© Pixabay Qumono
Przemysł elektroniczny |
Polscy przedsiębiorcy motoryzacyjni łączą siły
9 listopada w Sędziszowie Małopolskim 10 firm powołało Polską Grupę Motoryzacyjną. Organizacja zrzesza wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych.
Celem Polskiej Grupy Motoryzacyjnej jest tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego. - Zintegrowani w działaniu możemy zwiększyć konkurencyjność i dostępność części i akcesoriów motoryzacyjnych, pochodzących od rodzimych producentów – podkreśla PGM w komunikacie. Rodzimi wytwórcy z branży motoryzacyjnej mają bowiem nawiązać współpracę, która pozwoli zwiększyć konkurencyjność i dostępność polskich produktów, zyskać większą siłę przebicia w kontaktach z dystrybutorami i producentami samochodów czy proponować zmiany w dziedzinie legislacji.
- Rynek części motoryzacyjnych w Polsce jest zdominowany przez duże, międzynarodowe koncerny. W podobnej sytuacji jest wielu krajowych producentów, którzy są podwykonawcami dla zagranicznych marek. Jeśli zaczniemy działać wspólnie, w ramach jednego zrzeszenia, z pewnością łatwiej będzie stworzyć warunki sprzyjające rozwojowi naszych firm – podkreśla Adam Sikorski, prezes zarządu PGM.
PGM informuje, że wsród najważniejszych działań podejmowanych przez stowarzyszenie będą:
- prowadzenie kampanii promocyjnych,
- prowadzenie działań o charakterze lobbingowym,
- tworzenie grup producenckich dających przewagę konkurencyjną i negocjacyjną,
- wspieranie inicjatyw mających na celu podnoszenie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw,
- prowadzenie badań rynku i analiz, publikowanie raportów,
- organizacja lub uczestnictwo w wydarzeniach i imprezach branży motoryzacyjnej.