reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 12 stycznia 2017

VR/AR: aplikacje coraz wa┼╝niejsze

Firmy dzia┼éaj─ůce w obszarze rzeczywisto┼Ťci wirtualnej i rozszerzonej (VR i AR) zaczynaj─ů si─Ö koncentrowa─ç raczej na aplikacjach, ni┼╝ na sprz─Öcie ÔÇô raportuje TrendForce.
Rzeczywisto┼Ť─ç rozszerzona i wirtualna wzbudza coraz wi─Öksze zainteresowanie na ┼Ťwiecie i znajduje zastosowanie takich sektorach, jak turystyka, praca, magazynowanie czy drony ÔÇô oceniaja eksperci TrendForce, kt├│rzy odwiedzili styczniowe targi elektroniki konsumenckiej CES 2017. Bazuj─ůc na targowych demonstracjach i premierach, wida─ç, ┼╝e bran┼╝a AR/VR coraz mocniej skupia si─Ö na rozwoju aplikacji, a nie sprz─Ötu. TrendForce szacuje, ┼╝e globalna sprzeda┼╝ urz─ůdze┼ä VR w 2017 roku osi─ůgnie 5,1 mln sztuk, a w kolejnym roku ta liczba wzro┼Ťnie do 8,5 mln sztuk (szacunki nie uzgl─Ödniaj─ů mobilnych urz─ůdze┼ä VR).

Jak ocenia Jason Tsai, analityk TrendForce zajmuj─ůcy si─Ö wearables, wirtualna rzeczywisto┼Ť─ç nie jest ju┼╝ tak─ů nowink─ů, jak w roku poprzednim, co os┼éabi┼éo entuzjazm wielu firm. - Gdy nowi na rynku przedsi─Öbiorcy zorientowali si─Ö, ┼╝e ich wysi┼éki przynosz─ů ograniczone efekty, tylko najbardziej zaanga┼╝owane firmy b─Öd─ů zainteresowane wypuszczaniem nowych produkt├│w i rozwojem aplikacji ÔÇô komentuje Jason Tsai. Trzech wiod─ůcych producent├│w, Sony, Oculus i HTC, koncentruj─ů si─Ö obecnie na udoskonalaniu akcesori├│w do swoich urz─ůdze┼ä. A skoro premiery sprz─Ötu nowej generacji maj─ů si─Ö odby─ç dopiero w 2018 roku, popyt na rynku urz─ůdze┼ä VR w tym roku nieco spadnie.

Ekspert TrendForce zauwa┼╝a te┼╝, ┼╝e podczas CES 2017 to rzeczywisto┼Ť─ç rozszerzona cieszy┼éa si─Ö wi─Ökszym zainteresowaniem ni┼╝ rzeczywisto┼Ť─ç wirtualna.

Je┼Ťli chodzi o konkretne prognozy, to w 2017 roku Sony ma sprzeda─ç oko┼éo 2,5 mln sztuk PlayStation VR (PS VR). Z kolei HTC i Oculus w bie┼╝─ůcym roku maj─ů sprzeda─ç odpowiednio 0,6 i 1,2 mln sztuk swoich urz─ůdze┼ä. Sprzeda┼╝ reszty producent├│w sprz─Ötu VR w 2017 roku szacowana jest na 0,8 mln sztuk.

Wed┼éug prognozy TrendForce przychody z rynku hardwareÔÇÖu i softwareÔÇÖu VR w 2017 roku wynios─ů 3,4 mld USD. Gwa┼étowny rozw├│j w tym sektorze spodziewany jest od 2020 roku, w├│wczas obroty maj─ů wynie┼Ť─ç 22,4 mld USD.

┼╣r├│d┼éo: ┬ę TrendForce
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 13 2018 13:08 V11.10.14-2