reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Audi Przemysł elektroniczny | 30 listopada 2016

Koncerny motoryzacyjne wspólnie wybudują sieć ładowania aut elektrycznych

BMW, Daimler AG, Ford oraz Volkswagen z Audi i Porsche utworzą joint venture, którego zadaniem będzie budowa przy ważnych europejskich autostradach sieci instalacji wysokich napięć, umożliwiającej błyskawiczne ładowanie pojazdów elektrycznych

Planowana infrastruktura bardzo szybkiego ładowania o maksymalnej mocy 350 kW, umożliwi o wiele szybsze ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych niż ma to miejsce dziś. Budowa rozpocznie się w 2017 roku. W pierwszym etapie, planuje się uruchomienie około 400 stacji w całej Europie. Do roku 2020, klienci mają zyskać dostęp do tysięcy punktów ładowania wysokiej mocy. Stacje ładujące wzdłuż autostrad i często uczęszczanych dróg tranzytowych będą dostępne powszechnie, umożliwiając tym samym elektryczną jazdę na długich trasach. Ładowanie ma być tak dalece zaawansowane, by w przyszłości przebiegało równie komfortowo jak tradycyjne tankowanie paliwa.
Zgodnie z podpisanym porozumieniem, giganci motoryzacyjni zamierzają zbudować 400 stacji ultraszybkiego ładowania w całej Europie. Sieć bazować ma na standardzie Combined Charging System (CCS) i dzięki temu będzie kompatybilna z większością pojazdów elektrycznych dzisiejszych i przyszłych generacji.
Sieć ładowania ma bazować na standardzie Combined Charging System (CCS). Planowana infrastruktura zwiększy możliwości istniejących standardów ładowania prądem zmiennym i stałym, tak by w przyszłości możliwe było szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy dostosowane do tej mocy, byłyby ładowane w ułamku czasu potrzebnego dziś do tej operacji. - Chcemy stworzyć sieć, dzięki której do doładowania pojazdu podczas długich podróży wystarczy czas potrzebny na wypicie kawy – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Celem stworzenia sieci, jest możliwość ładowania wszystkich pojazdów wyposażonych w standard CCS, niezależnie od marki. Ma to pomóc w znacznym zwiększeniu akceptacji pojazdów elektrycznych w Europie. Planowane inwestycje podkreślają przekonanie zaangażowanych w nie producentów samochodów o znaczeniu elektromobilności. Partnerzy - założyciele: Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Koncern Volkswagen, pragną mieć równy udział w joint venture. Inni producenci samochodów są mile widziani i także mogą uczestniczyć w inicjatywie na rzecz sieci ładowania oraz mieć swój wkład w komfortowe rozwiązania na tym polu. Ponadto, joint venture jest otwarte na współpracę z regionalnymi partnerami. Powstanie joint venture musi jeszcze poprzedzić podpisanie odpowiedniej umowy założycielskiej i zatwierdzenie w różnych systemach prawnych. Źródło: Audi
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 18 2019 05:19 V13.0.9-1