© Pixabay
Przemysł elektroniczny |
Delphi i Mobileye zademonstrują autonomiczną jazdę - także w tunelu
Delphi i Mobileye zapowiadają, że podczas targów CES 2017 przeprowadzą najbardziej skomplikowaną demonstrację jazdy zautomatyzowanej w świecie rzeczywistym.
- W związku z przyspieszeniem w dziedzinie technologii pojazdów autonomicznych, firmy Delphi Automotive PLC i Mobileye przeprowadzą podczas Targów CES 2017 na połączonej trasie miejskiej i autostradowej w Las Vegas najbardziej skomplikowaną próbę jazdy zautomatyzowanej, jaka została kiedykolwiek zademonstrowana – czytamy w komunikacie.
Trasa o długości 6,3 mili pozwoli zaprezentować system jazdy zautomatyzowanej CSLP (scentralizowane wykrywanie, lokalizacja i planowanie) firm Delphi i Mobileye, który zostanie przygotowany do produkcji do roku 2019. CSLP to pierwsze gotowe do użytku, w pełni zintegrowane rozwiązanie jazdy zautomatyzowanej z wiodącym na rynku systemem percepcji oraz platformą obliczeniową.
– Trzy czynniki oddzielą lidera od rywali w wyścigu mającym na celu zaoferowanie pojazdów bez kierowców do roku 2019 – najlepsze w swojej klasie czujniki percepcyjne takie, jak kamery, radar i LiDAR, doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz szybkość obróbki komputerowej – powiedział Glen De Vos, wiceprezes odpowiedzialny za usługi w Delphi.
Przejazd w Las Vegas uwzględni codzienne wyzwania związane z prowadzeniem pojazdu takie, jak włączanie się do ruchu na autostradzie, zatłoczone ulice w mieście z pieszymi i rowerzystami oraz poruszanie się w tunelu.
System CSLP 2019 będzie oferował kilka zaawansowanych technologii obejmujących:
- możliwości lokalizacyjne: gwarantują, że pojazd będzie znał swoją lokalizację z dokładnością do 10 cm; nawet bez łączności GPS,
- wykrywanie wolnej przestrzeni: pomaga samochodowi w nawigacji przy skomplikowanych podziałach pasów ruchu czy w obszarach, na których nie ma oznaczeń wskazujących pasy
- wykrywanie pieszych w polu widzenia 360 stopni,
- wykrywanie pojazdów w 3D: wykrywa pojazdy pod dowolnym kątem. Umożliwia wykrywanie częściowe samochodów poprzez identyfikację pojazdów według ogólnego kształtu oraz wykrywanie przez ruch kół, jeżeli dany samochód stoi w miejscu lub jest zaparkowany; krytyczne dla sytuacji w mieście na ulicach krzyżujących się pod nietypowym kątem. Pozwala na boczne wykrywanie skręcającego pojazdu, co ma decydujące znaczenie na skrzyżowaniach,
- planowanie drogi i ruchu: pozwala, aby samochód zachowywał się na trasie w sposób bardziej zbliżony do kierowania przez człowieka i wyznaczał najlepszą trasę przejazdu.