reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© vinnstock dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 02 sierpnia 2016

Apple liderem sprzedaży tabletów

Sprzedaż tabletów w drugim kwartale spadła o 8,8% r/r, ale Huawei i Lenovo odnotowały w tym okresie wzrosty – raportuje TrendForce.

W drugim kwartale 2016 roku sprzedano 33,54 mln sztuk tabletów i znowu odnotowano spadki na światowym rynku tych urządzeń: w ujęciu kwartalnym o 4,8% a w ujęciu rocznym: 8,8%. Nie tylko popyt spada, firmy musiały także ciąć marże, ze względu na istniejące na rynku zapotrzebowanie na tańsze tablety – sporym powodzeniem cieszyły się tanie urządzenia Amazona, podczas gdy iPad Pro nie wpłynął na pobudzenie sprzedaży tabletów firmy Apple. To ostatnie jednak nie zmieniło sytuacji w rankingu dostawców tabletów: Apple pozostaje liderem i wciąż ma przewagę kilku punktów procentowych przed kolejnym na liście Samsungiem. Obie firmy odnotowały spadki sprzedaży. Lenovo i Huawei natomiast, na przekór tendencjom rynkowym, mają na kontach wzrosty. Oto zebrane przez TrendForce wyniki sprzedaży tabletów: Źródło: © TrendForce
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-2