 Bulander. Innowacje techniczne s膮 potrzebne we wszystkich trzech rozwi膮zaniach nap臋dowych, poniewa偶 w dalszej perspektywie konkurencyjny b臋dzie tylko ten producent, kt贸ry wprowadzi na rynek produkty w jeszcze wi臋kszym stopniu obni偶aj膮ce zu偶ycie paliwa i poziom emisji. Zmiany na rynku W nadchodz膮cych latach Bosch b臋dzie r贸wnolegle rozwija艂 wszystkie technologie nap臋dowe. Tylko w ten spos贸b koncern mo偶e szybko i elastycznie reagowa膰 na zmiany dokonuj膮ce si臋 na rynku we wszystkich obszarach technologii nap臋dowych. Obecnie nikt nie ma w膮tpliwo艣ci, 偶e mobilno艣膰 b臋dzie si臋 opiera膰 w przysz艂o艣ci na nap臋dzie elektrycznym. Jednak obecnie nie mo偶na jeszcze prognozowa膰, jak szybko to nast膮pi i jaki ostateczny kszta艂t przybior膮 zmiany. Dzia艂 Powertrain Solutions b臋dzie skupia艂 ok. 88 000 pracownik贸w w ponad 60 lokalizacjach, w 25 krajach. Ju偶 dzi艣 pracownicy dzia艂贸w bran偶owych Gasoline Systems i Diesel Systems 艣ci艣le ze sob膮 wsp贸艂pracuj膮. Wsp贸艂praca ta pog艂臋bi si臋 od roku 2018 ju偶 w ramach nowego dzia艂u bran偶owego. Dzia艂ania reorganizacyjne pozostan膮 bez znacz膮cego wp艂ywu na zatrudnienie. Nowy dzia艂 bran偶owy obejmuj膮cy trzy jednostki organizacyjne ma rozpocz膮膰 dzia艂alno艣膰 na pocz膮tku 2018 roku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-1