reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 09 grudnia 2016

Delphi i Mobileye zademonstrują autonomiczną jazdę - także w tunelu

Delphi i Mobileye zapowiadają, że podczas targów CES 2017 przeprowadzą najbardziej skomplikowaną demonstrację jazdy zautomatyzowanej w świecie rzeczywistym.
- W związku z przyspieszeniem w dziedzinie technologii pojazdów autonomicznych, firmy Delphi Automotive PLC i Mobileye przeprowadzą podczas Targów CES 2017 na połączonej trasie miejskiej i autostradowej w Las Vegas najbardziej skomplikowaną próbę jazdy zautomatyzowanej, jaka została kiedykolwiek zademonstrowana – czytamy w komunikacie.

Trasa o długości 6,3 mili pozwoli zaprezentować system jazdy zautomatyzowanej CSLP (scentralizowane wykrywanie, lokalizacja i planowanie) firm Delphi i Mobileye, który zostanie przygotowany do produkcji do roku 2019. CSLP to pierwsze gotowe do użytku, w pełni zintegrowane rozwiązanie jazdy zautomatyzowanej z wiodącym na rynku systemem percepcji oraz platformą obliczeniową.

– Trzy czynniki oddzielą lidera od rywali w wyścigu mającym na celu zaoferowanie pojazdów bez kierowców do roku 2019 – najlepsze w swojej klasie czujniki percepcyjne takie, jak kamery, radar i LiDAR, doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz szybkość obróbki komputerowej – powiedział Glen De Vos, wiceprezes odpowiedzialny za usługi w Delphi.

Przejazd w Las Vegas uwzględni codzienne wyzwania związane z prowadzeniem pojazdu takie, jak włączanie się do ruchu na autostradzie, zatłoczone ulice w mieście z pieszymi i rowerzystami oraz poruszanie się w tunelu.

System CSLP 2019 będzie oferował kilka zaawansowanych technologii obejmujących:
  • możliwości lokalizacyjne: gwarantują, że pojazd będzie znał swoją lokalizację z dokładnością do 10 cm; nawet bez łączności GPS,
  • wykrywanie wolnej przestrzeni: pomaga samochodowi w nawigacji przy skomplikowanych podziałach pasów ruchu czy w obszarach, na których nie ma oznaczeń wskazujących pasy
  • wykrywanie pieszych w polu widzenia 360 stopni,
  • wykrywanie pojazdów w 3D: wykrywa pojazdy pod dowolnym kątem. Umożliwia wykrywanie częściowe samochodów poprzez identyfikację pojazdów według ogólnego kształtu oraz wykrywanie przez ruch kół, jeżeli dany samochód stoi w miejscu lub jest zaparkowany; krytyczne dla sytuacji w mieście na ulicach krzyżujących się pod nietypowym kątem. Pozwala na boczne wykrywanie skręcającego pojazdu, co ma decydujące znaczenie na skrzyżowaniach,
  • planowanie drogi i ruchu: pozwala, aby samochód zachowywał się na trasie w sposób bardziej zbliżony do kierowania przez człowieka i wyznaczał najlepszą trasę przejazdu.
Rozwiązanie dotyczące jazdy zautomatyzowanej wykorzystuje kluczowe technologie obu firm. Obejmuje ono produkt Mobileye: EyeQ 4/5 System on a Chip (SoC) z przetwarzaniem obrazów, fuzją danych, generowaniem widoku świata oraz systemem Road Experience Management (REM), który jest wykorzystywany do mapowania i lokalizacji pojazdu w czasie rzeczywistym. Delphi włącza algorytmy oprogramowania pojazdów autonomicznych z pozyskanej firmy Ottomatika, które obejmują opcje planowania drogi i ruchu, a także sterownik Multi-Domain (MDC) Delphi z pełnym pakietem kamery, radaru i LiDAR-u.

Ponadto zespoły z obu firm kontynuują rozwijanie kolejnej generacji technologii fuzji danych z czujników, a także następnej generacji podobnej do człowieka strategii jazdy. Moduł ten łączy modelowanie zachowania podczas jazdy firmy Ottomatika z głęboko wspomaganym procesem uczenia się firmy Mobileye w celu zapewnienia możliwości w zakresie kierowania niezbędnych do interakcji z innymi kierowcami - ludźmi oraz pieszymi w skomplikowanej scenerii miejskiej.

Firma Delphi oferuje m.in. oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych, czujników i integracji systemów. Mobileye działa w branży komputerowych systemów wizyjnych, mapowania, lokalizacji i uczenia się maszyn z ukierunkowaniem na przemysł motoryzacyjny.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2018 11:14 V9.5.0-2