reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 09 lutego 2017

Nowy dział Bosch: Powertrain Solutions

Bosch chce się dobrze przygotować do zmian, jakie zachodzą na rynku motoryzacyjnym, w czym pomóc ma nowy dział integrujący kompetencję w obszarze układów napędowych.

Według szacunków Boscha w 2025 roku na świecie zostanie wyprodukowanych blisko 20 milionów samochodów hybrydowych i elektrycznych. To pokazuje, że przyszłościowym i ważnym obszarem działalności firmy będzie elektromobilność. Dlatego Bosch tworzy nowy dział Powertrain Solutions, który od początku 2018 roku, oprócz obszaru elektromobilności, będzie obejmował także dzisiejsze działy branżowe Gasoline Systems i Diesel Systems. Dzięki temu w przyszłości Bosch będzie mógł oferować nowym klientom wszystkie technologie napędowe z jednego źródła. Wraz z rozwojem obszaru elektromobilności, Bosch intensywnie pracuje nad dalszym usprawnianiem technologii dla pojazdów spalinowych. W roku 2025, oprócz 20 mln samochodów hybrydowych i elektrycznych wyprodukowanych zostanie ok. 85 mln nowych samochodów z napędem benzynowym oraz Diesla. - Bosch jest partnerem numer jeden dla producentów samochodów z silnikami Diesla, spalinowymi i wykorzystującymi inne napędy w obszarze elektromobilności. Jesteśmy strategicznie dobrze przygotowani na zmiany w kierunku samochodów z napędem elektrycznym – mówi dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions i członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH. - Niezależnie od tego, czy chodzi o benzynę czy prąd, Bosch także w przyszłości będzie dostawcą wydajnych koncepcji napędowych. Dziś nie wiadomo jeszcze, który rodzaj napędu czy ich kombinacja będą dominujące, dlatego działamy dwutorowo i rozbudowujemy nasze kompetencje oraz know-how zarówno w obszarze elektromobilności, jak i silników spalinowych – powiedział Bulander. Inwestycje w innowacje w segmencie rozwiązań napędowych Na rozwój rozwiązań napędowych Bosch przeznacza rocznie kilka miliardów euro. W samą elektromobilność spółka inwestuje rocznie 400 milionów euro. Główny nacisk w pracach badawczo-rozwojowych koncern kładzie na rozwój akumulatorów. Jak podkreśla firma w komunikacie, Bosch jest jedynym na świecie tradycyjnym dostawcą techniki motoryzacyjnej dla przemysłu samochodowego, który prowadzi badania nad aktualnymi oraz przyszłymi technologiami ogniw, a wspólnie z międzynarodowymi producentami samochodów zrealizował już ponad 30 projektów na potrzeby produkcji seryjnej. Nad tematami związanymi z elektromobilnością pracuje ok. 1 800 ekspertów Bosch. W ramach nowego działu branżowego Powertrain Solutions Bosch chce oferować klientom rozwiązania napędowe z jednego źródła oraz kompletne rozwiązania systemowe jako uzupełnienie oferty pojedynczych podzespołów. Strategicznie dział Powertrain Solutions będzie koncentrować się na trzech głównych segmentach: samochody osobowe i użytkowe z napędem spalinowym, hybrydowym oraz samochody elektryczne. - Duży potencjał rozwoju dostrzegamy w obszarze elektromobilności i samochodów użytkowych. W przypadku samochodów osobowych z klasycznym napędem spalinowymi skupiamy się w szczególności na wzroście wydajności – powiedział Bulander. Innowacje techniczne są potrzebne we wszystkich trzech rozwiązaniach napędowych, ponieważ w dalszej perspektywie konkurencyjny będzie tylko ten producent, który wprowadzi na rynek produkty w jeszcze większym stopniu obniżające zużycie paliwa i poziom emisji. Zmiany na rynku W nadchodzących latach Bosch będzie równolegle rozwijał wszystkie technologie napędowe. Tylko w ten sposób koncern może szybko i elastycznie reagować na zmiany dokonujące się na rynku we wszystkich obszarach technologii napędowych. Obecnie nikt nie ma wątpliwości, że mobilność będzie się opierać w przyszłości na napędzie elektrycznym. Jednak obecnie nie można jeszcze prognozować, jak szybko to nastąpi i jaki ostateczny kształt przybiorą zmiany. Dział Powertrain Solutions będzie skupiał ok. 88 000 pracowników w ponad 60 lokalizacjach, w 25 krajach. Już dziś pracownicy działów branżowych Gasoline Systems i Diesel Systems ściśle ze sobą współpracują. Współpraca ta pogłębi się od roku 2018 już w ramach nowego działu branżowego. Działania reorganizacyjne pozostaną bez znaczącego wpływu na zatrudnienie. Nowy dział branżowy obejmujący trzy jednostki organizacyjne ma rozpocząć działalność na początku 2018 roku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2019 20:21 V13.3.8-1