Przemysł elektroniczny |
Rosyjski rynek LCD-TV wzrośnie w roku 2009 o 13.6%
Pomimo trudnych warunków ekonomicznych, rosyjski rynek LCD TV odnotuje w tym roku znaczący wzrost, szacowany przez iSuppli na 13.6%.
Sprzedaż na rosyjskim rynku osiągnie w tym roku poziom 5 mln sztuk, w porównaniu do 4.4 mln sztuk w 2008. Do roku 2013, analitycy przewidują nieomal dwukrotny wzrost sprzedaży do poziomu 9.6 mln sztuk. Obroty rynku w tym czasie wzrosną z 3.1 mld USD w roku 2008 do 5.7 mld USD w 2013.
LCD-TV pozostanie jedynym segmentem rynku, odnotowującym w najbliższych latach wzrost. W przypadku plazm i tradycyjnych CRT, analitycy iSuppli przewidują stopniowy spadek dostaw. Poniższa tabela prezentuje prognozę iSuppli rosyjskiego rynku LCD-TV w latach 2008-2013.
Wśród marek produktowych na rynku rosyjskim królują firmy koreańskie, między innymi dzięki dużej rozpoznawalności marek i posiadaniu lokalnych zdolności produkcyjnych. Lokalne marki rosyjskie nie odgrywają znaczącej roli na rynku, głównie ze względu na brak odpowiednich zasobów finansowych i małej znajomości marek. W przyszłości jednak, dzięki ich zdolności do zachowania konkurencyjnego poziomu kosztów, lokalne marki mogą zagrozić graczom globalnym.
Wśród marek produktowych na rynku rosyjskim królują firmy koreańskie, między innymi dzięki dużej rozpoznawalności marek i posiadaniu lokalnych zdolności produkcyjnych. Lokalne marki rosyjskie nie odgrywają znaczącej roli na rynku, głównie ze względu na brak odpowiednich zasobów finansowych i małej znajomości marek. W przyszłości jednak, dzięki ich zdolności do zachowania konkurencyjnego poziomu kosztów, lokalne marki mogą zagrozić graczom globalnym.

