reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Zortrax Przemys艂 elektroniczny | 15 listopada 2016

Rynek desktopowych drukarek 3D czeka b艂yskawiczny wzrost

Wed艂ug raportu firmy Deloitte zleconego przez Zortrax, drukarki desktopowe pod wzgl臋dem funkcjonalno艣ci coraz bardziej zbli偶aj膮 si臋 do urz膮dze艅 wykorzystywanych w przemy艣le.
Najnowszy raport badawczy firmy Deloitte wskazuje na b艂yskawiczny wzrost w segmencie urz膮dze艅 desktopowych, w bran偶y druku 3D, prognozuj膮c przy tym gwa艂towny rozw贸j globalnego rynku z szacowanego poziomu 4,8 mld dolar贸w w 2015 r. do warto艣ci przekraczaj膮cej 20 mld dolar贸w w 2020 r. Wed艂ug dokumentu drukarki desktopowe stanowi艂y 95% wszystkich drukarek 3D sprzedanych w 2015 roku, a przed 2011 r. ten segment bran偶y praktycznie nie istnia艂. Raport wskazuje r贸wnie偶, 偶e nowoczesne drukarki desktopowe zaczynaj膮 stopniowo dor贸wnywa膰 jako艣ci膮 i parametrami urz膮dzeniom z segmentu przemys艂owego. Wysoki poziom innowacji oraz wy艣cig o jak najwi臋ksz膮 liczb臋 patent贸w przek艂adaj膮 si臋 na wi臋ksz膮 szybko艣膰 drukowania i dost臋pno艣膰 materia艂贸w. Dzi臋ki temu technologia AM zyskuje coraz wi臋kszy zakres zastosowa艅 w wielu bran偶ach. - Podczas gdy desktopowe drukarki 3D by艂y niegdy艣 u偶ywane przez hobbyst贸w lub na potrzeby edukacyjne w bardzo ograniczonym zakresie, obecnie znajduj膮 one coraz szersze zastosowanie w r贸偶norodnych dziedzinach, takich jak in偶ynieria, projektowanie produkt贸w, sztuka, wyroby jubilerskie, stomatologia oraz produkty konsumenckie 鈥 m贸wi Robert Kauf, Manager Deloitte. FFF, Stereolitografia i Material Jetting s膮 najbardziej powszechnie stosowanymi technologiami w 艣rodowisku przemys艂owym. Popularno艣膰 metody osadzenia topionego materia艂u (FFF) w znacz膮cym stopniu przyczynia si臋 do rozwoju segmentu urz膮dze艅 desktopowych, poniewa偶 doskonale sprawdza si臋 w tych obszarach, kt贸re s膮 kluczowe dla wprowadzenia drukarek 3D do og贸lnego zastosowania. Mo偶na tu wymieni膰 na przyk艂ad 艂atwo艣膰 u偶ycia i mniejsze koszty. Prognozy zak艂adaj膮, 偶e technologia FFF zdominuje rynek pod wzgl臋dem wolumenu i do 2019 r. b臋dzie wykorzystywana w 97,5% wszystkich drukarek 3D, je偶eli chodzi o liczb臋 dostaw. - Przez wiele lat rozw贸j tej bran偶y by艂 ograniczony do kilku najwi臋kszych producent贸w posiadaj膮cych patenty na swoje produkty. Wyga艣ni臋cie cz臋艣ci tych patent贸w pozwoli艂o na rozpocz臋cie dynamicznego wzrostu nowych graczy, z czego korzystaj膮 r贸wnie偶 polskie firmy. Na tle globalnego rynku Polska przedstawia si臋, jako rynek perspektywiczny. 艢wiadcz膮 o tym przede wszystkim znacz膮ce wzrosty notowane co roku przez rodzime sp贸艂ki 鈥 zauwa偶a Robert Kauf. Stany Zjednoczone, pozostan膮 g艂贸wn膮 si艂膮 nabywcz膮. Za nimi plasuj膮 si臋 kraje Europy Zachodniej, Japonia, Chiny. Raport wskazuje r贸wnie偶 na mo偶liwe zmiany pod wzgl臋dem dystrybucji geograficznej. Podczas gdy w 2015 r. g艂贸wni sprzedawcy urz膮dze艅 wykorzystuj膮cych technologi臋 AM zmagali si臋 z trudno艣ciami, mniejsi producenci, tacy jak polski Zortrax, wzmocnili swoj膮 pozycj臋, zwi臋kszyli sprzeda偶 i dostosowanie do segmentu urz膮dze艅 desktopowych. -Coraz wi臋cej firm odkrywa nowe, ciekawe sposoby zastosowania tej technologii. Jeste艣my przekonani, 偶e b臋dziemy 艣wiadkami coraz wi臋kszej liczby udanych przedsi臋wzi臋膰 zwi膮zanych z wykorzystaniem drukarek 3D. Wysoka jako艣膰, kt贸r膮 gwarantuj膮 desktopowe drukarki 3D, w po艂膮czeniu z ich przyst臋pn膮 cen膮, otwieraj膮 nowe mo偶liwo艣ci dla przedsi臋biorc贸w 鈥 twierdzi Bart艂omiej Cymer, dyrektor marketingu Zortrax. Raport porusza r贸wnie偶 temat polskich producent贸w na 艣wiatowym rynku druku 3D, bazuj膮c na badaniu wykonanym przez Printelize w 2015 r. Rynek druku 3D w naszym kraju jest relatywnie m艂ody 鈥 97 obecnych na nim przedsi臋biorstw to g艂贸wnie dostawcy us艂ug a nie producenci, a ponad 50% z nich powsta艂a ok. roku temu. Zaledwie 11,3% firm jest obecnych na rynku d艂u偶ej ni偶 4 lata. W 2015 r. warto艣膰 rodzimego rynku szacowano na 40 mln z艂otych mimo niewielkiego popytu wewn臋trznego. Siedem najwi臋kszych firm wi臋kszo艣膰 swoich przychod贸w czerpa艂o z eksportu. Najbardziej rozpoznawaln膮 polsk膮 firm膮 z bran偶y technologii przyrostowych by艂 Zortrax. 殴r贸d艂o: 漏 Deloitte
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 19 2019 15:52 V12.2.2-2