reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 15 października 2009

Acer wyprzedził Dell!

Według ostatniego raportu Gartner, regiony Azji/Pacyfiku oraz USA wykazują bardzo wyraźne oznaki ożywienia rynku, jednak region EMEA wciąż tkwi w stagnacji.

W 3Q.2009 światowa produkcja PC przekroczyła oczekiwania analityków i osiągnęła poziom 80.9 mln sztuk, co stanowi wzrost o 0.5% w stosunku do 3Q.2009. Wcześniej Gartner przewidywał spadek rynku o 5.6%. W stosunku do 2Q.2009, dostawy wzrosły o 18%, co przekracza standardowe cykliczne zmiany w 3Q w stosunku do 2Q. Hewlett-Packard wciąż pozostaje liderem rynku, a wielkość jego produkcji wzrosła o 9%. W szczególności HP odczuwa ożywienie rynków w regionie Azji, a w szczególności w Chinach. Na terenie EMEA (Europe, Middle East, Africa), sprzedaż HP zmalała, jednak w tempie mniejszym, aniżeli spadek całego rynku lokalnego. W górę wystrzelił Acer, którego sprzedaż skoczyła o 23.6%, co pozwoliło mu wyraźnie wyprzedzić drugiego do tej pory Dell. Rynki regionalne Po trzech kolejnych kwartałach, w których sprzedaż spadała w porównaniu do analogicznych okresów roku poprzedniego, dostawy na rynek USA wzrosły o 3.9%, osiągają poziom 17.8 mln sztuk. Dell utrzymał wiodącą pozycję na rynku USA, mimo spadku o 8.9% w 3Q roku. Z kolei region EMEA odnotował dwucyfrowy spadek w porównaniu do 3Q.2008; -10.1%, osiągając tym samym wielkość 26 mln sztuk. Najsłabszym regionem był Europa Środkowo-Wschodnia, w dalszym rzędzie Europa Zachodnia, Bliski Wschód i Afryka. W szczególności, należy podkreślić słabość segmentu komputerów dla firm, co dotyczy zarówno desktopów, jak i notebooków. Dobre wyniki odnotował jedynie segment komputerów dla osób indywidualnych w Europie Zachodniej, którego wzrost kreowany był przez rosnący popyt na netbooki. Dostawy w regionie Asia/Pacific wyniosły 25.2 mln sztuk, o 16.1% więcej niż rok wcześniej. Silne odbicie spowodowane było przede wszystkim rosnącym popytem na terenie Chin i rynkach Południowo Wschodniej Azji. W samych Chinach rynek w 3Q.2009 wzrósł o 28.5%. Ameryka Łacińska również odnotowała wzrost o 3.9%, osiągając sprzedaż na poziomie 6.9 mln sztuk. W czwartym kwartale analitycy spodziewają się dalszego wzrostu o 29.6%. Rynek japoński odnotował silny spadek w wysokości -15.1%, osiągają poziom 3.2 mln sztuk. Spadek dotyczył zarówno rynku konsumenckiego, jak i instytucjonalnego. Rynek konsumencki, po dziewięciu kolejnych kwartałach nieprzerwanego wzrostu, odnotował spadek o 13.8%.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 06 2019 20:55 V14.1.1-1