reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© rasa messina francesca dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 27 grudnia 2016

Sharp wraca do Łysomic!

Sharp przejął pakiet kontrolny cypryjskiej SUMC, właściciela UMC i tym samym odzyskał prawa do marki w Europie oraz zakład pod Toruniem.
Doinwestowany przez Foxconn Sharp przejął kosztem 88.6 mln USD kontrolny pakiet akcji cypryjskiej Skytec Universal Media Corp. (SUMC), właściciela UMC. We wrześniu 2014 UMC przejął 100% udziałów w podtoruńskim zakładzie Sharp, nabył też prawa do wykorzystania marki Sharp na europejskim rynku. UMC sprzedaje około 800 tys. sztuk TV opatrzonych logo Sharp rocznie.

Podobną transakcję, powierzającą zarządzanie marką Sharp na rynku USA, japoński koncern zawarł w początkach roku 2016 z chińskim Hisense. Według japońskiej prasy, również w tym przypadku trwają rozmowy na temat odkupienia praw do marki na rynku USA, choć te nie zakończyły się jeszcze osiągnięciem porozumienia.

Jeszcze w roku 2010 Sharp sprzedawał około 15 mln sztuk TV rocznie. Jednak w kolejnych latach sprzedaż tej marki kurczyła się, aż osiągnęła poziom 5-6 mln sztuk w roku 2015. Obecnie nowy właściciel, Foxconn, chce ożywić markę i ponownie osiągnąć poziom 10 mln sztuk w roku 2018.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 19 2018 10:20 V10.9.5-1