reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Renault Technologie | 20 stycznia 2017

Innowacyjne rozwi膮zania open source od Renault

Firma Renault pokaza艂a kilka ciekawych projekt贸w, kilka mniejszych, ale te偶 jeden du偶y. Mowa tu o platformie open source, dzi臋ki kt贸rej mo偶liwe b臋dzie niemal samodzielne stworzenie projektu elektrycznego samochodu kompaktowego.
Podczas targ贸w CES 2017 grupa Renault wraz z partnerami zaprezentowa艂a nowe rozwi膮zania. To co wyr贸偶nia膰 ma je na tle konkurencji to fakt, 偶e jest to projekt typu open source, z dodatkowym za艂o偶eniem 鈥瀘pen-innovation”, czyli b臋d膮c otwartym nie tylko na ukierunkowany rozw贸j, ale tak偶e wdra偶anie nowych funkcji i pomys艂贸w.

Projektem takim ma by膰 innowacyjna motoryzacyjna platforma rozwojowa, oparta na Twizy od Renault. Platforma ta (POM) ma by膰 elementem rozwojowym dla ma艂ych, kompaktowych samochod贸w elektrycznych, z wymiennymi elementami karoserii, dzi臋ki czemu ka偶dy b臋dzie m贸g艂 dostosowa膰 j膮 do w艂asnych potrzeb i upodoba艅.

Platforma opracowana zosta艂a wsp贸lnie z OSVehicle. Ma by膰 dost臋pna dla ka偶dego i posiada膰 r贸偶ne narz臋dzia wspieraj膮ce proces projektowania w艂asnych pojazd贸w. Do us艂ug takich zaliczy膰 mo偶na wsparcie in偶ynierskie, jak r贸wnie偶 dodatkowe, oznaczone jako 鈥瀗a 偶膮danie”. Wszystko to ma pozwoli膰 na efektywn膮 personalizacj臋 projektu samochodu. Dzi臋ki temu projektowi budowa pojazd贸w b臋dzie prosta. Efektywny ma by膰 tak偶e proces modyfikacji gotowych projekt贸w samochod贸w, dystrybucja, wsp贸艂dzielenie, itd.

鈥濲este艣my podekscytowani i gor膮co powitali艣my grup臋 Renault, wsp贸lnie podejmuj膮c si臋 stworzenia tego projektu.” - Tin Hang & Yuki Liu, za艂o偶yciele OSVehicle - 鈥濲este艣my pewni, 偶e projekt ten wprowadzi du偶e korzy艣ci dla przemys艂u motoryzacyjnego, daj膮c nowe mo偶liwo艣ci rozwoju i rozwi膮zuj膮c problemy, stanowi膰 odpowiedzi na nie, wprowadza膰 nowe technologie, takie jak po艂膮czona sie膰 samochod贸w, lub pojazdy autonomiczne. (...)”.



Rozwi膮zania te maj膮 tak偶e obejmowa膰 kwestie techniczne, w tym te偶 jednostki steruj膮ce. W tym celu firma Renault nawi膮za艂a wsp贸艂prac臋 z ARM. Pozwoli艂o to na stworzenie architektury i oprogramowania Twizy, kt贸ra zosta艂a wzbocona o nowe funkcje. W艣r贸d nich mo偶na znale藕膰 mo偶liwo艣膰 wsp贸艂pracy, wykorzystywania innych urz膮dze艅 opartych na procesorach ARM, a tak偶e wygodna komunikacja z nimi.

Ten ekosystem ARM jest wysoce skalowalny i posiada膰 ma wiele rozwi膮za艅 wspieraj膮cych nowoczesne funkcje i systemy motoryzacyjne, w tym: ADAS, IVI, jazda autonomiczna, zaawansowane kokpity, po艂膮czenie z innymi pojazdami.

Wsp贸艂praca z firm膮 Pilot zaowocowa艂a stworzneniem nowoczesnych, wysoce wydajnego systemu 艂adowania. Uda艂o si臋 stworzy膰 te偶 interesuj膮cy wizualnie elektrolumienscensyjny kabel 艂adowania. Rozwi膮zanie to ma pom贸c w identyfikowaniu stanu na艂adowania. B臋dzie on zmienia艂 parametry 艣wiecenia, zale偶nie od poziomu na艂adowania, a w okre艣lonych warunkach ma odpowiednio miga膰, sygnalizuj膮c sw贸j stan. Przyk艂adowo, przy niskim na艂adowaniu, przez kabel ma p艂yn膮膰 du偶y pr膮d, co ma by膰 sygnalizowane wysok膮 cz臋stoliwo艣ci膮 migotania.

To jednak nie wszystkie ciekawe rozwi膮zania, jakie pokaza艂o Renault. Mo偶na by艂o znale藕膰 tak偶e i inne interesuj膮ce projekty, a w艣r贸d nich interaktywn膮 koszulk臋, kt贸ra mia艂a mierzy膰 t臋tno (w zamierzeniu, kierowcy wy艣cigowego 鈥 przekazuj膮c dane od komputera pok艂adowego). Innym przyk艂adem mia艂yby by膰 skarpetki, wspieraj膮ce kierowc臋, mierz膮c parametry pracy stopy podczas jazdy, jak np. szybko艣膰 i si艂e wciskania peda艂贸w.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 05 2018 15:01 V11.10.4-2