reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© rasa messina francesca dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 27 grudnia 2016

Sharp wraca do 艁ysomic!

Sharp przej膮艂 pakiet kontrolny cypryjskiej SUMC, w艂a艣ciciela UMC i tym samym odzyska艂 prawa do marki w Europie oraz zak艂ad pod Toruniem.
Doinwestowany przez Foxconn Sharp przej膮艂 kosztem 88.6 mln USD kontrolny pakiet akcji cypryjskiej Skytec Universal Media Corp. (SUMC), w艂a艣ciciela UMC. We wrze艣niu 2014 UMC przej膮艂 100% udzia艂贸w w podtoru艅skim zak艂adzie Sharp, naby艂 te偶 prawa do wykorzystania marki Sharp na europejskim rynku. UMC sprzedaje oko艂o 800 tys. sztuk TV opatrzonych logo Sharp rocznie. Podobn膮 transakcj臋, powierzaj膮c膮 zarz膮dzanie mark膮 Sharp na rynku USA, japo艅ski koncern zawar艂 w pocz膮tkach roku 2016 z chi艅skim Hisense. Wed艂ug japo艅skiej prasy, r贸wnie偶 w tym przypadku trwaj膮 rozmowy na temat odkupienia praw do marki na rynku USA, cho膰 te nie zako艅czy艂y si臋 jeszcze osi膮gni臋ciem porozumienia. Jeszcze w roku 2010 Sharp sprzedawa艂 oko艂o 15 mln sztuk TV rocznie. Jednak w kolejnych latach sprzeda偶 tej marki kurczy艂a si臋, a偶 osi膮gn臋艂a poziom 5-6 mln sztuk w roku 2015. Obecnie nowy w艂a艣ciciel, Foxconn, chce o偶ywi膰 mark臋 i ponownie osi膮gn膮膰 poziom 10 mln sztuk w roku 2018.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-2