reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris Przemys艂 elektroniczny | 29 listopada 2016

Powstaje klaster na rzecz polskiego autobusu elektrycznego

Grupa polskich przedsi臋biorc贸w i uczelni technicznych podpisa艂a list intencyjny o utworzeniu klastra na rzecz rozwoju elektromobilno艣ci. W planach s膮 projekty na ponad 100 mln PLN.
W sk艂ad klastra, kt贸ry zosta艂 nazwany 鈥濸olski Autobus Elektryczny 鈥 艂a艅cuch dostaw dla elektromobilno艣ci鈥, wesz艂y takie firmy, jak: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Nap臋d贸w i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia G贸rniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Pozna艅ska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsi臋wzi臋cia jest firma Solaris.
Sygnatariusze listu zadeklarowali wol臋 wsp贸艂pracy mi臋dzy innymi w obszarze rozwoju konstrukcji autobus贸w elektrycznych, baterii oraz sposob贸w ich 艂adowania. 艁膮czna warto艣膰 projekt贸w badawczo-rozwojowych, kt贸re chc膮 realizowa膰 cz艂onkowie klastra to ponad 100 mln PLN.
- Dzia艂amy w obszarze elektromobilno艣ci ju偶 od 2001 roku, kiedy to rozpocz臋li艣my produkcj臋 trolejbus贸w. Nast臋pnie przyszed艂 czas na autobusy hybrydowe i wreszcie w roku 2011 zaprezentowali艣my pierwszy polski autobus bateryjny. Dzisiaj jeste艣my jedn膮 z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm w tym segmencie w Europie. Widzimy na tym polu dalszy ogromny potencja艂 do rozwoju i chcemy wprowadzi膰 elektromobilno艣膰 w transporcie publicznym w Polsce i w Europie na jeszcze wy偶szy poziom. Dlatego postanowili艣my nawi膮za膰 blisk膮 wsp贸艂prac臋 z najlepszymi w tym obszarze firmami w naszym kraju. Jestem przekonany, 偶e dzi臋ki temu osi膮gniemy efekt synergii i dalsz膮 przewag臋 konkurencyjn膮 nie tylko na rynku krajowym, ale tak偶e na rynkach 艣wiatowych 鈥 m贸wi o utworzeniu klastra dr in偶. Dariusz Michalak, wiceprezes zarz膮du firmy Solaris. Celem powo艂anego klastra jest wsp贸艂praca na rzecz rozwoju e-mobilno艣ci w szczeg贸lno艣ci autobus贸w elektrycznych i komponent贸w s艂u偶膮cych do ich budowy, kt贸re b臋d膮 oparte na rozwi膮zaniach technicznych wypracowanych w Polsce. Prace rozwojowe dotyczy膰 b臋d膮 w szczeg贸lno艣ci: opracowania dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazd贸w elektrycznych, zarz膮dzania energi膮 w celu poprawy operacyjno艣ci pojazd贸w elektrycznych, poprawy parametr贸w technicznych nap臋d贸w elektrycznych oraz magazyn贸w energii, opracowania innowacyjnych metod 艂adowania baterii, wypracowania nowych standard贸w w obszarze kszta艂cenia kadr in偶ynierskich w zakresie e-mobility. W tej chwili warto艣膰 kilkunastu projekt贸w, kt贸re chc膮 wsp贸lnie realizowa膰 cz艂onkowie porozumienia oceniana jest na ponad 100 mln PLN. Maj膮 one by膰 realizowane zar贸wno ze 艣rodk贸w w艂asnych, ale tak偶e przy wsp贸艂udziale funduszy pozyskanych z innych 藕r贸de艂. - Nie ukrywamy, 偶e bardzo liczymy na wsparcie finansowe z program贸w, kt贸re s膮 zapowiadane przez rz膮d w ramach projektu e-bus i towarzysz膮cych mu dzia艂a艅. Jako polskie przedsi臋biorstwo o najwi臋kszym w naszym kraju do艣wiadczeniu w budowie i sprzeda偶y autobus贸w elektrycznych wraz z naszymi partnerami gwarantujemy efektywne wykorzystanie tych 艣rodk贸w i skuteczn膮 komercjalizacj臋 wypracowanych rozwi膮za艅 鈥 dodaje Dariusz Michalak. Cz艂onkowie klastra nie wykluczaj膮 mo偶liwo艣ci do艂膮czenia do niego innych firm dzia艂aj膮cych w obszarze e-mobilno艣ci. 殴r贸d艂o: Solaris
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2