reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 07 października 2009

Samsung planuje silną ekspansję w Polsce

Samsung chce zająć pierwsze miejsce na rynku elektroniki w Polsce. Planuje także ekspansję na rynku AGD i w tym celu pragnie pozyskać zakład produkcyjny w naszym regionie.

Do roku 2012 przychody Samsunga w Polsce mają wzrosnąć do 2 mld USD, podczas gdy Puls Biznesu przedstawia dziś obszerną rozmowę z Kyung Sik Choi, prezesem Samsung Electronics Polska. Filarami sprzedaży Samsung w Polsce są LCD TV (wg słów prezesa Samsung jest liderem na rynku i cieszy się 34% udziałem) oraz telefony komórkowe (25% rynku), w tym w szczególności smartfony (40% rynku). Puls Biznesu pisze: ‘Prezes polskiego oddziału Samsunga przyznaje, że w jednej kwestii spółka nie czuje się w naszym regionie najlepiej. ‘Naszym słabym punktem jest AGD’ mówi Kyung Sik Choi.’ Samsung, poza lepszym dopasowaniem portfolio produktów do lokalnych wymagań i gustów, planuje również pozyskanie bazy produkcyjnej w regionie. Obecnie jego wyroby produkowane są na Dalekim Wschodzie, co związane jest z długim okresem dostawy oraz znacznymi kosztami transportu. Samsung planuje w naszym regionie produkcję lodówek, pralek i sprzętu do zabudowy. ‘Amica jest jednym z kandydatów. Zaznaczam jednak, że nie bierzemy pod uwagę wyłącznie lokalizacji w Polsce’ mówi na łamach PB Kyung Sik Choi. Jak informowaliśmy na evertiq, Samsung może odkupić dwa zakłady od Amiki, jednak na dzień dzisiejszy strony nie ujawniły szczegółów potencjalnej transakcji. ubiegłoroczne obroty to 1.14 mld USD.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 21 2019 10:53 V14.7.14-2